chiddush logo

מה הכי מועיל לעילוי נשמה, אזכרה,

17/2/2022





 
🕯️ *האם גם נשים יכולות לזכות את הוריהן בעילוי נשמה?*
אף הבנות מצוות לעשות כמיטב יכולתן לטובת הוריהן, ולקדש שם שמים במעשיהן הטובים ובהתנהגותן והליכתן בצניעות וביראת שמים טהורה כיאות לבת ישראל כשרה, ובזה תעשינה נחת רוח ועילוי נשמה להוריהן. ואף אם עדין לא זכו לשמור מצוות כל כך, הרי שכל חיזוק שתעשינה, יהיה למליץ יושר על הוריהן בשמים, ותעלינה אותם בדרגות רמות ונשגבות.
אף על פי שנשים פטורות מלימוד תורה, חייבות הן ללמוד את הדינים השייכים להן, כהלכות שבת, ברכות, כשרות, טהרה, צניועת, כיבוד אב ואם וכיוצא בהן, שאם לא תלמדנה, היאך תוכלנה לקיימן כראוי, כדת וכדין?! וחשוב מאוד שתקבענה לעצמן מידי יום אפילו כעשר דקות, ללמוד את הדינים השייכים להן. 
אשר על כן, כמה נחת רוח מרובה תעשה הבת להוריה בלימודה, והריהי מעלה אותם למעלות גדולות ונשגבות בגן עדן העליון, ואף אם הם לא חינכו אותה בדרכי התורה, בכל זאת תועיל היא להם במעשיה כנזכר לעיל. ואשרי הבת שתזכה לייסד שיעור לנשים עם רבנית שתמסור להן דברי חיזוק והלכה, שבודאי תעשה נחת רוח להוריה בשמים, ושכרה גדול עד מאוד.

והעולה על כולנה שהבת תיסד שיעורי טהרה בביתה או בכל מקום ובפרט לבנות ישראל שלא מודעות לחשיבות של שמירת טהרת הבית והשפעת הטהרה על כל בני ביתה וזכות זיכוי הרבים והטהרה תועיל לעילוי נשמה הגדול ביותר שיש כפי שמובא בזוהר הקדוש על מעלת הטהרה וזיכוי הרבים - כפליים לתושיה.

🍽️ *כיצד עורכים אזכרה, ומה מטרתה?*
המנהג לערוך אזכרה לנפטר בליל השבעה, ליל השלושים, וליל י"ב חודש. ויש נוהגים גם בליל י"א חודש. ובכל זה יש נוהגים לערוך גם סעודה. 
לצערנו הרב, ישנם טועים וחושבים שעיקר האזכרה היא הסעודה. הלוא ברור שכל מטרת הסעודה היא, כדי שיברכו בכוונה כיאות, ובכך תעלה נשמתו. אך אם אוכלים ללא נטילה וללא ברכה, אוי לעילוי נשמה שכזה. על כן, די שיביאו מיני ברכות: מזונות, העץ, האדמה, שהכל, וארבעה סוגי בשמים, שיברכו עליהם. וישימו לב להכריז שכולם יברכו בקול רם.
מנהג חשוב להדליק נר ביום השנה, ויאמר בפיו: הריני מדליק נר זה לעילוי נשמת מר אבי פלוני בן פלונית, שתהיה נפשו צרורה בצרור החיים, או מרת אמי פלונית בת פלונית וכו'.


הכנסת תוכן זה לעילוי נשמת
אסתר בת רבקה בהטרי למשפחת טל וכן לעילוי נשמת כוכבה בת רבקה בהטרי למשפחת טל אשר לא זכו להקים בתים בישראל - רוח יי תנחה אותן בגן עדן.

✌️ הלכות ביום מבית הידברות מתוך "בהלכה ובאגדה", *עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.*
יום שלישי, ז' באדר א'
*אנא הפיצו לחברים. מי שקיבל מחבר/ה מוזמן להצטרף בלינק*
https://did.li/halachot2

🔥 *מרן הרב יצחק יוסף - מהו 'בישול ישראל', ומהם התנאים לכך? צפו*
https://did.li/FPPw5

🤫 *למה היהדות הולכת לפי האמא, והאם מותר לדבר לשון הרע על פוליטיקאים? מקבץ שו"ת*
https://did.li/iVylC

🍗 *טיגנתי עוף במחבת חלבי. מה עושים? צפו*
https://did.li/LyE5q

רוצים לקבל גם סרטונים ועדכונים מהידברות? הצטרפו לקבוצת הווטסאפ הזו
https://did.li/whatsapp2

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע