chiddush logo

דיכאון בשלבים שונים של החיים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/1/2022

 דיכאון

אנשים רבים בישראל ובעולם כולו סובלים מתופעה של דיכאון. השלב הראשון הוא להכיר בעובדה שאדם זה ללא קשר לגילו נמצא בתקופה של דיכאון. זה מתחיל משיחה עם רופאת המשפחה, שבדרך כלל עולה על מצבו ומפנה אותו לקבלת טיפול מתאים. לעיתים הוא מקבל בשלב ראשון תרופות מסוימות עד שיגיע לאיש המקצוע שיבצע את האבחון הנדרש. דיכאון נובע מסיבות שהן ייחודיות לכל אדם בהתאם למצבו האישי כעת ולנושאים שמלווים אותו מגיל ילדות. יש טראומות שנותרות בנפשו של האדם ואי אפשר להזיז אותן, כיוון שיש להן השלכות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.

קיימת חשיבות רבה להגיע למטפל מקצועי לצורך טיפול בדיכאון וזאת כדי שהוא יטפל בכל מכלול הנושאים הקשורים לדיכאון. בשלב ראשון הוא יאבחן באופן ספציפי את הדיכאון, למה הוא קשור וממה הוא נובע. לאחר מכן הוא מתווה דרך פעולה אשר כוללת שיחות רבות, ירידה לרבדים הפנימיים ולהבנת כל נושא דיכאון באופן מעמיק. לאחר שהמטפל מבין את שורש הבעיה הוא מלמד את המטופל להשתמש בטכניקות שונות במצבים מסוימים, אשר יעזרו לו להיחלץ ממצב זה. בהרבה מקרים מדובר בכלי עבודה שמתאימים לסיטואציות שונות ולכן הוא יכול תמיד להיעזר בהם.

שיפור של מצב דיכאון

לצאת מדיכאון זה לא עניין של מה בכך ואין כאן קסמים. מדובר בהליך ארוך שבו עובדים צעד אחר צעד על נושאים מסוימים שגורמים לאדם זה לפתח דיכאון. יש מקרים שהתרופות נגד דיכאון מסייעות מאד ויש מקרים שהשינוי קורה בזכות הטיפולים הפסיכותרפיים באמצעים שונים. מטפלים מקצועיים מציעים לכל אחד מהמטופלים פתרונות שונים שכדאי להם ליישם, כדי לזכות בחיים הרבה יותר נעימים נינוחים ומלאי עשייה.

דיכאון אצל נשים הריוניות

ברוב המקרים היריון הוא נושא משמח אך יש מקרים שבהם ההיריון מוביל למצב של דיכאון. זה קורה עקב התחושה שהאישה נמצאת לבד אם אין לה בן זוג או שיש לה, אך זו התחושה הפנימית שלה שקשה לה להתמודד לבד עם ההיריון. יש קשיים בנושא הבדיקות, ההורמונים שאינם מאוזנים והחשש התמידי מהעתיד. יש נשים שהסיבה לכך נובעת מטראומות שלהן בילדות כמו אלימות, או עקב סיבה גנטית.

אצל אחרות יש מחשבות על חלילה לידה מוקדמת, או על מצבים שבהם יהיה לה קשה לגדל את הילד לטפל בו לאורך כל היממה. האחריות הזו כבדה על הכתפיים של נשים מסוימות ולכן ההיריון אינו חוויה חיובית ועוצמתית כמו אצל אחרות.

דיכאון אצל אנשים מבוגרים

אנשים שמגיעים לגיל מבוגר ובריאותם אינה במיטבה, נגררים לא אחת למצב של דיכאון. אין להם חשק לצאת מהבית, הם שוכחים לאכול, מגלים אדישות לנושאים רבים שעניינו אותם בעבר ומאבדים את הרצון לחיות. אחד הנושאים שמשפיעים עליהם מאד הוא העובדה שהם לא ישנים טוב. לכן תרופות נוגדות דיכאון מסדירות להם את עניין השינה וכך הן משפרות את איכות חייהם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע