chiddush logo

פרשת בא- שמחה כהן עורך דין

נכתב על ידי עורך דין שמחה כהן, 23/1/2022

"ויצא אל אחיו וירא בסבלותם", משה נולד וגדל בבית המלוכה נסיך עם כל האפשריות אולם גדולותו באה שיצא לראות את אחיו והיטה כתף לסבלם, משמש כהגנה לנרדפים כמו בהכאת איש מצרי את הישראלי ובתוחכת מוסר לשני הישראלים שניצים ואומר להם למה תכה רעך וכך היה עם רעייתו בטרם הנישאין. איש מצרי הצלינו מיד הרועים וגם דולה דלה לנו וישק את הצאן.
וכן עם חמלת הגדי שנשא על כתפו, וכן עיכוב ברית המילה של בנו למען הצלת העם שלדעתו היא קודמת וכו'. פעמים אנו עמדת הכח והמפתח מעסיק, מחנך, אחראי, הורה, מנהל, עלינו ללמוד ממשה "ויצא משה אל אחיו וירא בסבלותם" של העובדים, תלמידים, נפגעים, חסרי יכולות וחסרי יציבות כלכלית ופיזית.
פרעה רואה שהוא ועמו סופגים מכות קשות ובלתי הפיכות ומה בסכ"ה היה אמור לעשות? לשלוח את עם ישראל מארצו ללא שום תנאי או סל קליטה, דמי שיקום ולא אובדן כושר עבודה פצויים כל שהם. לפרעה הייתה מטרה "השמדת העם" ע"י עינוי בעבודה קשה, בחומר ובלבנים ובכל עבודה קשה, אולם זה לא הלך לו, היה עליו לחשב מסלול מחדש או לשנות את מסלול היעד איך לבצע את זממו. אולם עם ישראל יש לו הגנה ושמירה בלתי נתפסת גם שהעם הולך בגיא צל מוות לא אירע לו רע כי אלוקיו עימו "גם כי הילך בגיא צלמוות לא אירע רע כי אתה עמדי".
שבת שלום

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע