ערב פסח
נכתב על ידי שניאור, 27/2/2013
תזכורת לערב פסח שחל בשבת
לקראת ליל הסדר, להלן רשימת תזכורות להכנת מוצרים לליל הסדר שאותם יש להכין ביום שישי י"ג ניסן.
- מצות שמורות לכל אחד מהמסובים והאורחים (4 שיעורי כזית לכל אחד).
- יין בכמות מספקת לכל אחד מהמסובים עבור ארבע כוסות (הנוהגים לפתוח בקבוקים או מצות מערב שבת יזכרו לעשות זאת גם ביום זה)
- מרור (חסה) שני שיעורי כזית לכל אחד מהמסובים, רצוי להשתמש בתוצרת נקייה מתולעים ולשטפה קודם השימוש אולם המשתמשים בחסה הרגילה יבדקו היטב החסה עוד קודם השבת ישטפוה ואחר כך יכניסו אותה למקרר כדי שלא יווצרו תולעים מחדש.
- להכין כמות מספקת של כרפס ולבדקה מתולעים (רצוי חסלט).
- יש להכין החרוסת לטיבול המרור והכורך ביום שישי י"ג ניסן.
- יש להכין כוסות בגודל מספיק לשיעור רביעית לכל המסובים כולל לילדים בני חמש (בני חינוך).
- להכין מי מלח לטיבול ראשון
- לצלות את בשר הזרוע (זכר לקרבן הפסח) ולבשל הביצה (זכר לקרבן החגיגה).
- הגדות לכל המסובים.
- מושבים וכריות להסבה לכל המסובים.
- שתיית יין בשבת מותרת עד השעה ...............
- אסור להתחיל בהכנות ולסדר את השולחן בשבת לקראת ליל הסדר, ומותר רק אחרי יציאת השבת.
- אין לשטוף את הכלים שהשתמשו בהם בחמץ, (עדיף להשתמש בכלים חד פעמי, ולזרוק בסיום הארוחה לפחים העירוניים).
- ראוי להקדים את תפילת מנחה, וסעודה שלישית, ולא להרבות באכילה כדי שיאכל את המצה בליל הסדר בתיאבון.
- בעלי שיניים תותבות יכשירו את השיניים ביום שישי.
- בסיום הסעודה לשטוף את הפה היטב, לצחצח את השיניים מותר רק במשחה נוזלית.
- יש לזכור לבטל את החמץ בסיום האכילה על ידי אמירת כל חמירא.
- בקידוש בליל הסדר אומרים גם הבדלה כמופיע במחזורים, ובברכת מאורי האש, יש לקרב 2 נרות, כי אסור לכבות את הנר לאחר ההבדלה.
- סוף זמן אכילת אפיקומן 24:41, לכתחילה (ובדיעבד כל הלילה).
- יש לשקול ולהכין בשקיות במשקל כזית (30 גרם), את המצות השמורות (עבודת יד) ואת החסה (מרור) מיום שישי.
- השנה היא שנת ביעור מעשרות עיין בהלכותיו בעמוד ...
- יש לזכור לכוון את שעון השבת שיכבה בליל הסדר בשעה מאוחרת מהרגיל.
- כדאי לקחת את המחזור של חג הפסח כבר בערב שבת לבית הכנסת.
- להכין מערכת נרות כפולה בערב שבת גם ליום טוב.
- יש להשאיר נר שידלק במשך כל השבת שממנו יוכלו להעביר אש לצורך הדלקת נרות יום טוב.
חמץ שעבר עליו הפסח
אסור לקנות לאחר הפסח מצרכים של חמץ מבעל חנות מכולת שאין לו תעודה המעידה שמכר את כל חמצו לגוי לפני הפסח. כי חמץ הנותר ברשותו ללא מכירה נחשב חמץ שעבר עליו הפסח-ואסור בכל שימוש והנאה. לכן: אמור לבעל החנות עוד לפני פסח – ללא אישור מכירת החמץ מטעם הרבנות – לא נקנה בחנותך!
שיבחו גדולי החסידות את תשובתו של רבי דוד בן זמרא (הרדב"ז) שנשאל מה טעם ראו חכמים להחמיר בחמץ יותר מבשאר טריפות, ואיסורי תורה, עד שאסרו אותו אפילו במשהו? והשיב: לא מצאתי מילתא בטעמא זולת אומרם ז"ל, חמץ רמז ליצר הרע, ויצר הרע אסור במשהו.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)