chiddush logo

לימוד עליון

נכתב על ידי שניאור, 26/2/2013

 

עמל תורה

"אם בחוקותי תלכו" (ויקרא כו,ג). תניא, 'אם בחוקתי תלכו' יכול אלו המצוות, תלמוד לומר 'ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם', הרי מצוות אמורות; הא מה אני מקיים 'אם בחוקתי תלכו'? – שתהיו עמלים בתורה.

(תורת כוהנים)

השכינה מדברת

הלומד גמרא צריך להרגיש כאילו הוא יושב "במתיבתא קדישא" ושומע את השכינה מדברת מתוך גרונם של התנאים והאמוראים. הרגשה זו גורמת תחושה של דרך-ארץ לפני הסוגיה. גדולת נותן התורה מרחפת במוח, וחיבת קדושת התורה נרגשת בלב.

(אגרות-קודש אדמו"ר הריי"צ)

לילות כימים

רבי אלימלך מליז'נסק היה שוקד על לימוד תורה ועושה לילות כימים. כשהיה ניעור משנתו היה אומר בצער: אוי ואבוי לי, הוצאתי מזמני המועט על שינה.

רעב מתמיד

הלשון השגורה על 'למדן' היא 'מילא כרסו בתורה'. מדוע 'כרסו' ולא 'ראשו'? כי הכרס, אף שאכלה אתמול, בכל-זאת מחדשת היום את רעבונה. כן צריך הלומד להיות רעב יום-יום לתורה.

(רבי מנחם-מנדל מקוצק)

לא להיות ארון

הלומד תורה ואינו מקיימה דומה לארון ספרים – גם הארון מחזיק את כל התורה כולה, אבל אין לו ולה דבר.

(רבי שמחה-בונם מפשיסחה)

לא מתאים

לא מתאים לבעל-בית ללבוש בגד מכוער, ולא מתאים לו שלא ללמוד כל יום גמרא. ה'מתאים' וה'לא מתאים' הרוחני צריכים להיות לפחות כמו ה'מתאים' וה'לא מתאים' הגשמי.

(ספר השיחות ת"ש)

על שם המסכת

הרבי מהר"ש מליובאוויטש קרא פעם לאברך אחד: "שבת, בוא לכאן"., איש לא ידע למי הכוונה, עד שהצביע הרבי על אברך מסויים ואמר: אברך זה לומד את מסכת שבת על-פה, ולכן קוראים לו למעלה 'שבת'.

חקיקה בזיכרון

מי שרוצה שיהיה הקב"ה שוכן בקרבו תמיד גם שעוסק בצורכי הגוף, יחקוק דברי תורה בזיכרונו שכן "אורייתא וקודשא-בריך-הוא כולא חד".

 

מתוך אתר צעירי חב"ד

 

יהי רצון שזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות יהודה בן אורה למשפחת חדד שיזכה להיות מבני עליה בתורה במצוות ובמעשים הטובים אמן כן יהי רצון נצח סלה ועד

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע