בגדים (1 תגובות לחידוש זה)
פרשת תצווה לעילוי נשמת מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל,ויהונתן דוד זצ"ל בן יהודה ולורן זהבה.
מסופר שהרב שאר ישוב הכהן שליט"א הרב של חיפה,לבש בחתונתו את מדי צה"ל,שאל מי ששאל-מדוע החתן לא לובש שטריימל כמנהגירושלים,ענה לו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל:"בדבר הקדושה שלהשטריימל יש לפקפק הרבה,אבל בדבר הקדושה של מדי צה"ל אין כל מקום לפקפוק ואדרבה 'חתן דומה למלך' והמדים-בגדי מלכות הם" (מתוך הספר "משמיע ישועה" ע' 292-293,הרב שלוםקליין,שמחה רז והילה וולברשטין) בפרשה מצווה הקב"ה אתמשה רבנו לעשות בגדים לכהנים:"ועשית בגדי קדש לאהרון אחיך לכבודו לתפארת" שמות כח,ב. תרגום המילה לכבוד= "לִיקָר" אונקלוס שם.יִקר ולא יַקר!המילה הזאת מזכירה את הפס' במגילת אסתר:"ליהודים היתה..וששֹן וִיקָר"מגילת אסתר ח,טז. הפסוק הזה כתוב מיד אחרי:"ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות.."פס' טו. המשותף בין שני המקרים בהם מוזכרת המילה "יקר" היא-בגדים!מדוע דווקא הבגד,שהוא חיצוני לנו,דווקא בו מתבטא הכבוד?!אין עוד אמצעים?!חז"ל אומרים שכּל מקום בו מופיעה המילה "מלך" במגילה-כוונתה למלכו של עולם.כשהמן מציע לאחשוורוש המלך את הדרך להכיר טובה,הוא אומר לו לקחת לבוש שלבש המלך, וסוס שרכב עליו המלך,ולהרכיבו על הסוס,ושיקראו אחריו:"ככה יֵעָשֶה לאיש אשר המלך חפץ ביקרו" ו,ט. כשהמלך-הקב"ה,רוצה לכבד מישהו-הוא נותן לו בגד!בתהילים כתוב:"כל כבודה בת מלך פנימה ממשבצות זהב לבושה" מה,יד.הכבוד שלה הוא פנימה-אעפ"י שהיא לבושה זהב!יש אפשרות לצניעות ולכבודיחד!הכהן,החייל,בת המלך-לכולם מגיע כבוד,כבוד מתוך צניעות.ואם הבגד,שהוא חיצוני,צריך להיות צנוע ומכובד-קל וחומר הנפש!כל נפש היא חלק אלוקי!יש לה הרבה כבוד!אבל הכבוד שלה מתבטא דווקא במידת הצניעות שבה. שבת שלום פורים שמח וכל טוב.
מי שרוצה לעזור בכתיבת ספר-שכם. זה ספר שבו הושקעו מאת שעות של עבודה, הוא חושף את העיר שכם להבנה, ידיעה, הזדהות, זהרות מהעיר הראשונה אליה באו אברהם ושרה. היא פתיחה וסגירת של המון מאורעות שנחצבו ברוח עמנו לטוב או לרע. בלודנו את זה נוכל להוסיף אל הטובה, להמנע ממן הרעה. זה נכתב כדי שנלמד מן העבר, אייך לא לחזור על טעויות.