עייון בדיברי אחרונים ואחרוני אחרונים
עיון בשלוש ענייני אחרונים ואחרוני אחרונים:
מהרש"א חידושי אגדות מסכת סנהדרין דף צז עמוד ב
והלא כבר נאמר כי אנכי וגו'. ר"ל דודאי שהש"י שאל מישראל על התשובה הרצונית שהיא יותר טובה ע"כל
מלבי"ם ישעיהו פרק מט
מהרו בניך. אם היו בניך ממהרים לשוב בתשובה אז מהרסיך ומחריביך ממך יצאו, כבר היו יוצאים אויביך אשר הרסו אותך ממך זה מימים רבים, אם היו בניך רוצים, ואם מהרו לשוב מחטאתיהם, עכ"ל
ספר נצח ישראל למהר"ל מפרג פרק ה
הבחינה האחת, מצד מדתו ומעשיו, והוא ההשחתה והחבלה, ומצד הזה ראוי לו האפיסה
וראה שכשיש לבחינת עשייה השלילית בחינת מלכות דדעת הדעה המולכת השלילית שעולה מלכות דדעת גימטרייה תתקע"ד נשמות ערב רב ונג"ע רע המבוארות בזוהר, כשנשמות אלו בגזע המוח, הנשמה מדורה במוח האלו מואופסות יש עניין למה שאמר המהרש"א שבדורות אלו באה תשובה רצונית שהיא היותר רצויה אצל השם שעניינה קצת כהמלבי"ם שאם ממהרים לחזור בתשובה כלומר מהרו בניך לחזור בתשובה ואז עניין תאוות ההרס וההחרבה של כל דרך ישר ותמים יוצאת מתוך האדם.