chiddush logo

סיפור בנושא הריון - פקידה - הפרשת חלה

נכתב על ידי אביהו ח, 6/1/2013

רחמים, בעל מכולת בן עשרים ושבע, עבר משבר כלכלי קשה. העסק שלו נכשל והוא שקע בחובות של מיליון ומאתיים אלף שקלים. הוא סגר את מכולתו בכפר סבא ועבר מביתו בפתח תקווה עם אשתו רבקה ושלושת ילדיהם להתגורר בחדר אחד אצל הוריו בתל אביב. רבקה נכנסה לדיכאון קשה בגלל מצבם ובקושי תפקדה. הם הלכו למטפלים ולכמה רבנים, אבל דבר לא הועיל. רבקה היתה חולה מאוד ורחמים לא היה יכול לעבוד כי היה מוכרח לטפל בה.

בני הזוג נכנסו לשגרה של התמודדות עם מצב הביש. יום אחד רבקה נסעה באוטובוס ונראתה מדוכאת. נוסעת אחת שאלה: "למה את כל כך עצובה?!". רבקה החלה לספר לה מעט ממה שעובר עליהם, על החובות ועל כך שהם נאלצים להתגורר אצל הורי בעלה.

האישה אמרה: "אני מציעה שתיסעו לירושלים להיפגש עם הרב משה בן-טוב, תלמיד חשוב של הבבא סאלי זצ"ל וצדיק בפני עצמו. הוא יוכל לעזור לכם, בעזרת השם", ונתנה לה מספר טלפון.

רבקה התקשרה למספר ונקבע להם תור בעוד חודשיים וחצי. נאמר להם להביא מזוזות לבדיקה ותרומה.

בני הזוג נסעו לירושלים ונכנסו לרב בן-טוב. בשנייה הראשונה שבה רחמים ראה את הרב, אמר לאשתו: "רבקה, זה השליח שלנו!"

רחמים הושיט לרב את המזוזות מבלי לומר דבר. הרב פתח את המזוזות, התבונן בהן ואמר: "אתה כהן", אמר לרחמים, ופנה לאשתו, "אני רואה שאת סובלת מדיכאון. יש לך רוחות רעות. אני גם רואה שאתם רוצים להביא ילד לעולם ולא מצליחים..."

בני הזוג נדהמו מדבריו.

"כבוד הרב, מה לעשות?!", שאלה רבקה.

"עלייך לזרוק את כל התרופות. תרופתך היא רק 'עשב בשדך'".

"מה זה "עשב בשדך?"

"עשב זה עוּבָּר", אמר הרב, "ואילו שדך זה הבטן. את תזכי להתעבר וזה מה שירפא אותך".

כאשר עמד לברך את בני הזוג אמרה רבקה: "אנחנו מרגישים שאתה השליח שלנו. אני מבקשת מכבוד הרב שיהיו לי שני בנים".

הרב נתן להם לעשות כמה סגולות - לתת צדקה, לפרוט חמישים שקלים לעשרות אגורות ולתת אותן כצדקה בקופות צדקה שנמצאות בחנויות, לקחת שלוש מטבעות של עשרה שקלים ולתת בכל יום מטבע לגוי, וכן לתת לכלב שלוש חתיכות בשר.

"בתוך חודשיים תהיינה בשורות טובות", הבטיח.

בני הזוג עשו כל מה שהרב אמר. כעבור חודש המצב נותר בעינו. רחמים התקשר לרב ואמר: "כבוד הרב, עדיין אין כלום. אנחנו עדיין גרים אצל הוריי והסבל רב".

"מחר בערב, כשתסתובב בשכונה תראה מודעה לדירה להשכרה. זו הדירה שלכם", אמר הרב.

רחמים הופתע. במשך חצי שנה חיפש דירה מתאימה למשפחתו בשכונה, ממש השתוקק לצאת מדירת הוריו ולא הצליח. למחרת הלך להשליך אשפה ולפתע ראה מודעה על דירה בקומה ראשונה להשכרה בקרבת מקום. הוא נוכח לדעת שהיא מתאימה להם ושכר אותה. לאחר שנכנסו לבית עשו חנוכת בית ומיד לאחר מכן רבקה התעברה ובבדיקה הוברר שיש לה תאומים.

כאשר הרב שמע על כך ביקש מרבקה להיזהר במצוות הפרשת חלה. הוא הורה שתפריש שני קילוגרם, ובחודשים האחרונים אמר לה להפריש כמות כפולה.

בחודש השביעי התברר בבדיקת האולטרא-סאונד כי התינוקות מחוברים באופן כלשהו. הרופאים אמרו לבני הזוג שצריך להפיל אחד ולהציל את השני.

רחמים שאל את הרב על כך והלה ענה: "אל תעשו הפלה. הם בריאים ושלמים".

כמה שבועות לפני הלידה אחד העוברים עלה במשקל והשני נשאר במשקלו. בצילום התברר שהטבור שלו היה קשור והאוכל לא הגיע אליו. הרופאים אמרו לבני הזוג שצריך לעשות זירוז לידה. רחמים התקשר לרב, וזה אמר כי אין צורך בכך והבטיח שהם ייוולדו בזמן. רק ציווה להכפיל את משקל הפרשת החלה והורה להוסיף בצדקה.

כאשר הרופא המומחה יילד את רבקה נדהם לראות שהילד עם הטבור הקשור חי ובריא. "זה סיפור בבא סאלי. אני לא מבין את זה..." אמר הרופא.

הרופאים צילמו את העובר והטבור כדי לפרסם את המקרה הנדיר.

בברית המילה של התאומים הרב בן-טוב היה הסנדק של אחד הבנים.

בני הזוג התאוששו וזכו להביא לעולם בן נוסף. כיום רחמים סוחר בתשמישי קדושה בכל רחבי הארץ ורבקה מנהלת בשמחה את ביתם. בעיות הפרנסה לא תמו, אבל יש שלום בית והילדים בריאים, וזה העיקר.
 
 

ב"ה

 

תפילה לאישה להיפקד בהריון (ניתן לאומרה בכל עת):

 

וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ יְיָ עֵת רָצוֹן, אֱלֹהִים בְּרָב-חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ.

דָּרַשְׁתִּי אֶת יְיָ וְעָנָנִי. וּמִכָּל מְגוּרוֹתַי הִצִּילָנִי, הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי. הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז, לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי.

אֱלֹהִים לְהַצִּילֵנִי, יְיָ לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה.

וְאַתָּה אֱלֹהִים אֲדֹנָי, עֲשֵׂה-אִתִּי לְמַעַן שְׁמֶךָ. כִּי-טוֹב חַסְדְּךָ    הַצִּילֵנִי. אַתָּה הָאֵל עֹשֵׂה פֶלֶא. הוֹדַעְתָּ בָעַמִּים עֻזֶּךָ.

וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ. לְהוֹדִיעַ אֶת-גְּבוּרָתוֹ.

הִנֵּה אֵל יְשׁוּעָתִי אֶבְטַח וְלֹא אֶפְחָד. כִּי-עָזִּי וְזִמְרָת יָהּ יְיָ , וַיְהִי-לִי לִישׁוּעָה. אֱלֹהִים אַל-תִּרְחַק מִמֶּנִּי. אֱלֹהַי לְעֶזְרָתִי חוּשָׁה.

 

יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ שתהא השעה הזאת שעת רחמים ורצון, שעת ישועה וברכה, שעת קיבול תפילות לנו ולכל עמך בית ישראל כדכתיב: וַאֲנִי תְפִלָּתִי-לְךָ יְיָ עֵת רָצוֹן אֱלֹהִים בְּרָב-חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ, ויעלו לפניך כל הרצונות הטובים וכל התפילות והמעשים הטובים של בנות ישראל המצפות ומייחלות להיפקד בזרע קודש בר קימא ויזכרו לפניך לטובה, וקדש את שמך בעולם ותפקדם בזֶרַע קֹדֶשׁ בַּר קַיָּמָא לעבודתך, בזכות רחמך ובזכות שמות הקודש היוצאים מהפסוקים: יְיָ זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ, יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל, יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן. אֱלֹהִים צְבָאוֹת שׁוּב-נָא הַבֵּט מִשָּׁמַיִם וּרְאֵה וּפְקֹד גֶּפֶן זֹאת.

וצדקה וחסד עשה נא עמנו יְיָ צְבָאוֹת אֵל שַׁדַּי פְּרֵה וּרְבֵה זְכֹר לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיִשְׂרָאֵל עֲבָדֶיךָ, אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לָהֶם בָּךְ, וַתְּדַבֵּר אֲלֵהֶם, אַרְבֶּה אֶת-זַרְעֲכֶם כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמָיִם; וְכָל-הָאָרֶץ הַזֹּאת אֲשֶׁר אָמַרְתִּי אֶתֵּן לְזַרְעֲכֶם, וְנָחֲלוּ לְעֹלָם. וקיים נא בנו: בָּרוּךְ תִּהְיֶה מִכָּל הָעַמִּים לֹא יִהְיֶה בְךָ עָקָר וַעֲקָרָה וּבִבְהֶמְתֶּךָ, וְהֵסִיר יְיָ מִמְּךָ כָּל חֹלִי וְכָל מַדְוֵי מִצְרַיִם הָרָעִים אֲשֶׁר יָדַעְתָּ לֹא יְשִׂימָם בָּךְ וּנְתָנָם בְּכָל שֹׂנְאֶיךָ וכן: לֹא תִהְיֶה מְשַׁכֵּלָה וַעֲקָרָה, בְּאַרְצֶךָ אֶת-מִסְפַּר יָמֶיךָ אֲמַלֵּא.

 

 

 

 

« נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).

› כאשר מופיע פב"פ תזכיר את שמה כגון: אביטל בת אורה.

 

 

 

אנא יְיָ צְבָאוֹת, גלוי וידוע לפניך כי מפתח ההולדה נמצא אצלך, ואתה אבינו מלכנו, רב להושיע, ומרבה להטיב, ואין לנו אלא אותך ואנו בוטחים ומקוים לישועתך, והברכה היא שלך אבי, ברכני גם אותי אֲמָתֶךָ (פב"פ) בברכה: פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וכן: יְבָרֶכְךָ יְיָ וְיִשְׁמְרֶךָ: יָאֵר יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ: יִשָּׂא יְיָ פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם: וְשָׂמוּ אֶת שְׁמִי עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲנִי אֲבָרֲכֵם. וקיים בי: וְהִתְעַנַּג עַל יְיָ וְיִתֶּן לְךָ מִשְׁאֲלֹת לִבֶּךָ. והיה נא עוזר לי, ותן בלבי רצונות טובים וסייע בעדי שאזכה להרבות ולהתמיד בעשיית צדקה וחסד, מצוות ומעשים טובים, כפי רצונך הטוב יְיָ, כפי רצון מבחר הברואים, באופן שאזכה להמשיך עלינו ועל כל ישראל רחמים וישועות ממקור הרחמים, ללא שום תערובת דין כלל, כמו שֶלִמְדוּנוּ עבדך, חכמנו זכרונם לברכה: כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים. וכשם שמעשיה הטובים של רחל אמנו עליה השלום עלו לפניך וגרמו שהיא תיזכר לטובה כדכתיב: וַיִּזְכֹּר אֱלֹהִים, אֶת-רָחֵל; וַיִּשְׁמַע אֵלֶיהָ אֱלֹהִים, וַיִּפְתַּח אֶת-רַחְמָהּ. כך סייע נא בעדי אֲמָתֶךָ (פב"פ) שאזכה לקיים מצוות ומעשים טובים שסגולתם להיפקד בזֶרַע בֵּרַךְ יְיָ, זֶרַע קֹדֶשׁ בַּר קַיָּמָא, דור ישרים יבורך.

וכשם שעניתה לתחנוניה של חנה אם שמואל הנביא שאמרה יְיָ צְבָאוֹת אִם-רָאֹה תִרְאֶה בָּעֳנִי אֲמָתֶךָ וּזְכַרְתַּנִי וְלֹא-תִשְׁכַּח אֶת-אֲמָתֶךָ, וְנָתַתָּה לַאֲמָתְךָ זֶרַע אֲנָשִׁים. כך תשמע ותקבל את תחנתי ותפקדני בזרע קודש בר קימא, זָכְרֵנִי יְיָ בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ.

ותן נא יְיָ אֱלוֹהֵינוּ רצון טוב בנשמתה של רחל אמנו עליה השלום ובנשמותיהם של הצדיקים שמואל הנביא, רבי שמעון בר יוחאי ורבי חיים בן עטר זכותם יעמוד לנו אמן, להמליץ טוב עלי (פב"פ) שאזכה להיפקד בזרע קודש בר קימא, עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמָךְ. עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינָךְ. עֲשֵׂה לְמַעַן תּורָתָךְ. עֲשֵׂה לְמַעַן קְדֻשָּׁתָךְ. לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ. הושִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי: אֵלֶיךָ יְיָ אֶקְרָא; וְאֶל-אֲדֹנָי אֶתְחַנָּן. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.

 

 

 

ü      נא לשמור על קדושת התפילה (טעון גניזה).

› כאשר מופיע פב"פ תזכיר את שמה כגון: אביטל בת אורה.

 

 

 

ב"ה

 

מובא בספר תנא דבי אליהו (פרק ח"י): פעם אחת הייתי עובר ממקום למקום, ומצאני אדם אחד ואמר לי, רבי, מפני מה בעלי בתים של ישראל נעצרים על הבנים מהיות להם בנים? אמרתי לו, בני, מפני שהקב"ה אוהב אותם אהבה גמורה ושמח בהם ובתפלתם, לפיכך מצרפם, כדי שירבו רחמים על בנים (2).

רבי משה לייב שפירא זצוק"ל הציע לזוג נשוי ללא ילדים (שניסו הכול) לומר את תפילת חנה (3) בהר הזיתים בירושלים (בסמוך לקברי הצדיקים, מול מקום המקדש) בערב ראש השנה ויתמידו לומר בכול ערב ראש השנה גם לאחר שיפקדו בילדים ואכן הסגולה פעלה והזוג נפקד בילדים (4).

וכן מובא בשולחן ערוך הלכות ראש השנה (משנה ברורה): ויש מקומות נוהגין ללכת בערב ראש השנה לבית הקברות ולהרבות שם בתחינות, דבית הקברות הוא מקום מנוחת הצדיקים ומתוך כך הוא מקום קדוש וטהור והתפלה נתקבלה יותר.

להלן סגולות המופיעות בספרי הקדמונים:

סגולה בדוקה ומנוסה להיפקד – לעשות מצווה מתמשכת, להתנדב ולסייע לארגון אפרת המעודד ילודה בישראל.

סגולה בדוקה ומנוסה להיפקד בבנים - לקיים מצוות שילוח הקן (5).

 

להיזהר ולהזהיר מאוד בתוספת שבת – בערב שבת ובמוצאי שבת (ספר סגולות ישראל).

 

לימוד בקביעות בספר "אור החיים" לרבנו חיים בן עטר זצוק"ל זיע"א מסוגל לפקידה.

 

עריכת שיעורי טהרת המשפחה (בבית) לזיכוי הרבים סגולה בדוקה ומנוסה! ניתן להיעזר בארגון: "דור ודור" מיסודו של הרב המקובל רבי משה בן טוב זצוק"ל זיע"א - סגולה זו – להפקד בזרע בר קימא נאמרה עפ"י הרבי מליובאוויטש זצוק"ל זיע"א (6)

 

סגולה לפריה ורביה שרשרת עם האות ה מכסף בשילוב מגנט (כמובא בספר המידות לרבי נחמן מברסלב זיע"א), ניתן לרכוש ממוסדות דור ודור בטל' 02-5910000  ניתן לראות סגולות נוספות בספר :צדיק המזוזות על הרב משה בן טוב זצ"ל (לדבר עם המזכיר שלמה).

 

שינוי השם לאשה באופן שיתוסף האות ה (המורה על התרחבות) לשם האם, בדוק ומנוסה לפקידה לדוגמא: מ-טלי ל-טליה.

 

עפ"י ספר המדות, ערך בנים (חלקי): (7)

צניעות שבאשה מזכה לה לבנים (ראה תלמוד בבלי מגילה י).

 

האות ה מכסף סגולה לפריה ורביה (ספר המדות).

 

מה יעשה אדם ויהיה לו בנים זכרים ישא אשה ההוגנת לו ויקדש את עצמו בשעת התשמיש ויבקש ממי שהבנים שלו (ראה נדה עא).

 

כל הרודף צדקה זוכה לבנים בעלי עושר בעלי חכמה בעלי אגדה (בבא בתרא ט:).

 

מכון פועה מתמחה במתן ייעוץ, הכוונה וסיוע לזוגות להם בעיות בגניקולוגיה ופוריות
השרות ללא תשלום טל : 1800-07-11-11.

הארות:

 

1. מובא בספר התניא (מבואר בהרחבה בספר: "שיעורים בספר התניא") פרקים ב, ז על הלבושים הרוחניים המתלבשים בבני הזוג ועל הוולד הנוצר, כתוצאה מהתנהגותם בשעת התשמיש, וכח לבושים רוחניים אלו אשר נמשכו ע"י הוריו (באמצעות מחשבות, דיבורים, מעשים לפני/בשעת התשמיש) והמסוגלים לגרום נטיות כאלה ואחרות לוולד לכל אורך ימיו!, ובספר נועם אלימלך ב-'ציטעל  קטן' מובא בסימן יד: וזה יהיה לו חוק ולא יעבור מללמוד קודם הזיווג פרק ט"ז בספר ראשית חכמה שער הקדושה.." ובספר הזוהר פרשת משפטים צה ע"ב, ביאור מתוק מדבש: כי כל הנשמות הבאות לעולם הזה צריכות להתלבש בלבוש אחד הנקרא צלם, וזה הצלם נמשך מקליפת נוגה המעורבת מטוב ורע, והם סוד היצר טוב ויצר הרע שבאדם, ואם האב והאם מהרהרים הרהורים רעים בעת יחודם, אז גורמים להמשיך לבוש לנשמת הולד מהרע שבנוגה ר"ל.

2.  ראה ספר בראשית פרקים יא, כה, כט, וספר שמואל א פרק א.

3.  תפילת חנה מופיעה בספר שמואל א פרק ב.

4.  הסיפור במלואו פורסם גם באתר צעירי חב"ד ב-כ"ו אלול תשס"ח (26/9/08).

5.  עפ"י מדרש תנחומא פרשת כי תצא – אולם יש ללמוד את כל ההלכות הקשורות בזה בכדי לא לעבור על צער בעלי חיים, ניתן לשמוע את הרצאתו של הרב משה ארמוני באתרו המסבירה את חשיבות מצוות שילוח הקן .

6.  הסגולה מופיעה באגרות הקודש, אולם חשוב שהשיעורים יועברו באופן המתקבל-בדרכי נועם, ניתן גם להיעזר במאמרו של ד"ר אלי שוסהיים: "בריאות ואושר בחיי הנישואין".

ובחוברת המורחבת:"הטהרה בהלכה ובאגדה" 02-5802398, 02-5812712.

 

למתחילות בשמירת הטהרה ניתן לקבל הדרכה בטלפון: 02-5820414,

 02-5802398

7.  ספר המדות נכתב ע"י ר' נחמן מברסלב זצוק"ל- ספר האוגד עצות וסגולות לחיים טובים.

 

 

*     נוסיף כי גדרי הטהרה בחיי האישות, הם מעיקרי ויסודי מצוות תורתנו הקדושה,  לימוד הנושא לאשורו הינו ערך עליון ובפרט לבאים בברית הנישואין, נציין כי קיום הלכות הטהרה הינה מצווה בפני עצמה ואינה קשורה לקיום אורח חיים כזה או אחר, וכן ניתן גם להיעזר ב: איילת השחר: חברה דתית ללימוד טלפוני לנשים :073-2322222 ובאתר הידברות.

 

*     שאלות בנושא טהרה ניתן ליצור קשר עם טהרה פון בטלפון:02-5910026

 

 

 

 

 

סיפור אמיתי:

 

הבטתי על שלושה קלסרים עבים גדושי מסמכים ומכתבים, ובהם הדיאגנוזה הרפואית המוחצת. "לעולם תהיי עקרה". כולם כאן, פרופסורים, מומחים מן הארץ והעולם, מי לא? חוות הדעת שלהם שוכנות אחר כבוד מתוייקות לפי תאריכים כרונולוגים, עשר שנות נישואין, ואין יבבה של תינוק, על פי הטבע – הם אומרים – אין סיכוי.

השעה עשר בלילה, האברך שלי סעד ערבית והלך לישון. אני לבד במטבח, תוהה ושבורה. הלילה הוא ליל נישואינו העשירי...

כן, אני מודה לקב"ה שזיכה אותי בבעל אברך ירא אלוקים מרבים, עדין נפש ובעל רגישות נדירה, שאפילו לא השמיע צלילון של טרוניה, לא שביב של אכזבה, ואף ולא גרגיר אבק של ייאוש. אבל הבית ריק משמחת ילדים, ואין בכתלים קישקושי צבעים, ואף קובית משחק או צעצוע לא נחבאים מתחת למיטה או מאחורי הדלת. אישה עקרה.

שמעתי שעל פי ההלכה יכול הבעל לגרש את אשתו אחרי 10 שנות נישואין... לא חששתי, ידעתי שאצל אישי הגזירה היא משותפת, והוא לא יצער אותי לעולם!!! אבל הצער שלי לא מניח לי, אני טרודה. נרדפת, עצובה, חסרת מנוחה. מעגל שאין לו סוף. שכנה שנכנסה לא שאלה מדוע אני בוכה, היא הכירה את הסיפור. לפתע ניצנץ רעיון במוחי. חייגתי לנהג מונית חרדי המוכר לנו וביקשתי שיגיע. שכנתי שמחה להתלוות אלי, לנחמני מעט. "בבקשה לאן נוסעים?" שאל הנהג, קח אותנו לרב הכי צדיק בירושלים, בקשתי, והמתן לנו כמה דקות. "בשמחה", השיבני "נוסעים מכאן 7 דקות דרומה לשכונת שערי חסד, ותכנסו לבית של גדול הדור הרב הגאון שלמה זלמן אויערבעך".

 

חורף. גשמי זעף, ברקים ורעמים ליוו את המונית בדרכה, ובתוכה נהג טוב לב, ידידה מתפללת, ונשמה מיוסרת. הגענו. דפקתי בעדינות על הדלת. הרב פתח, ומי שהכירו הוקסם מהארת פניו הלבבית. "מה אוכל לעזור שאל?" סיפרתי על בעלי הצדיק, על שלום הבית, ואז פרצתי בבכי גדול. עשר שנות נישואין, ללא ילדים, והרופאים אמרו: אין סיכוי. והבכי שוטף כנהר מתגלגל... וליבי מנסה לקושש שברי תקווה וחלקי ישועה. אם בכלל. והלילה ליל נישואינו העשירי... כאמור.

כשנרגעתי מעט, שמעתי מפיו הקדוש, משפטים מזעזעים מחד,  ומופלאים מאידך, מילים קשות ואוהבות יחדיו, כמו אש ומים המשמשים בערבוביה אל טבעית. "אני מאד מצטער בשבילך", אמר בלחש בעיניים מזדהות, ואז הגביה מעט קולו והוסיף "אבל הקב"ה לא חייב לתת לך ילדים... הוא לא חייב לתת לך בריאות, ולא חייב לתת לך פרנסה, או בית או משפחה..." ובקול תקיף וחד סיכם את דבריו "הקב"ה לא חייב!!!"

 

אני אשה פשוטה, חשבתי לתומי שאשמע ממנו דברי נחמה, עידוד, שהקב"ה רחמן ועוד אזכה לישועה ואולי יתן לי ברכה מיוחדת בצרוף סגולה, משהו אופטימי, והנה אני שומעת "הקב"ה לא חייב לך ילדים!!!" הסתחררתי, עולם חשך בעדי לרגע, אבל הרב המיוחד הזה לא הטיף לי מוסר, הוא פשוט מילא אותי במסר מכונן. לפתע חשתי חמימות פנימית, של גילוי שמיימי, כואב, שורף

את הלב אבל אמיתי. הכי אמיתי שיש. השתררה דממה, הבנתי שאין לו מה להוסיף לי, וכנראה זו גזירה שעלי לקבל באהבה. הסתובבתי לצאת "תודה כבוד הרב" מילמלתי. עשתי צעד קטן החוצה ופתאום שמעתי מילה "אבל". הוא אמר "אבל". הפנייתי ראשי לעברו, ומכאן ואילך שמעתי את המשפט הכל כך פשוט, אבל כה עצום ובונה ומטלטל לבבות "אבל דעי לך, שאם את תעשי למען אנשים מה שאת לא חייבת, אז מהשמיים יעשו איתך מה שלא חייבים לך. כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים, ומידה כנגד מידה לא בטלה...". החילותי לשנן את המשפט הזה, מדקדקת במילותיו כמו בקריאת שמע, "אם את תעשי למען אנשים מה שאת לא חייבת, מן השמים יעשו איתך מה שלא חייבים לך". אמרתי "תודה רבה", וירדתי במדרגות בוכה מאושר. קיבלתי הרגע פרספקטיבה לכל החיים שחדרה לכל כדורית בדמי. יצאתי אל הגשם והחשיכה, הבטתי בשחקים ולחשתי "הקב"ה הבנתי הכל, אני בתך האוהבת מבטיחה לך, שכמו שאתה נותן בחינם לכולם, לבני אנוש לחיות ולעופות, לכל בריותיך, גם אני אתן מזמני מכספי ומהכוחות שלי לילדיך. אני אעשה המון למענם גם אם אינני חייבת...".

 

 

 

 

 

 

פרק ב

נכנסתי לדירתי הקטנה מאושרת מן הגילוי ואז גמלה החלטה בליבי. מחר אלך לבית היולדות ואעזור ליולדות. הן חלשות וזקוקות לסיעוד.

קניתי כמה מתנות והפתעות והלכתי לשמח אותן. הן באמת שמחו בנוכחותי אבל אחרי מספר שבועות הבנתי שכאן לא בדיוק צריכים אותי. מחלקת יולדות היא מחלקה שמחה, יש תינוק אז יש ברית מילה, יש בת אז יש אור נוסף, יש בני משפחה, מתנות, ובסך הכל היולדות מאושרות... החלטתי להפנות את מרצי הוני ואוני למחלקה הכי... הכי.. אונקולוגיה.

קניתי מן המעט שיש לי המון ממתקים, מכל הסוגים. ופלות, וחלווה וקוקוס ושוקולדים שקדים ותמרים וסוכריות וחטיפים, עם מפיונים מרהיבים והכל ארזתי בסלסלות מתוקות ובעיצוב ססגוני ומשובב עין. התחלתי לעבור מאחת לאחת, ממיטה למיטה בחיוך במאור פנים כשאני אוחזת את עגלת הנירוסטה, שאף היא מעוצבת בשלל צלופנים וניירות מרשרשים, תענוג לעין, לחך, וללב.

השקעתי במצווה הזו את הלב הנשמה הכוח והכסף. התאהבתי בחסד הזה, וכל חיוך קטנטן של מבריאה, שובב את נפשי. רבונו של עולם, הרי שכינה שורה למעלה ממראשותיו של חולה, ובוודאי שהמבריאים הללו הם צדיקים אמיתיים שאינם בועטים ביסורים, ולכן ברכתם ראוייה שתתקיים.

ביקשתי שיברכוני והן ברכוני בשמחה, עם הכרת הטוב, שספק אם אני ראוייה לה. אחרי שנה נולד לנו - במזל טוב – בן. אחרי ארבע שנים נוספות קיבלנו מתנה נוספת מהקב"ה שלא חייב לנו ילדים, עוד תאומות מקסימות.

אבל אני לא הפסקתי עם החובה שאינני חייבת. חיי סובבים סביב המתקת חייהם של האנשים והנשים הללו שנמצאים שם בקומה השביעית ובחסדי השי"ת יבריאו. מדי יום שני בשבוע עם אמי שתחיה ועם בנותי, (כשהן בחופשה מן הלימודים) אנו מחלקות מאות סלסלות מתוקות, שממתקות חיים.

 

 

 

 

 

 

חצי טון ממתקים בחודש!!! למען בניו ובנותיו של מלך מלכי המלכים, שדורש מעמנו להיטיב עם הזולת, גם מבלי לקבל שכר. כמו שהבנת, כבר חלפו שנים רבות מאז. לפני ארבעה חודשים חיתנו את בני בכורי, שהוא תלמיד חכם גדול, ובחתונתו שימחוני בין השאר מאות רבות של רופאים אנשי צוות, חולים שהבריאו ובני משפחות של חולים שנפטרו. רציתי לספר לך שראיתי הרבה פרידות בחיי, אתה כבר מבין... חוויתי המון תודות מכאלה על ערש דווי, שקובית שוקולוד בלשונם גרמה להם אושר עצום, שאינני יכולה לתארו. ההסתכלות שלי על חיינו עלי אדמות מאד  אופטימית, מאד שמחה, ולא אגואיסטית. אינני אשה עשירה, בעלי אברך שלא מקבל מילגה והממתקים שאני משיגה מכספי ומתורמים, עולים לי במאמץ רב. אבל הכל שווה. כי במידה עצומה אני חשה שהאושר שלי מקורו בעובדה שאני עושה לזולת מה שאני לא חייבת, אבל עכשיו זה כה הדוק בשיגרת חיי, עד שזה הפך למחוייבות ממכרת ממש.

 

צליל קטן מאחורי הסיפור

הגב מרים גבאי מתגוררת עם בני משפחתה בדירה קטנטונת בשכונה חשובה בירושלים, ביתה פתוח, הפקר לכלל. בצפיפות ראוייה להערכה תמצאו שם המון שקיות וקרטונים של ממתקים, אותן היא אורזת בסלסלות אסטיות ויוצאת לדרך מדי יום שני לבית המבריאים. 20 שנים פעלה ב"שערי צדק" ובשנה האחרונה מפעל החסד שלה הועבר להדסה עין כרם, ל"מכון שרת" שם היא נעה בין שמונה קומות של מבקשי ישועה ורפואה ומייצרת חיוכים, מתיקות ושמחת חיים למי שכה זקוק להם.

אגב, מי שירצה לסייע בעדה, ולהיוושע בעזרת השם, שיתקשר ל- 0504146190

מתוך סידרת ספריו של הרב יעקב (קובי) לוי

נראה כי שמכאן ניתן ללמוד סגולה בדוקה ומנוסה לפקידת עקרות, לעשות חסד בהתמדה, חסד טהור שבא מהלב, וזמן עשית החסד זה עת רצון לקבלת התפילה והברכות שברכו את אותה גברת שתיפקד בהריון, אכן זה עזר, יותר מכל תרופה, ברוך המקדש שמו ברבים.

 
 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה