התרוממותה של הנפש השפלה
הנפש השפלה, היא איננה זו, שחשה רגשות של ביטול, שפלות רוח וצניעות... והיא אינה משוללת מתחושות של יהירות וגאווה... ואף מאווים לדבוק בה' ורגשות האהבה והחפיצה בו, אינם גואים בה כלל!
היא שפלה, משום שהיא מהווה בחינת עקביים בלבד, ונטולה מכנפיה וירכיה...(הם אמת התורה והש"ס) ואין אמת התורה קרובה אליה, אך היא נוהגת כבעקבות משיחא, כשנפלה סוכת דוד הנופלת עד עפר לעומת הנשמות בדורות הקודמים לה, שכל הנוהג שלהן היה מושתת על ירכי אמת התורה ועל גדפי אהבת ה' ויראתו.
נפש שפלה
הגורמים המניעים את נוהג האדם במצב של נפש שפלה, מותנים באהבתו העצמית ובפניותיו האישיות ואין כאן רמז לחיים של רוח מקודשת ושל מטרה טהורה, של תורת אמת לשם שמים... ולכן מעורים בנוהג זה דברי שקר, ודווקא בנפש כזו רואה האדמוה"ז את מגמת החיים וייעודם? הייתכן?
היא שפלה מאוד, אך רגשות יוהרה והתנשאות מחפים על כל אותם מחדלים ועל כל אותם אמצעים חסרי-שחר בם נוקט האדם העומד דרוך להתגונן בפני כל אלו המעוררים אותו בדברי תוכחה ומוסר.. ככל שרגשות הריקנות מתעצמים בו, הוא נעשה תובעני יותר, דוחה ופוסל בעזות מצח את העומד לו בדרכו... ואף אם הוכח באופן חד וחותך כי העמדה שהוא התבצר בה היתה מעורערת כליל, הוא לא יודה בכך אך ימשיך להאשים את זולתו ולהכשילה, במין תום מזויף שכזה ובערמומיות בתחבולות ומזימות, שעה שהוא מסבב ענינים לטובתו האישית, אף אם היא נוגדת את האמת..
מידת האמת התחננה מהאלוקים שהעולם לא יבנה משום שהוא מלא שקרים..אך מידת החסד, הפצירה שהאמת תיזרק ארצה והעולם יבנה בחסד שאינו אמת, כי העולם מלא חסדים. למה כוונתה של מידת החסד?
אפילו במצב נשפל, כשהאדם חש אך ורק את מציאותו הפרטית בתכליתה, וכאילו אין כל סיבה ועילה אלוקית הקודמת לו וחשובה ממנו ח"ו...
אפילו בסיטואציה של אדם, שאינו חש כלל הרגש רוחני בעידן שהוא מקיים מצוות, כאילו הוא נעשה דבק בה'... גם אז, בקיום המצווה הערטילאית שלו, הוא נעשה מאוחד עם מהותו ועצמותו של המאציל, וכל אותן כוונות עילאיות וטהורות של אהבת ה' וחפיצה בו, הנטולות מעשה גשמי של מצוות, אינן מסוגלות לרומם אותו ולנשא אותו אל ה' והן אינן מקשרות אותו בעצמות ה'.
בהשקפה חיצונית ורדודה, דומה כאילו מציאותו של ה' אינה מגיעה אל הנפש השפלה, השוכנת בעולם של שקר ואורחותיה מושפעים כ"כ ממידה מגונה זו, ולכן ,אכן, סברה מידת האמת שהעולם שהוא כולו שקר, שלא יבנה...
הטענה הזו נעוצה בצרות תפסתה ובמגבלותיה של מידת האמת, שאינה מסוגלת להגיע ולשכון לעולם שבו שוכן השקר. ידת החסד מודעת לכך, שהאמת האלוקית מגעת לכל אתר ולו הנשפל ביותר, משום שאין לה הגבלות של מדידה, ודוקא במצב של העלם והסתר עצומים ביותר, שוכנת עצמותו יתברך, והשקר ,אכן, נמשך ממנה...
"אהבת העצמי"
השקר וההסתר האלוקי, אכן, נמשכים מג' קליפות הטומאה, ואשר בהן נעלמת ונסתרת החיות האלוקית ולכן מקבל הנוהג הנמשך מהן, צביון של שקר ועורמה, חניפות וצביעות ואשר מרכיביהם היא "אהבת העצמי" של האדם ואהבת החומריות של העוה"ז...
אפילו ברגעים של חטא, עדיין קשורה נשמתו של החוטא בעצמותו יתברך, והדבר משתקף בתנועת התשובה, כשהוא חוזר אל ה' ברגשות עמוקים וכנים... אותם ניצוצות קדושה שהוו מקור וחיות למעשי החטא, מתרוממים ומתנשאים עתה עם התשובה והזדונות הופכות לו לאדם לזכויות.
דוקא בעולם הגשמי, בעולם המעשה, שהוא נחות מעולם הדיבור והמחשבה, מקננים ניצוצות קודש מרמות אלוקיות נישאות ביותר, היות ונעוץ תחילתן בסופן וסוף מעשה במחשבה תחילה.. רצונו של ה' במחשבה לברוא את העולם, נתגלם בעולם הגשמי ודוקא לרצון זה של בריאת העולם, המשיך ה' את הניצוצות העצומים ביותר.
דוקא באדמה, שהיא הנשפלת ביותר, מקנן כח הצמיחה והחיים של העולם. כי דוקא כשהמלאכה נשלמת והאומן מסיים את הפרטים האחרונים שביצירה שלו, רק אז ניכרת ונגלית נשמתו הטבועה במלאכתו, רק אז משתקפים כשרונותיו הנדירים וכוחתיו הפלאיים. סיסמא והדגל של האדמוה"ז הצהירו לכל כי יש להחזיר בתשובה את הנשמות התועות וטועות וכך הוא ,אכן, התבטא לפני בנו, האדמור האמצעי.
ואולם הצדיק, שלא חטא מעולם ולא נהג באורח של חניפה, צביעות ושקר מהולים באהבת החומר ובאנוכיות - נטול יכולת לברר את הניצוצות הנישאים שנמשכו לג' הקליפות והחייו נוהג זה, ובכך, אכן, כיצד יגיע לרמת מי שבירר קווים שליליים של זדונות אלו בעבודת התשובה?
בעורר הצדיק את החוטא ובהביאו לחזרתו בתשובה, מתעלה אף צדיק זה לרמת בעל התשובה, שזדונותיו הפכו לו לזכויות.
תנועת התשובה
ודוקא באותם רגעים שלפני הסתלקותו של האדמוה"ז כשהרוח תשוב אל האלוקים אשר נתנה, ביתר שאת וביתר עוז, בייחוד אצל צדיק שראה מטרה בחייו להחזיר תועים בתשובה, דווקא אז ברגעים אלו נתגלית אצלו תנועת התשובה כשמעשה המצווה הגשמי מתעלה על רגשות עילאיות של דבקות בה', הנטולות מעש של מצווה.
היעד שהאדמוה"ז קורא לו הוא גמילות חסדים גשמים אף שכלם ברובם הם שקר, (הם מונעים במגמה של כבוד והתנשאות עצמיים ולא במטרת שמים לעזור לנצרכים במצוקתם...) והיות והאמת האלוקית נעלמת ונסתרת שם ומחיה נוהג זה, הרי בהחזרת אנשים אלו לדרך האמת ע"י שמעוררים אותם לעבודת התשובה, מתבררים ניצוצות אלו, והזדונות נעשים להם - זכויות.
ואומנם, הכיצד ניתן לעורר אנשים אלו לתשובה? הכלום יועילו דברי הנחת ונועם לעורר את הניצוץ היהודי, שעה שיצר השטלתנות והמרד שוטפים אותו? האם תתנצח על מנועת המרד, מידת גבורה שבחסד והיא תגבור תכניע את הגסות הזו?
לקריאה
https://www.shoresh.org.il/members/hidush/fileshidush/45532278/קונטרס%20ימי%20השובבים.pdf
בס"ד
קונטרס ימי השובבים
מכיל תיקונים וסגולות וכן סדר קריאת שמע שעל המיטה עפ"י רבנו האר"י זצוק"ל זיע"א
לימוד ותיקון לברית בימי השובבים מעמוד לג עד עה
ניתן להקדיש את הלימוד גם לעילוי נשמת, יש לומר לפני הלימוד: הרני לומד לימוד זה לעילוי נשמת פב"פ (יזכיר את שמו ושם אימו לדוגמא:דניאל בן פאני ז"ל)
בקונטרס מופיע גם סדר לימוד ותיקון אשר חיבר הרב המקובל יעקב אבוחצירא זצוק"ל זיע"א מעמוד קיט עד קעט
הקובץ נעשה לזיכוי הרבים, נוספו בו קישוריות להרצאות ולסרטים בנושא וכן הסברים בשפה השווה לכל נפש.
ניתן להכניסו לאתרי האינטרנט – הקובץ מכיל שמות קודש
לכן במידה ומדפיסים דפים מהקובץ
נא לשמור על קדושת שמות הקודש - טעון גניזה
לעילוי נשמת
דניאל בן פאני ז"ל
ת.נ.צ.ב.ה
למעלת שמירת הברית המכונה יסוד, קיים ערך עילאי כמובא בספר בראשית פרק לח, במדבר טו, ויקרא יט, ספר הזוהר הקדוש:הקדמה דף ח, בראשית דף לה, שמות דף ג, מדרש רות ועוד.
לעתים קרובות כתוצאה מחוסר מודעות, גדילה ללא הכוונה רוחנית ופתיחות לעולמות תוכן, האדם מסגל לעצמו הרגלים הנהפכים לטבע - דפוסי התנהגות הגורמים לנזקים רוחניים והמשפעים על כל אורח החיים.
באגרת התשובה (פרק ד) בספר התניא מוסבר על תורת הנפש וענינה של מדת-ספירת היסוד המהווה התקשרות והשפעה על כל בנין הספירות ויצירת לבושים רוחניים על נשמת האדם בחיים חיותו ע"י מחשבות, דיבורים ומעשים והשפעתם על נטיות האדם וכיצד ניתן לשלוט בהם.
ומובא (ישעיה נט) כי ע"י העוונות:"כִּי אִם עֲוֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלוהֵיכֶם" גורם האדם ע"י מחשבותיו, דיבוריו ומעשיו להמשכת כוחות הטומאה (סטרא אחרא) על נשמת האדם מצב היוצר לבושים המבדלים ומרחקים את האדם מהקדושה כמובא בתלמוד בבלי מסכת עבודה זרה דף ה:"והלך לפניך צדקך וכבוד ה' יאספך וכל העובר עבירה אחת מלפפתו ומוליכתו ליום הדין שנאמר {איוב ו-יח} ילפתו ארחות דרכם וגו' ר''א אומר קשורה בו ככלב שנאמר {בראשית לט-י} ולא שמע אליה לשכב אצלה להיות עמה לשכב אצלה בעולם הזה להיות עמה בעולם הבא".
כלומר ככול שהאדם "קולט" באמצעות חושיו: ראיה, שמיעה וכו' מצבים שהם הפך הקדושה, למעשה מגביר את סף הגירוי ועימו נוצר הרצון לשינוי, אשר לעתים קרובות טומן בחובו רעות רבות.
האדם התחושתי חייב להכיר בחשיבותה של ההגנה הרוחנית ועלינו לזכור תמיד כי הכוחות הפועלים לצידנו גדולים יותר מן הכוחות השליליים ואסור לנו לתת יישות לדברים שליליים ולמכשולים.
נציין כי לעתים מלאכת הטיהור דורשת התמדה יותר מהרגיל, אך המלאכה משתלמת, האדם מתנתק מהנאה לא מבוקרת ומגיע לשליטה עצמית.
ההתבוננות בתורה מרחיבה את המוחין (שכל האדם-חכמה, בינה, דעת) והמידות (מדות שבאדם משכנם בלב) משתנות ונולדות מהמוחין, כלומר מציאות המידות מתחלת בשכל עצמו וככול שתגדל ההשגה בטיב הדבר, כך תגדל מדת האהבה והתשוקה אל הדבר ההוא מכאן ניתן ללמוד על חשיבות לימוד התורה כהמשכת קדושה.
לימוד נושא שמירת הברית לאשורו בכוחו להמשיך קדושה וטהרה על הלומד והכוונה לחיים טובים.
צירפנו קטע מתוך הספר שיעורים בספר התניא המתאר את החיות הרוחנית הקיימת בטיפות הזרע עמ' סט
כל עוד הנר דולק ניתן לתקן
תיקון היסוד הרב יעקב ישראל לוגסי
http://www.musayof.org/videoarchive/viewdetails.aspx?itemid=4541
הרב בן-ציון מוצפי
http://www.doresh-tzion.co.il/
הרב דניאל זר – קדושת האדם
http://www.fridmanbooks.co.il/productinfo.asp?prodid=3331&catid=323
שומרי ברית קודש
ניתן לשמוע ולצפות בשיעורים בנושא ב
http://www.olam-jew.com/shmirat_habrit.htm
שיעורים בספר התניא
http://www.hitkashroot.com/contents.asp?aid=13924
סוד הברית
על חשיבות שמירת הברית, ניתן ללמוד בספר שערי אורה שער ב
הספר בנוסף מגלה סודות - כיצד לגרום לתפילה להתקבל
http://www.hebrewbooks.org/20243
שיעורים בנושא שובבים - הרב המקובל בניהו שמואלי
דיסק מספר 6 שיעור 36
http://video.yahadoot.com/free/zohar
ניתן להוריד את החוברת קונטרס לימי השובבים
https://www.hidush.co.il/hidush.asp?id=1744
יהי רצון מפני אבינו שבשמים, אלה"י אברהם, אלה"י יצחק, אלה"י יעקב, הרואה ואינו נראה, בוחן כליות ולב, ומשלם לאדם כמעשיו וכפרי מעלליו, החפץ בטוב ובקדושה ובטהרה, רב להושיע, שזכות מצוות זיכוי הרבים תעמוד לנו ולכל בני ביתנו ולכל זרענו ולכל ישראל מעתה ועד עולם ולנצח נצחים ונזכה כולנו להיות מוגנים ושמורים מכל פגם ברית קודש ומכל ערווה ומכל דבר רע. ונזכה אנו כולנו וכל זרענו ללכת תמיד בדרכים טובות וישרות - בדרך התורה והמצוות והמעשים הטובים, בדרך הקדושה והטהרה, ויתמלאו כל משאלות ליבנו עם כל משאלות ליבם של בית ישראל לטובה ולברכה בטוב הנראה והנגלה ונזכה להתברך בגאולה שלמה במהרה אמן כן יהי רצון.