chiddush logo

תאים חיים

נכתב על ידי אביהו ח, 13/9/2012

 

תקשורת בין תאית

http://www.arachim.org/ArticleDetail.asp?ArticleID=1456

 

ערכים
הוערך שביכולתו של המוח לקלוט 15 טריליון פיסות מידע נפרדות, וכן לקלוט ולשגר בו-זמנית הודעות בכמות שלמענה זקוקים לכאלף מרכזיות טלפון, כל אחת בסדר גודל המסוגל לשרת את ניו-יורק רבתי.

אלמלא הנסים והנפלאות של הקסם הכימי, ההופך ומשנה את מהותם של אלפי החומרים המזינים את האיברים ואת הרקמות, היה המזון שאנו מעכלים חודר למחזור הדם כרעל קטלני. אנו חיים הודות למערכת מחזור הדם המאפשרת לשישה ליטרים של נוזל מזין לבצע פעולה המצריכה בעצם 200,000 ליטרים מדי יום. אין מכונה מעשי ידי האדם, המתקרבת ולו במקצת לתפוקה יעילה זו. הבה נודה לבורא על הפלא! נודה גם על כך שכמות הדם בגוף נותרת קבועה, גם לאחר שאנו שותים נוזלים רבים. הבה נודה על נסי הבורא הגומל עמנו חסד בתחום בלוטות ההפרשה: בלוטות הכליות מפיקות רק מלוא כפית אחת של הורמונים במשך כל שנות חיי האדם! בכמות זו, אפילו חוסר איזון מיקרוסקופי עלול לגרום שורה ארוכה של מחלות חמורות ביותר. בלוטת התריס מפיקה כמות של כפית הורמון אחת בלבד במשך שנה. הנפקתה חייבת להיות מדוייקת להפליא.

עלינו גם להודות על נפלאות בריאת המח על ידי ה'. הוערך שביכולתו של המוח לקלוט 15 טריליון פיסות מידע נפרדות, וכן לקלוט ולשגר בו-זמנית הודעות בכמות שלמענה זקוקים לכאלף מרכזיות טלפון, כל אחת בסדר גודל המסוגל לשרת את ניו-יורק רבתי.

הבה נודה לה' על התכנית לאחסון ויטמין A בכבד בצורה כה יעילה, עד שגם כאשר מתעוררת בעיה תזונתית מתמשכת, בכל זאת נשמרת רמת הויטמין בפלאסמה במשך שנתיים.

הבה נודה לה' מעומק הלב על קוטלי החרקים המגינים על גופנו ביעילות מופלאה. נודה על נס הליזוזים (אנזים בדמעות העין). כמות זעירה ממנו מסוגלת להשמיד חיידקים גם כאשר היא מדוללת בכמות גדולה של מים. נודה על נס כדוריות הדם הלבנות הרודפות אחר חיידקים ובולעות אותם, על נס המקרופגים המסוגלים לבלוע חיידקים, ואפילו לבלוע כדוריות לבנות מורעלות; על נס הנוגדנים המונעים הישנותן של רבות מהמחלות הקשות.

גופנו מורכב מאלף ביליון תאים. כל אחד מהם מורכב ותכליתי יותר מכל גורד שחקים, וכמוהם גם מולקולת ה-די. אנ. אי. המצויה בכל תא. למרבה הפלא, כל אחד מתאים אלה יודע את הצרכים העכשוויים והעתידיים של התאים האחרים, ונוהג בהתאם. דומה הדבר, כאילו היה כל אדם עלי אדמות מצוי בקשר מתמיד עם כל אדם אחר החי בעולמנו, ומכיר את כל צרכיו בהווה ובעתיד. נס הפעולה המתואמת בין התאים מראה, שכל אחד ואחד מהם מצוייד באין ספור מכשירים מדוייקים. הם משמשים לצורך קבלת מידע מתואם ליצירת חומרים ולהובלתם, בהתאם לתכנית מורכבת המגמדת כל תכנון אנושי. מחמת מורכבותה של תכנית זו, המח אינו מסוגל לתפוש את היקפה. אם בתכליתיות הפשוטה של בקתת עץ אנו רואים הוכחה בלתי ניתנת לערעור לקיומו של בונה בעל תבונה, מה נאמר ומה נדבר לנוכח תכליתיות גופנו?

כדי לאפשר את המשך החיים יש לשמר את רמת החומצות של הדם באיזון כה עדין, עד שיש צורך לחשב את הסטיות בצורה לוגריתמית. מחסור או עודף זעירים ביותר עלולים להיות קטלניים. בגוף בריא נשמר איזון זה בקפדנות. גם כאשר משוחררים חומצה או בסיס כלשהם לתוך הדם, מיד שב ונוצר איזון באמצעות פעולה, שתאים מכל חלקי הגוף נוטלים בה חלק.

"שורו, הביטו וראו מי ברא כל אלו"!!!


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה