חב"ד מה זה אומר ?
חב"ד הינה למעשה דרך מעמיקה בעבודת הבורא, המבוססת על התבוננות בהשכלות אלוקיות. חב"ד היא ראשי התיבות חכמה-בינה-דעת. שיטת חב"ד מלמדת להשתמש נכון בחכמה, בבינה ובדעת הקיימות בנפשו של כל יהודי, ומכוונת כיצד להגיע עמן למיטביות בקיום הרצון האלוקי.
עיקריה של שיטת חב"ד שטוחים בספר ה'תניא', המכונה 'תורה שבכתב של תורת החסידות'. חיבור מופלא זו, שלאורו צועדים רבבות יהודים בכל העולם, עוסק במהות הנפש היהודית, בתפקידה עלי אדמות ובקונפליקטים מורכבים המלווים את חיינו: המשיכות הסותרות לחומר ולרוח וההיטלטלות בין מוטיבציה לבין חידלון, בין שמחה לבין עצבות. הרבי מדריך בספר זה כיצד להתמודד נכון עם הדברים, ותוך כדי כך – מעניק הסברים מאלפים לשאלות הנוגעות למהות הבריאה ולתכליתה.
*
אחד משינויי התפיסה שחולל ה'תניא' הוא ההכרה כי בקרבנו שוכנות שתי נפשות. זו לא נפש אחת שחסרה עמוד שדרה ומיטלטלת כעלה נידף בין קטבים של טוב ורע, אלא שתי נפשות שונות – נפש אלוקית ונפש בהמית – שיש להן אינטרסים מנוגדים. לדוגמה: אדם שמשקיע כוחות-נפש בתפילה ובה בעת 'מותקף' במחשבות טורדניות שמסיטות את כוונתו – צריך להבין כי זו לא בעיה של פיצול בנפש, אלא מאבק בין שתי הנפשות שבקרבו על תשומת הלב שלו.
הספר מחדד את ההבנה, כי שתי הנפשות, גם הבהמית (של יהודי), אינה רעה במהותה. גם בה טבועות מידות חיוביות נאצלות, כמו רחמנות והרצון לגמול חסדים. אולם חייבים לווסת תכונות אלו ולתעל אותן למקומות הנכונים, בעזרת הנפש האלוקית. אחרת, אנו עלולים לעשות טעויות טראגיות.
(המחשה מובהקת לעיוות קיבלנו בפרשייה השערורייתית של הסודאנים. כל אלה שזועקים חמס להגנתם הם אלה שמעודדים פינויים ברוטאליים של מתיישבים יהודים. וכמו שאכן אמרו חז"ל: "כל שהוא רחמן על אכזרים לסוף נעשה אכזר על רחמנים").
ספר התניא מלמד כיצד להשתמש נכון בכלים הנפשיים בהם חנן אותנו הקדוש-ברוך-הוא, כדי למצות מעצמנו את המיטב האיכותי האמיתי בכל תחום שהוא.
*
כתיבת והדפסת ספר התניא היוו נדבך משמעותי בגילוי תורת החסידות. באחת מ"עליות הנשמה" שערך הבעל-שם-טוב, הוא הגיע להיכל המשיח ושאל: 'אימתי קאתי מר' (מתי יבוא אדוני?). ענה לו המשיח: 'לכשיפוצו מעיינותיך חוצה'. כאשר יפוצו מעיינות החסידות ויגיעו 'החוצה' – לכל מקום בעולם.
בהשראת הדברים, חולל הרבי מליובאוויטש מבצע של הדפסת ספרי תניא בכל מקום בעולם. רעיון שמימי שמביע כי לא רק שחסידים השותים ממעיינות החסידות מגיעים לכל מקום בעולם ומביאים לכל יהודי את האפשרות לשתות בעצמו מהמעיינות המופלאים – אלא גם המעיינות עצמם כביכול מגיעים 'החוצה', לכל העולם. ספר התניא בעצמו מודפס ונוצר כביכול מחדש בכל מקום בעולם.
הגענו לזמן בו המעיינות המופלאים כבר נפוצו. כל מי שרוצה – יכול לשתות לרוויה מהמים המפכים. כעת נשארה רק התוצאה המיוחלת של התגשמות ההבטחה לבעל שם טוב – התגלותו לעין כול של מלך המשיח.
לקריאה
https://www.shoresh.org.il/members/hidush/fileshidush/45532278/קונטרס%20ימי%20השובבים.pdf
בס"ד
קונטרס ימי השובבים
מכיל תיקונים וסגולות וכן סדר קריאת שמע שעל המיטה עפ"י רבנו האר"י זצוק"ל זיע"א
לימוד ותיקון לברית בימי השובבים מעמוד לג עד עה
ניתן להקדיש את הלימוד גם לעילוי נשמת, יש לומר לפני הלימוד: הרני לומד לימוד זה לעילוי נשמת פב"פ (יזכיר את שמו ושם אימו לדוגמא:דניאל בן פאני ז"ל)
בקונטרס מופיע גם סדר לימוד ותיקון אשר חיבר הרב המקובל יעקב אבוחצירא זצוק"ל זיע"א מעמוד קיט עד קעט
הקובץ נעשה לזיכוי הרבים, נוספו בו קישוריות להרצאות ולסרטים בנושא וכן הסברים בשפה השווה לכל נפש.
ניתן להכניסו לאתרי האינטרנט – הקובץ מכיל שמות קודש
לכן במידה ומדפיסים דפים מהקובץ
נא לשמור על קדושת שמות הקודש - טעון גניזה
לעילוי נשמת
דניאל בן פאני ז"ל
ת.נ.צ.ב.ה
למעלת שמירת הברית המכונה יסוד, קיים ערך עילאי כמובא בספר בראשית פרק לח, במדבר טו, ויקרא יט, ספר הזוהר הקדוש:הקדמה דף ח, בראשית דף לה, שמות דף ג, מדרש רות ועוד.
לעתים קרובות כתוצאה מחוסר מודעות, גדילה ללא הכוונה רוחנית ופתיחות לעולמות תוכן, האדם מסגל לעצמו הרגלים הנהפכים לטבע - דפוסי התנהגות הגורמים לנזקים רוחניים והמשפעים על כל אורח החיים.
באגרת התשובה (פרק ד) בספר התניא מוסבר על תורת הנפש וענינה של מדת-ספירת היסוד המהווה התקשרות והשפעה על כל בנין הספירות ויצירת לבושים רוחניים על נשמת האדם בחיים חיותו ע"י מחשבות, דיבורים ומעשים והשפעתם על נטיות האדם וכיצד ניתן לשלוט בהם.
ומובא (ישעיה נט) כי ע"י העוונות:"כִּי אִם עֲוֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלוהֵיכֶם" גורם האדם ע"י מחשבותיו, דיבוריו ומעשיו להמשכת כוחות הטומאה (סטרא אחרא) על נשמת האדם מצב היוצר לבושים המבדלים ומרחקים את האדם מהקדושה כמובא בתלמוד בבלי מסכת עבודה זרה דף ה:"והלך לפניך צדקך וכבוד ה' יאספך וכל העובר עבירה אחת מלפפתו ומוליכתו ליום הדין שנאמר {איוב ו-יח} ילפתו ארחות דרכם וגו' ר''א אומר קשורה בו ככלב שנאמר {בראשית לט-י} ולא שמע אליה לשכב אצלה להיות עמה לשכב אצלה בעולם הזה להיות עמה בעולם הבא".
כלומר ככול שהאדם "קולט" באמצעות חושיו: ראיה, שמיעה וכו' מצבים שהם הפך הקדושה, למעשה מגביר את סף הגירוי ועימו נוצר הרצון לשינוי, אשר לעתים קרובות טומן בחובו רעות רבות.
האדם התחושתי חייב להכיר בחשיבותה של ההגנה הרוחנית ועלינו לזכור תמיד כי הכוחות הפועלים לצידנו גדולים יותר מן הכוחות השליליים ואסור לנו לתת יישות לדברים שליליים ולמכשולים.
נציין כי לעתים מלאכת הטיהור דורשת התמדה יותר מהרגיל, אך המלאכה משתלמת, האדם מתנתק מהנאה לא מבוקרת ומגיע לשליטה עצמית.
ההתבוננות בתורה מרחיבה את המוחין (שכל האדם-חכמה, בינה, דעת) והמידות (מדות שבאדם משכנם בלב) משתנות ונולדות מהמוחין, כלומר מציאות המידות מתחלת בשכל עצמו וככול שתגדל ההשגה בטיב הדבר, כך תגדל מדת האהבה והתשוקה אל הדבר ההוא מכאן ניתן ללמוד על חשיבות לימוד התורה כהמשכת קדושה.
לימוד נושא שמירת הברית לאשורו בכוחו להמשיך קדושה וטהרה על הלומד והכוונה לחיים טובים.
צירפנו קטע מתוך הספר שיעורים בספר התניא המתאר את החיות הרוחנית הקיימת בטיפות הזרע עמ' סט
כל עוד הנר דולק ניתן לתקן
תיקון היסוד הרב יעקב ישראל לוגסי
http://www.musayof.org/videoarchive/viewdetails.aspx?itemid=4541
הרב בן-ציון מוצפי
http://www.doresh-tzion.co.il/
הרב דניאל זר – קדושת האדם
http://www.fridmanbooks.co.il/productinfo.asp?prodid=3331&catid=323
שומרי ברית קודש
ניתן לשמוע ולצפות בשיעורים בנושא ב
http://www.olam-jew.com/shmirat_habrit.htm
שיעורים בספר התניא
http://www.hitkashroot.com/contents.asp?aid=13924
סוד הברית
על חשיבות שמירת הברית, ניתן ללמוד בספר שערי אורה שער ב
הספר בנוסף מגלה סודות - כיצד לגרום לתפילה להתקבל
http://www.hebrewbooks.org/20243
שיעורים בנושא שובבים - הרב המקובל בניהו שמואלי
דיסק מספר 6 שיעור 36
http://video.yahadoot.com/free/zohar
ניתן להוריד את החוברת קונטרס לימי השובבים
https://www.hidush.co.il/hidush.asp?id=1744
יהי רצון מפני אבינו שבשמים, אלה"י אברהם, אלה"י יצחק, אלה"י יעקב, הרואה ואינו נראה, בוחן כליות ולב, ומשלם לאדם כמעשיו וכפרי מעלליו, החפץ בטוב ובקדושה ובטהרה, רב להושיע, שזכות מצוות זיכוי הרבים תעמוד לנו ולכל בני ביתנו ולכל זרענו ולכל ישראל מעתה ועד עולם ולנצח נצחים ונזכה כולנו להיות מוגנים ושמורים מכל פגם ברית קודש ומכל ערווה ומכל דבר רע. ונזכה אנו כולנו וכל זרענו ללכת תמיד בדרכים טובות וישרות - בדרך התורה והמצוות והמעשים הטובים, בדרך הקדושה והטהרה, ויתמלאו כל משאלות ליבנו עם כל משאלות ליבם של בית ישראל לטובה ולברכה בטוב הנראה והנגלה ונזכה להתברך בגאולה שלמה במהרה אמן כן יהי רצון.