chiddush logo

לימוד תורת הסוד למען הגאולה

נכתב על ידי שניאור, 24/7/2012

 

לימוד תורת הסוד למען הגאולה

התזמון של פטירת האר"י בימים הסמוכים לתשעה באב – יום חורבן בית-המקדש, מעידה גם היא על הזיקה שבין לימוד פנימיות התורה, כפי שמכונה תורת הסוד, לבין התגלות המשיח, שיבנה את בית-המקדש השלישי.


ב אב התשע"א (02.08.2011)

'חב"ד

השבוע, בתאריך ה' במנחם אב, חל יום ההסתלקות של המקובל הנודע מצפת, האר"י (האלוקי רבי יצחק (לוריא)) ז"ל. האר"י סימן פריצת דרך משמעותית בגילוי תורת הסוד. עד ימיו, הותר לימוד זה רק ליחידי סגולה ובהסתר. האר"י גילה כי בשמים הוחלט ש"בדורות אלו האחרונים מותר ומצווה לגלות זאת החכמה".
 
מכל מקום, בתקופת האר"י עדיין לא הופצה תורת הסוד להמונים, ונשמרה לבעלי מדרגה שהכינו עצמם להיות ראויים לכך. אולם כמאה ושישים שנה לאחר מכן, גילה רבי ישראל בעל שם טוב את תורת החסידות, המבוססת על קבלת האר"י, ועמו החלה תורה זו להיות קרובה ונגישה לכול.
 
מפורסם התיאור, כי בעת עליית נשמה שערך הבעל שם טוב לשמים, הוא שאל את המשיח: "אימתי קאתי מר (מתי יבוא אדוני)?", והמשיח השיבו: "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה". כלומר, כאשר תגיע החסידות לכל מקום בעולם.
 
מאז, מדור לדור נפוצה תורת החסידות יותר ויותר. במיוחד בדור הנוכחי הגיעה בשורת החסידות לכל מקום בעולם. ספרי חסידות כבר מתורגמים לשפות רבות מאוד וכך נעשים נגישים לכול.
 
התזמון של פטירת האר"י בימים הסמוכים לתשעה באב – יום חורבן בית-המקדש, מעידה גם היא על הזיקה שבין לימוד פנימיות התורה, כפי שמכונה תורת הסוד, לבין התגלות המשיח, שיבנה את בית-המקדש השלישי.
 
ראוי אפוא במיוחד בימי האבל על החורבן להוסיף בלימוד עצמי של תורת החסידות וגם בלימודה לאחרים. כך נזכה שתכף ומיד ייהפכו ימים אלו מימי אבל לימי שמחה, כפי שאכן יקרה בגאולה השלמה שתבוא תכף ומיד.
 

(התוועדויות תשמ"ב חלק רביעי עמוד 1949)



 

תפילה לזירוז הגאולה ולשמירה :


ידוע כי סגולה לקבלת התפילה -כל תפילה :  תפילה להצלחה במבחן, תפילה להצלחה בטסט, תפילה לשלום המדינה, תפילה לשמירה, תפילה להצלחת הילדים, תפילה להצליח בלימודים, תפילה לזיווג, תפילה לשלום בית, תפילה להריון, תפילה לבריאות  - לפני התפילה/הבקשה מתפללים 1 דקה על הגאולה - שזה למעשה הכי חשוב לעם ישראל ולאנושות כולה, וברגע שאדם מתפלל על הכלל וכולל את תפילתו עם הכלל ומראה שהכלל חשוב לו ! תפילתו רצויה יותר !






יְהִי רָצון מִלְּפָנֶיךָ יְיָ אֱלוֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהַי אֲבוֹתֵינוּ שתהא השעה הזאת, שעת רחמים, שעת רצון, שעת הקשבה, שעת האזנה, שעת קיבול תפילות, שעת ישועות גדולות לנו ולכל ישראל עמך, ותתנהג עמנו ועם כל עמך בית ישראל במידת החסד ובמידת הרחמים, ויעלו לפניך יְיָ אֱלוֹהֵינוּ כל התלאות והצער והיסורין אשר עמך בית ישראל עברו מתוקף ואורך הגלות ומאומות העולם והערב רב, ויעלו נא עד אליך כל התחינות והתפילות והבקשות אשר עמך בית ישראל התפללו על הגאולה השלמה ושמע את נאקתנו והצל נא אותנו ואת כל בני ביתנו ואת כל עמך בית ישראל מכל צרה וצוקה ומכל נגע ומחלה ומכל חבלי משיח, בין חבלי משיח רוחניים, ובין חבלי משיח גשמיים, וראה נא כי אין נביא בדורנו ולא חוזה ולא אורים ותומים ולא בית המקדש והאמת נעדרת במאוד מאוד.


וְעַתָּה יִגְדַּל נָא כֹּחַ אֲדֹנָי כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ לֵאמֹר: וצדקה וחסד ונדבה עשה נא עימנו יְיָ אֱלוֹהֵינוּ בזכות שלוש עשרה מידות רחמיך, ובעבור שמך אֶֽהְיֶה אֲשֶׁר אֶֽהְיֶה תחיש נא את גאולתנו ברחמים וברצון.  אֱלֹהִים צְבָאוֹת שׁוּב נָא הַבֵּט מִשָּׁמַיִם וּרְאֵה וּפְקֹד גֶּפֶן זֹאת. וראה נא כי עמך בית ישראל כצאן אשר אין להם רועה, ואנו בניך ככתוב בתורתך הקדושה בָּנִים אַתֶּם לַיְיָ אֱלֹהֵיכֶם וכן: בְּנִי בְּכוֹרִי יִשְׂרָאֵל. וזכור נא את תחינת עבדך משה רבינו עליו השלום : יִפְקֹד יְיָ אֱלֹהֵי הָרוּחֹת לְכָל בָּשָׂר אִישׁ עַל הָעֵדָה: אֲשֶׁר יֵצֵא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יָבֹא לִפְנֵיהֶם וַאֲשֶׁר יוֹצִיאֵם וַאֲשֶׁר יְבִיאֵם וְלֹא תִהְיֶה עֲדַת יְיָ כַּצֹּאן אֲשֶׁר אֵין לָהֶם רֹעֶה, אֲדֹנָי שִׁמְעָה, אֲדֹנָי סְלָחָה, אֲדֹנָי הַקְשִׁיבָה וְעָשָׂה וְאֶל תְּאַחַר, ותגביה קרן משיח בן דוד עבדך, ונתת מהודך עליו, ותמלוך אתה יְיָ אֱלוֹהֵינוּ במהרה על כל מעשיך ככתוב בתורתך: וְהִתְגַּדִּלְתִּי וְהִתְקַדִּשְׁתִּי וְנוֹדַעְתִּי לְעֵינֵי גּוֹיִם רַבִּים וְיָדְעוּ כִּי אֲנִי יְיָ: וכן: וְאוּלָם חַי אָנִי וְיִמָּלֵא כְבוֹד יְיָ אֶת כָּל הָאָרֶץ: עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמָךְ, עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינָךְ, עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתָךְ, עֲשֵׂה לְמַעַן קְדֻשָּׁתָךְ, לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ. הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי, אליך יי אקרא ואל יי אתחנן, ארץ נתנה יבולה יברכנו אלהים אלהינו. שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל, וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ, יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת: וְיִהְיוּ דְבָרַי אֵלֶּה אֲשֶׁר הִתְחַנַּנְתִּי לִפְנֵי יְיָ, קְרֹבִים אֶל יְיָ יוֹמָם וָלָיְלָה. לַעֲשׂוֹת מִשְׁפַּט עַבְדּוֹ וּמִשְׁפַּט עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ: לְמַעַן דַּעַת כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ, כִּי יְיָ הוּא הָאֱלוֹהִים אֵין עוֹד:

בָּרוּךְ יְיָ אֱלֹהִים אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל עֹשֵׂה נִפְלָאוֹת לְבַדּוֹ:

וּבָרוּךְ שֵׁם כְּבוֹדוֹ לְעוֹלָם וְיִמָּלֵא כְבוֹדוֹ אֶת כֹּל הָאָרֶץ אָמֵן וְאָמֵן.

יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי, וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגֹאֲלִי.








להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע