chiddush logo
4/4/2010

מדוע בברכת התורה אנו מברכים אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו וחותמים רק בנותן התורה ולא בבחירת ישראל

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (4)
יהונתן (28/4/2010)
עצם השאלה הוא החידוש של הרצי"ה מכך שמזכירים את בחירת ישראל בברכת התורה ועוד לפני הזכרת נתינת התורה, שהרי סתם כך בברכת התורה שגם חותמת בתורה לא היה צריך להזכיר את בחירת ישראל...
amizrien (12/4/2010)
בס"ד

נראה בפשטות שמאחר והברכה באה לפני קריאה בתורה אז נושא הברכה מתקשר לפעולה. זה בדיוק כמו שנשאל מדוע בקידוש של שבת אנחנו מסיימים "מקדש השבת" אבל מזכירים גם את יציאת מצרים...אז כאן צריך לשאול מדוע אנחנו לא מסיימים "אשר הוציאנו ממצרים ומקדש השבת"...כמובן שרק "מקדש השבת" הוא הנושא עליו מדובר ועליו אנחנו מברכים...רק שכתוספת לברכה אנחנו מוסיפים הלל ושבח לבורא עולם ומזכירים עוד דבר

כמובן שזו רק דעתי וקטנתי מלתת הסבר המניח את הדעת

בברכת השם עליכם
עמרם זריהן
http://www.bmkol.co.il />
ציורים לפרשת שבוע