chiddush logo

להיות נקי....

נכתב על ידי שניאור, 13/5/2012

 

להיות נקי
מהתוועדות טובה אתה יוצא קל, נקי ובריא יותר, ומלא כוחות רעננים ונכונות מחודשת להתמודד ולהתגבר.

ו ניסן התשע"ב (29.03.2012)

חב"ד
לוחמה ביולוגית היא פוביה אמריקאית ישנה, המתחדשת מידי פעם באדיבות טרוריסטים אלו ואחרים. תרחישי הזוועה הכרוכים בלוחמה בלתי קונוונציונאלית בכלל וביולוגית בפרט, מאיצים את מיטב הביו-טכנולוגים בעולם להכין תרופה לכל צרה שלא תבוא. היות ולאיש אין מושג מה בדיוק יהיה באמפולה המפלצתית שעלולה להישפך יום אחד למאגר מרכזי של מי שתייה, חס וחלילה – צריך הפתרון להיות לא ספציפי, ויעיל כנגד כל סוגי הווירוסים באשר הם, שלא יחדרו למחזור הדם.
 
"את'לון מדיקל", חברת ביוטכנולוגיה מסן-דייגו, עוסקת בפיתוח כזה. מדובר במטהר דם בגודל עט בערך, המתחבר לעורק ומסנן את הדם הנגוע. הוא גם מצמיד מיידית נוגדנים לווירוסים שבודדו ומנטרל אותם. במשך כשתים-עשרה דקות חולפים דרך המסנן כל חמשת הליטרים של דם המצויים בגופו של אדם. ניתן לחזור על התהליך שוב ושוב, עד שבטוחים שהדם נקי והסכנה חלפה.
 
וזה נכון לא רק לגבי הביולוגיה. גם ערכית מצטיינת תקופתנו בזיהום רוחני שלא היה כמותו מעולם. ובאשר למטהר? – גם לכך יש מקבילה רוחנית: "פטנט" יהודי שנקרא התוועדות. מנהג חסידי עתיק שלא נס לחו – לשבת ביחד, להקשיב איש לרעהו ולעזור זה לזה לחלץ ולטהר את הנפש מכל מה שלא מתאים לה. מווירוס הגאווה, מחיידקי התאוות למיניהן וכדומה. התהליך חוזר על עצמו שוב ושוב, בכל עת-מצוא; מדי שבת, ביום-הולדת, בחגים וגם סתם כך. נפגשים – ומתוועדים. באכפתיות ובעדינות, בכבוד ובאהבה – עוזרים זה לזה להתנקות ממידות רעות וממחשבות שליליות.
 
מהתוועדות טובה אתה יוצא קל, נקי ובריא יותר, ומלא כוחות רעננים ונכונות מחודשת להתמודד ולהתגבר. בהתוועדות נחשף שורשן של כל הבעיות ומסתמנים גם הפתרונות היסודיים. התוועדות-חברים טובה יכולה לעשות מה שאפילו המלאך מיכאל איננו יכול, כפי שחשף מייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן מלאדי: להוריד ברכה והצלחה בגשמיות וברוחניות במידה שלא תשוער.
 
הרבי מליובאוויטש מלך המשיח ממליץ להרבות בהתוועדויות כאלה, במיוחד בתקופתנו זו, שעל סף הגאולה. יש צורך בניקיון פנימי וכוח נפשי מיוחד בכדי לקבל את המשיח. מגיעים אליהם רק כאשר מסננים את דם-הנפש היטב – וזה מה שקורה בהתוועדות חסידית.
 
בבית חב"ד, שנמצא בכל עיר ועיירה בארץ ובכל מקום שנמצאים יהודים בעולם, ניתן לבטח להיוודע על מקומן וזמנן של התוועדויות. אין מי שלא יוצא נשכר מהשתתפות בהן.



להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע