chiddush logo

מאמר כללי על קורסי סייבר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 29/4/2021

שינויים רבים התרחשו במציאות החיים המודרנית. התרבות העולמית פשטה צורה ולבשה צורה חדשה, העולם הטכנולוגי והדיגיטאלי התקדם פלאים, ומקצועות עבודה חדשים שאבותינו לא הכירו נולדו לפתע כיש מאין. כל ההתפתחויות הללו יצרו מציאות חדשה בה המלחמות שנהגו מימי קדם, מלחמות שאופיינו במפגש חזיתי מול האויב, הוחלפו במלחמות "רחוקות יותר", מלחמות שמתנהלות דרך מסך ומקלדת. בעולם המודרני הנוכחי עיקר האיום ששורר על ביטחונן של מדינות, ובפרט של מדינת ישראל, איננו בהיבט הצבאי המוכר, אלא דווקא במערכת הפשיעה שקיבלה את הכינוי "טרור סייבר".

למעשה, לא רק מדינות חוות איומים בלתי פוסקים על מערכות המחשוב שלהן, אלא גם חברות ציבוריות גדולות, עסקים ואפילו אנשים פרטיים. כיום כל גוף שמעוניין לקבל רשת הגנה מקסימלית על פרטיו הרגישים, חייב לשכור את שירותיו של איש סייבר רציני שיסייע לו ביצירת מעטפת בטוחה ושלוה. על מנת לקחת חלק במערך ההגנה הזה, הן עבור גופים ממשלתיים והן עבור גופים פרטיים, הוקמה מכללת קרנליוס, מרכז הידע לסייבר.

מכללת קרנליוס, המכללה המובילה בארץ בהכשרת לוחמי סייבר ואבטחת מידע, לוקחת חלק פעיל ומלא בהשלמת החוסר הלאומי באנשי סייבר מומחים. באמצעות קורסי סייבר גדושים בחומר, מקצועיים ובעיקר – מעשיים מאוד, מצליחה המכללה להכשיר מדי שנה לוחמי סייבר רבים המתברגים בחברות ובגופים יוקרתיים.

האם כל אחד יכול ללמוד קורס סייבר?

לרוב, קיימים שני סוגים של אנשים שמעוניינים לעבור קורס סייבר: סוג ראשון, אלו אותם אנשים שתחום הסייבר פשוט מעניין אותם, ולכן הם הולכים עליו בכל הכוח; סוג שני, אלו אותם אנשים שהמקצוע בו הם כבר עובדים פשוט לא מספק אותם, מכל סיבה שהיא, וכעת הם מעוניינים לבצע הסבת מקצוע לעולם הסייבר.

על מנת להיכנס בשערי מכללת קרנליוס עליכם להכיר את השפה האנגלית ברמה בסיסית ולדעת לתפעל מחשב בצורה בסיסית. בהיבט זה, אין למכללה דרישות מקדימות מיוחדות. ובכל זאת, על מה המכללה מאוד מקפידה? למכללת קרנליוס חשוב מאוד שהסטודנטים יגלו רצינות ורצון להצליח. המכללה מאמינה בשאפתנות, ביצירתיות, ביכולת לקחת אחריות ולהאמין בשינויים. בלא המרכיבים הללו, סבורה המכללה, לא ניתן להיות איש סייבר מקצועי.

אילו קורסי סייבר מכללת קרנליוס מציעה?

הקורסים השונים במכללת קרנליוס מסווגים לקהל יעד שונה:

CHCSS + LINUX קורס מיישם הגנת סייבר, הסמכת לינוקס (450 שעות) - קורס אבטחת סייבר למתחילים, המיועד לקהל המבקש לבצע שינוי קריירה, או לחילופין לאלה המבקשים להיכנס לעולם הסייבר ואבטחת המידע.

CHCSS קורס מיישם הגנת סייבר (350 שעות) - גם קורס זה מיועד למתחילים או לקהל יעד שמעוניין לבצע הסבת מקצוע. היקף קורס זה קטן יותר מבחינת שעות הלמידה מפני שזהו קורס מיישם להגנת סייבר בלבד.

CHPTE קורס PT בדיקת חדירות (150 שעות) - קורס אבטחת מידע למתקדמים המיועד לאלו המחפשים לשפר את יכולות ה-PT (בדיקת חדירוּת) ויכולות ה-Python שלהם. קורס זה הוא השלב הבא לבוגרי מסלול CHCSS.

האם בוגרי קורס סייבר של מכללת קרנליוס מוצאים עבודה?

לפני שלב מציאת העבודה, נתחיל בשלב מוקדם הרבה יותר. מכללת קרנליוס פועלת מתוך אידאולוגיה: להכשיר כמה שיותר לוחמי סייבר מקצועיים ומיומנים שיוכלו להתמודד עם האתגרים השונים שמצויים בשדה הקרב. המכללה משקיעה משאבים רבים ומאמצים כבירים בכדי שבוגריה יוכלו להיכנס לחברות השונות ולהגן עליהן בצורה הטובה ביותר. הניסיון שהמכללה מעניקה לתלמידים, נותן להם ביטחון גדול לצאת החוצה, לגופים אותם הם משרתים, לזהות את האיומים שמרחפים עליהם ולהגיב בהתאם.

הניסיון הזה מקנה לבוגרי מכללת קרנליוס משרות מכובדות מאוד בחברות גדולות ויוקרתיות. נכון להיום, בוגרי החברה זכו להשתלב בחברות מפתח ולממש את הפוטנציאל הגדול שטמון בהם. באמצעות יחס אישי שבא לידי ביטוי בסיוע בכתיבת קורות חיים, מתן הדרכות והמלצות שונות, בוגרי המכללה משתלבים היטב ומצליחים להביא לידי ביטוי בשטח את כל הידע שהם צברו במכללה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע