chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "אחרי מות – קדושים " ה'תשפ"א

נכתב על ידי ידד, 21/4/2021

 

נקודה שבועית פרשת השבוע "אחרי מות – קדושים " ה'תשפ"א

 

 

אם נשאל אדם ממוצע מהי קדושה? או איך יגדיר מי הוא אדם קדוש? נקבל תשובות שהמאפיין אותם יתאר אדם מרומם מעל החברה, אדם יחיד סגולה שפורש מהציבור.

פרשת השבוע שלנו, פרשת "קדושים", מלמדת אותנו שמה שחשבנו על המושג "אדם קדוש" לא מדויק. 

הפרשה פותחת כידוע בציווי: "וידבר ה' אל משה לאמור דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו כי קדוש אני ה' אלוקיכם" - הפניה כאן לקדושה באה אל כל חלקי עם ישראל. 

אם נעיין בפרשה בקריאה פשוטה נראה למה התכוונה התורה בציווי לקדושה. פרשת "קדושים" אמנם יחסית פרשה קצרה, אך יש בה 51 מצוות עשה ולא תעשה. זו אחת הפרשות עם הכי הרבה מצוות שיש בתורה, והמיוחד שבה הוא המגוון העצום והרחב של המצוות: מורא אב ואם, שמירת שבת, התרחקות מעבודה זרה, מצוות השדה כמו פאה לקט ועוללות וכלאיים, איסור גזל ושבועת שקר, איסור הכשלת הזולת, דין כף זכות, חובת תשלום שכר, איסור קללה ורכילות, אהבת כל אדם מישראל, איסור הרבעת בהמה ועוד. 

אנו רואים שהקדושה אינה דברים "עליוניים וגבוהים" ברומו של עולם, כאלה שגורמים לאדם לפרוש מחיי המעשה, אלא בדיוק להיפך, הקדושה הזאת כוללת בתוכה הרבה מצוות שבין אדם לחברו ולקרוביו, מצוות העוסקות במסר וכלכלה, מצוות האדמה, חוקי משפט וחברה. 

התורה ניתנה לעם ישראל כדי לקיים מתוכה ולצמוח איתה לחברה טובה ומתוקנת. ובאותה המידה מבקשת מאיתנו התורה לחיות בקדושה, אך לא מתוך פרישות אלא מתוך חיי מעשה המקיפים את כל תחומי החיים של האדם. 

שנזכה לקדש את חיינו מתוך חיי העולם הזה על ידי קיום מצוות התורה וכך נבנה לנו חיי חברה וקהילה טובים וקדושים. 

 

שבת שלום ומבורך!

 

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.

לרפואת דב בן לובה.

אדם קדוש, במסר וכלכלה,מצוות האדמה, חוקי משפט וחברה,עבודה זרה, מצוות השדה,פאה, לקט,עוללות,כלאיים,איסור גזל ,שבועת שקר, איסור הכשלת הזולת, דין כף זכות, חובת תשלום שכר, איסור קללה ורכילות, אהבת כל אדם מישראל, איסור הרבעת בהמה,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע