chiddush logo

עיר הנס של קריעת ים סוף - והקשר המדהים לשידוכין ולפרנסה

נכתב על ידי יוחנן ריינר, 25/1/2021

ואני מחזק לב מצרים, ויבאו אחריהם, ואכבדה בפרעה ובכל חילו ברכבו ובפרשיו


יש להתבונן בהתנהגותו של פרעה!! וכי הוא משוגע?? למה הוא נכנס לים??? וכי מה הוא חשב לעצמו, שבורא עולם קרע את הים בכדי שהוא יעבור ויתפוס את היהודים????

 

והרי הוא כבר חטף 10 מכות, וראה בבירור שה' מפלה בין היהודים למצרים, שהמצרים סבלו והיהודים לא, אז ברור לכל אדם בעולם, שגם כאן גם נקרע הים להציל את היהודים ובוודאי לא לעזור למצרים???  ובפרט שכאן לא היה צורך לה' לעשות נס להעניש את פרעה, אלא רק להפסיק את הנס של קריעת ים סוף וממילא פרעה טובע בים, אז פלא למה פרעה החליט להיכנס???

 

וגם אם נניח שהוא השתגע או שתמיד הוא היה משוגע, או שאחז אותו טירוף של שנאה שלא חשב כלום חוץ משנאה כאחוז דיבוק, אבל מה קרה למבחר שלישיו - הקצינים הבכירים ומיטב החיילים, וכי כולם השתגעו?????

 

ועוד קשה שהגמרא סוטה ב' אומרת קשה זיווגן של אדם, ששידוכין קשה לבורא עולם קריעת ים סוף, וכן בגמרא פסחים קי"ח כתוב שקשים מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף, וכי מה הקושי היה לבורא עולם בקריאת ים סוף????

 

אלא התשובה היא, שאכן כן!! כולם השתגעו, כפשוטו!! שבורא עולם השתלט על השכל של פרעה ושל כל חייליו הבכירים ואכן כולם השתגעו וקיבלו החלטה לא הגיונית להיכנס לים, אכן התנהגו כמשוגעים!! וב"ה ראיתי שכך כתב הרמב"ן "ואין בכל המופתים כפלא הזה, וזה באמת שגעון להם, אבל סכל עצתם וחיזק את לבם להיכנס לים".

 

וזה קשה לבורא עולם, כי בורא עולם נותן בחירה לאדם לשלוט בשכלו ולבחור, וכאן בורא עולם חרג מהרגילות שקבע וטבע בעולמו, והתערב להם בבחירה ובשכל והחליט במקומם, לכן זה קשה!!!

וכך זה גם בפרנסה, שכתוב בחומש דברים, "אל תאמר כי בכוחי ובעוצם ידי עשיתי לי את החיל (עושר) הזה, כי השם אלוקיך הוא הנותן לך כוח לעשות חיל", והתרגום אונקלוס שינה מהרגלו, וכתב ה' נתן לך עצה לקנות נכסים, ואכן זה הכוח שה' נותן לאדם בפרנסה, דהיינו ההחלטה לקנות או למכור זה לא שאתה מחליט, אלא ה' בכוחו נותן לך את ההחלטה, וזה בדיוק כמו בקריעת ים סוף, שהקב"ה השתלט על ההחלטה האנושית.

 

וגם בשידוכים זה אותו דבר, כפי המדרש ויקרא רבה ח', א' מספרת ששאלה גבירה רומאית את רבי יוסי בן חלפתא: מה עושה בורא עולם לאחר בריאת העולם??? ענה לה התנא, הקב"ה מזווג זיווגים, צחקה עליו אותה גבירה, ואמרה לו לזה לא צריך את בורא עולם אני יכולה לעשות זאת לבד, ולקחה 1000 עבדים ושידכה אותם ל1000 שפחות שלה, וכמובן היא למען הניצחון בתחרות שיתפה מערכת שלימה של  יועצים ופסיכולוגים שהבינו מי מתאים למי, וככה חגגה את חתונת האלף!!!

 

אבל באמצע הלילה נשמעה צעקה גדולה ברומי כי לא נשאר רהיט שלם, כי המריבות בין בני הזוגות הטריים גרמו לרהיטים לזוז ולהתפרק, והזוגות הטריים הפכו לחבורות טריות, וכמובן כל השידוכים שעשתה קרסו בלילה אחד, ואפילו זוג אחד מכל ה1000 לא נשאר כזוג.

 

ובעצם מה שרצה רבי יוסי בן חלפתא לחדד לה, שגם בשידוכים בורא עולם מתערב בהחלטה, כי דווקא מה שהיה נראה שאין סיכוי שיסכימו דווקא זה הצליח, עד כדי כך שאנשים אומרים שזה פשוט מדהים ומי היה מאמין!!!

 

ואכן ככה זה בשידוכים!! כי בורא עולם מתערב בהחלטות של הבחור והבחורה להחליט, כן, אנחנו מתאימים!! ולכן גם זה קשה כמו קריעת ים סוף.


 


ולכן, כל מי שמתחזק, וקשה לו בפרנסה או בשידוכים, שיבין זה לא אני - זה הוא, בורא עולם הוא מתערב בהחלטות שלך לפי מערך השיקולים שלו כלפיך, אבל רק הוא הכתובת, לכן בכה לפניו ותתחנן לו כעני המתחנן בדלת, רק הוא הכתובת, אין עוד מלבדו, ובעזרת ה' תראה ישועות גדולות אמן ואמן.

 


ושמחתי מאוד שראיתי כתוב בספרו של רב חשוב מאוד מבלגיה "עזרי מעם ה'", שמורי ורבי הגאון ר' ברוך רוזנברג זצ"ל ראש ישיבת סלבודקא (ששמע את חידושי בעניין זה לפני כ 20 שנה ומאוד מאוד נהנה מזה), היה רגיל לומר ולחזק אנשים, בפרט לאנשים שלא הצליחו בפרנסה, ולא ראו ‏את עצמם מסוגלים למצוא דרך לצאת ממעגל העוני והחובות, שלא יתייאשו חלילה, אלא עליהם להתחזק ולזכור שהקב"ה הוא ‏החונן דעת ועצה, ובבוא העת יכולים לזכות להתעוררות מן השמים של עצה נכונה והחלטה עסקית נכונה שתפתח להם את דרך ‏ההצלחה.‏


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע