chiddush logo

"הרב כבסני מעוני ומחטאתי טהרני׳

נכתב על ידי שימי, 27/10/2020

 

"הרב כבסני מעוני ומחטאתי טהרני׳  

הרה"ק ה׳עטרת ישועה׳ מדז׳יקוב זי״ע סיפר, פעם בהיותי ברחובה של עיר בווינא עיר הבירה, ראיתי האיך שאחד מנקה את הרחובות, ניגשתי אליו ושאלתיו, לשם מה יטרח כבודו כל כך, הרי ממילא בעוד כמה שעות ישוב הרחוב להיות מלוכלך כדאשתקד, ומדוע תיגע לריק, ויענני ה׳מנקה׳, הן אמת שתוך שעות ספורות שוב יתלכלכו הרחובות, אבל, אם לא אנקה אותם תמידים כסידרן, תעלה הזוהמא עד למעלה ראש עד שלא יהא שייך להלך ברחוב. ..

סיים ה׳עטרת ישועה׳ ואמר, זוהי עבודתינו בימי הטהרה, ׳לנקות ולשטוף׳, ואם יתחיל האדם בחשבונותיו - הן ממילא אשוב לקלקל לבסוף, ומה ארוויח בנקיון עצמי כעת הזאת, אין זו טענה כלל, שהרי אם לא יעמול עתה לנקות עצמו, ליטהר מכל חלאה וזוהמא, הרי הם יציפו אותו עד למעלה ראש ח״ו. ..

רוצה ללמוד הלכה? כנס לאתר ילקוט יוסף

"לא יצטרכו עמך בית ישראל זה לזה ולא לעם אחר"...

                         בביתו של הרה״ק רבי פנחס מבורשא, בנו של הרה״ק רבי ברוך מוויז׳ניץ, שררה תדיר עניות ודחקות רבה, יען כי כל כסף שמצא את דרכו אליו עבר בהזדמנות הראשונה לצדקה ולא השאיר לעצמו מאומה. משכך, יאה ונאה היא האמרה הבאה שהובאה בשמו: השטן - אמר הרה״ק מבורשא - מביא לפני בית הדין של מעלה יהודי חוטא ומבקש להענישו. מה עושה המליץ שאין ביכולתו להכחיש שאכן הראשון חטא? הולך ומביא הוא יהודי אחר, גרוע יותר מהחוטא הראשון וטוען בפני בית דין של מעלה שלא ראוי לקרוא לראשון חוטא, שהרי יחסית לשני - הרי הוא צדיק.

לאחר מכן הוא מביא יהודים נוספים שכל אחד גרוע יותר מחברו וכך פוטר אחד -אחד מדין שמים. כאשר הוא מגיע ליהודי החוטא שבכולם, הרי הוא מעמיד אותו לעומת גוי כלשהו, ויהודי לעומת גוי בוודאי הינו צדיק. כך מציל המליץ בשמי רום יהודים.

רוצה תפילה לקבלת בשורות טובות כנס כאן

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע