chiddush logo

שמירה על ניקיון הפה היא עירבון לבריאותו

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 2/8/2020

 מדוע גם בזמנים של הסתגרות בבית אסור לוותר על ניקיון הפה

 

תקופת הקורונה איננה פשוטה לאיש והיא בעיקר מאתגרת את מי ששרוי בסגר מתמשך. חוסר היכולת לצאת מהעיר ואפילו מהבית, עבור מי שנכנס לבידוד, הוא ללא ספק קשה ביותר. ההקפדה על הרגלי ניקיון קבועים ועל הדברים הקטנים שמוסיפים הנאה ותחושה של שגרה, עשויים לעזור בתחושת חוסר האונים, ביניהם אפילו הפעולות הפשוטות של ניקיון הפה, בבוקר ובערב.

מדוע ניקיון הפה חשוב כל כך?

גם אם עבורכם, כהורים, ההרגל של הנחת משחת שיניים על המברשת בבוקר ובערב ושטיפת הפה על ידי מי פה – הוא עניין של מה בכך ואתם אינכם חשים נחת מיוחדת אחריו, עבור ילדים מדובר באירוע שיכול להיות אפילו מרגש. אם תרכשו עבורם מברשת עם דמות אהובה ומשחה בטעם מתקתק, תוכלו להפוך את הצחצוח לחוויה מהנה עבורם, כזאת שהם ממש יחכו שתתרחש ושבטווח הארוך תבוא לידי ביטוי בבריאות פה מצוינת.

חשוב לזכור שחשיבות ניקיון אזור הפה באופן קבוע היא גבוהה, גם אם אינכם מרגישים בכאבים בשיניים או בחניכיים. הצטברות לכלוך במקומות נסתרים גורמת, לאורך זמן, לחורים ונזקים בשיניים העלולים להפוך לבעיות של ממש, שידרשו טיפולים לא פשוטים. גם אם במהלך ההסגר הכללים של הבית מעט מתרופפים ומתאים לכם להניח למטלות הבית, כדי לאפשר לילדים להרגיש מעט חופש, חשוב שעניין צחצוח השיניים פעמיים ביום – לא ירד מלוח הזמנים ויישמר כהרגל קבוע וחיוני.

לשמור על הבית פעיל ומלא בשמחה

כדי להוסיף אושר באופן יום יומי, מומלץ קודם כל שאתם עצמכם תיטענו באנרגיות נעימות וטובות. העניקו לעצמכם זמנים קטנים של חסד, כמו לגימת תה במרפסת עם בני הזוג או הנאה מקריאת ספר – כל פעולה שגורמת לכם לרוגע ולשלווה היא מבורכת, כיוון שהתחושות הנעימות הללו יעברו באופן טבעי גם אל הילדים.

זכרו שילדיכם רואים אתכם כל הזמן, מאזינים לכם ורואים בכם מודל להתנהגות נכונה. אפילו תינוקות רכים – מזהים את שפת הגוף שלכם ויודעים מתי אתם שמחים או עצובים. דוגמה אישית היא הדרך הטובה ביותר להקנות הרגלים חיוניים לילדים, לכן אם תרצו להטמיע את הרגל צחצוח השיניים הבריא, למשל, אתם יכולים להזמין את הילדים לצפות בכם כאשר אתם מצחצחים. תחושת החברותא תייצר אצלם הנאה והם כמובן ישמחו לבצע את הפעולה הזו פעם אחר פעם.

כדאי לעבור לקניות באמצעות האינטרנט

אם אתם מורגלים בהליכה לסופרמרקט ורכישת המצרכים הדרושים בכוחות עצמכם, זכרו שבידוד לא צריך להגביל אתכם בעידן החדשנות שאנו חיים בו. השוו מחירים בין חנויות אינטרנטיות ובחרו באתר שמציע מחירים נמוכים ומשתלמים, לכל פריט שתרצו לקנות. מעבר לקניות אונליין, בין אם לפריטים יום יומיים ובין אם לרכישת אביזרים מיוחדים או אפילו תשמישי קדושה, יקל מאוד על חייכם ויעזור לכם להתנהל באופן יעיל.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע