chiddush logo

מהי רמת ההכשר של מיחם לשבת?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 6/7/2020

 בבחירת מיחם כשר לשימוש ביתי או לשימוש במוסדות שונים, יש לשים לב לרמות ההכשר השונות ולבחור מיחם לשבת העונה על הצרכים הפונקציונליים שלנו ובנוסף לוודא שהם אכן מותרים לשימוש בשבת. מיחמים כשרים בנויים עפ"י דרישות ההלכה המחמירות ובעלי תווית הכשר מהמוסדות המוכרים. קיימים מספר סוגים של מיחמים לשבת בעלי רמת כשרות שונה, ישנם מיחמים בעלי כשרות רגילה וישנם מיחמים בעלי אישור כשרות למהדרין.   

 

 

מדוע יש צורך בתווית הכשר עבור מיחמים לשבת?

תווית ההכשר דרושה במיחם מים מאחר וקיימות בעיות שונות המצריכות תשומת לב מקצועית. הבעיות המרכזיות אשר יכולות לעלות עקב שימוש במיחמים חשמליים הן:                                                     1)  חשש להרתחת מי המדיד- למרבית המיחמים ישנה צינורית אשר מחוברת למיחם ואינה מאפשרת זרימת מים חופשית. קיים חשש שמי המיחם התערבבו עם מי הצינורות ויתבשלו.                                         2) זירוז הפעלה חשמלית – ישנם מיחמים בהם קיים חשש לזירוז ההפעלה החשמלית על ידי הוצאת מים.                                                                                                                                     3) הפעלת מנגנונים נוספים – במכשירים שונים ישנה משאבה חשמלית לצורך הוצאת המים בנוסף למשאבה הידנית. על היצרן להוסיף מתג אשר יוכל לנתק את המשאבה וזו על מנת לקבל אישור למהדרין.

 

סוגי מיחמים ורמת ההכשר שלהם

קיימים מספר מיחמים אוטומטים שונים, מיחמים שאינם כשרים, מיחמים בעלי כשרות רגילה ומיחמים עם אישור למהדרין. בנוסף קיימים מייחמים אשר מיוצרים בחו"ל ומחויבים בטבילה לפני השימוש על פי ההלכה.

 

מיחם גלישבת

מיחם לשבת גלישבת הינו מיחם אוטומטי מקצועי המותאם למטבחים, פינות שתייה וחדרי אוכל הפעילים בשבת ובחגים. המיחם בעל דופן כפולה (לצורך בידוד) אשר מונע פליטת אדים, בטיחותי לשימוש ובעל היגיינה גבוהה. לגלישבת שיטת מילוי וחימום המבטיחה שמירה על טמפרטורה קבועה אשר אינה משתנה על פי צריכת המים. למיחם ברז מזיגה קפיצי, פיקוד אלקטרוני מיוחד לשבת, שעון ומפסק עוקף שעון עבור החגים. מיחם גלישבת נבנה בהתאם לדרישות ההלכה המחמירות ביותר והינו מאושר לשימוש על ידי המכון לבעיות ההלכה – ירושלים ועל ידי מכון "צומת" מאלון שבות. למיחם אופציה לפיקוד שבת עם שעון אסטרונומי באישור מכון צומת ומכון ההלכה.

 

 

 

מיחם אוטומטי + מפסק לשבת

המיחם האוטומטי מתאים למוסדות שאינם מאשרים את השימוש בגלישבת. המיחמים האוטומטים מותאמים לדרישות המחמירות ביותר על ידי הוספת מפסק בעל 2 מצבים: מפסק ליום חול ומפסק לשבת בנוסף למפסק ההדלקה הראשי. בימי חול המיחם פועל כמיחם אוטומטי רגיל, כאשר עוברים למצב שבת, לפני כניסת השבת או החג, כל האוטומציה מבוטלת ובמקומה ייכנס לפעולה גוף חימום נוסף לשמירת חום המים במיכל.                                                                                                     כאשר מזמינים מיחם מסוג זה, יש להתחשב בכמות המים הנדרשים לשימוש בימי חג ובשבת.                           המיחם האוטומטי כולל:

·         גוף חימום מנירוסטה

·         מילוי מים ראשוני אוטומטי

·         ברז קפיצי למזיגה – אחד או יותר לפי דרישת הלקוח

·         פיקוד אלקטרוני ייחודי הכולל אלקטרודות עבודה ואלקטרודות הגנה, לפיקוד האלקטרוני שיטת מילוי וחימום מיוחדת המבטיחה שמירה על טמפרטורה קבועה.

המיחם האוטומטי בעל המפסק לשבת מאושר על ידי מכון צומת והמכון לבעיות הלכה וגם על ידי מכון משמרת השבת – בני ברק. המיחם האוטומטי נבנה בהתאם לדרישות ההלכה המחמירות ביותר.              

 

חשוב לבדוק את אישוריו של המיחם אותו אתם רוצים לרכוש, טרם הקנייה בדקו שהוא אכן מותר לשימוש בשבת על פי ההלכה. קיימים מיחמים בעלי אישור כשרות רגילה וקיימים מייחמים בעלי אישור למהדרין. בחרו את המיחם העונה על רמת הכשרות המתאימה עבורכם ואשר עונה על הצורך שלכם.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע