chiddush logo

מאור פנים בקדושה | הרב שמואל אליהו

7/5/2020

שאלה:* אני עובדת כמזכירה בבית ספר, ובימי הקורונה שאני בבית ויש זמן לחשוב הבנתי שעם הזמן השתנתי מעט. אם פעם הייתי מדברת מעט, היום אני מדברת הרבה. אם פעם לא הייתי מתלוצצת, היום אני כן. ואם פעם הייתי נזהרת בלשון הרע, אז היום הרבה פחות. ואם נודה על האמת, אני חביבה ונחמדה וצדיקה, אבל בתוכי מקוננת שאלה: האם זאת דרך תורה?  האם באמת אני עושה את הכול לא לדבר לשון הרע? 


אני קוראת תהילים ולומדת הלכות לשון הרע, ולפעמים בערב אני מתחרטת על הדיבור של אותו יום, ולעיתים בבוקר, לפני שאני מגיעה לעבודה, אני מקבלת על עצמי להיזהר יותר. אבל בסוף יום אני עושה חשבון נפש ואני מגלה עד כמה לא עמדתי בהחלטה שלי. אני חושבת לעצמי: בשביל מה הייתי צריכה להגיב? למה הייתי צריכה לעשות פרצוף? 
זה אחד הדברים שאני מודה עליהם עכשיו כשאני בבית, אבל גם חוששת לחזור לעבודה בגללו. חשבתי לתלות את התמונה של החפץ חיים במשרד, אבל חוששת שגם זה לא יעזור. 

*תשובה:* אני כל כך מבין את המקום שבו את נמצאת. מקום שמזמין או אפילו מחייב אותך להיות נחמדה, וכך את מגיעה לתקלות שהעלית. 
ובאמת זה כל כך חשוב להאיר פנים ולקדש שם שמים בכך, וזה כל כך מסוכן מהסיבות שאמרת, וגם מגברים שלפעמים לא מפרשים נכון חיוך או הארת פנים.  

התשובה שלי לא כל כך קלה. את חייבת להמשיך להיות נחמדה ולהאיר פנים, וחייבת גם לשים גבולות. 

מספרים על החפץ חיים שהיה איש שיחה ושמח ומאיר פנים. ממש לא שתקן ולא מסוגר וזעוף. כי באמת כל הלכות לשון הרע מגיעות מאהבת עם ישראל ומראיית הטוב שבו. 

על כן אני מציע לך לומר כל בוקר תפילה כדי להיזהר מלשון הרע מתוך שמחה: 
*יהי רצון מלפניך ה' אלוהי ואלוהי אבותי שאזכה להאיר פנים לכל אדם ולהקדים שלום לכל אדם בשמחה. ולראות את הטוב שבכל אחד ואחד. ולא להסתכל על החלקים האחרים שהם בטלים באלף. להשתדל לראות בכל אחד ואחד את הנשמה האלוקית המאירה שבתוכו. ולהסתכל בעין של מעלה שאוהבת את עם ישראל. ועל כך נאמר "אהבת עולם אהבתיך על כן משכתיך חסד".*
*אנא ה', זכני להישמר ולהיזהר בכל שהותי ותפקידי הגדול שלא להיגרר לרכילות קטנה, ולא לשיחות של הבל, לא להיגרר לקטנוניות ולא לדברים בטלים. זכני להיות תמיד באור ובשמחה. לקיים תמיד "שיוויתי ה' לנגדי תמיד". לקיים תמיד "ואהבת לרעך כמוך אני ה'" שהוא בגימטריה "ואהבת את ה' אלוקיך". יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי.*

📌
*לקבלת ווצאפ מלשכת הרב שמואל אליהו* https://harav.info/zc9di21

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע