chiddush logo

נקודה שבועית פרשת השבוע "כי תשא" ה'תש"פ

נכתב על ידי ידד, 12/3/2020

 

 

עולם שלם מתעסק בוירוס הקורונה, רבים רבים הולכים עם מסכה על פניהם על מנת להיזהר מהמחלה. ככה נראה העולם בשנת תש"ף 2020.

במקביל פרשת השבוע שלנו, כרגיל, מאוד אקטואלית. גם משה רבנו נאלץ לכסות את פניו במסכה: "ויהי ברדת משה מהר סיני ושני לוחות העדות ביד משה ברדתו מן ההר ומשה לא ידע כי קרן עור פניו בדברו איתו... ויכל משה מדבר איתם ויתן על פניו מסווה, ובבא משה לפני ה' לדבר איתו יסיר את המסוה עד צאתו ויצא ודיבר אל בני ישראל את אשר יצווה, וראו בני ישראל את פני משה כי קרן עור פני משה והשיב משה את המסווה על פניו עד בואו לדבר איתו".

משה רבנו עלה בפרשה פעמיים לקבל את לוחות הברית ולהורידם לבני ישראל אך רק בפעם השניה שירד מופיע שפניו קרנו.

אלא שיש הבדל בין שתי העליות. בפעם הראשונה אחרי שהיה בראש ההר ירד משה אל העם ומיד שבר את הלוחות כשראה למולו בתדהמה את חטא העגל על ידי כל אחיו.

ואז, כשעלה חזרה אל ה' התחנן משה לריבונו של עולם שימחל לבני ישראל גם אם הדבר יבוא על חשבונו שלו. 'השם משמואל' מתאר זאת נפלא בפירושו: "ועל כן יש לומר במה שאמר 'מחני נא מספרך' מוסר משה את נפשו עבור כלל ישראל, עבור זה זכה בעצמו ששב גם גופו שלו מלוטש ומאיר ביותר מה שלא היה כן בלוחות הראשונות, אף שלעצם מעלתו היה אז אלף פעמים יותר כמבואר במגלה עמוקות, מכל מקום זה היה לעניין מעלת נפשו אבל לא לעניין מעלת גופו".

מסירת נפשו של משה על עמו הביאה לכך שמעלת גופו בעליה זו תעלה על הקודמת ולכן הפעם קורן עורו של משה וממש זורח.

אך כידוע משה הוא "ענו מכל אדם" וצניעותו היא נר לרגליו והוא רואה בעצמו אך ורק צינור להעביר שפע מאלוקים וקירון פניו נובע אך ורק מהתגלות ה' אליו ולא מכוח עצמו שלו והוא לא מוכן לעשות כל שימוש בפניו הקורנות ולכן הוא חובש מסכה. גם בשעה מיוחדת שכזאת, המנהיג הגדול משה נשאר 'משה האיש'.

אולי זו הזדמנות גם לנו ולכל העולם להיות עם קצת צניעות כלפי מי שמנהיג ומנהל את העולם, שהנה חיידק שאפשר אולי לראותו רק בעזרת מיקרוסקופ מצליח לשנות סדרי עולם שלם, לזעזע ולבלבל את כל אומות העולם גם החזקות ביותר ולדעת ולזכור את מקומנו אנו כבני אדם בעולמו.

 

שבת שלום ומבורך!

 

 

החוויה היהודית

http://h-y1.coi.co.il/

לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם. חוכמת התורה,קודש הקודשים,אבן השתייה,

לרפואת דב בן לובה.

 

 

וירוס הקורונה ,הולכים עם מסכה, מסווה,מלוטש,מאיר,לוחות הראשונות, מעלת נפשו,מעלת גופו,חיידק,מיקרוסקופ, אומות העולם,

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע