הפרשת חלה: הקודש בשולחן החול
נכתב על ידי איתיאל, 20/6/2019
היכן מצאנו שקמח ומים של חולין, בבית אדם פרטי, ואפילו בחוץ לארץ, יוצרות קדושה בהפרשת תרומת חלה?
הצעה:
מצאנו דבר דומה, שכל בהמה חייבת בזרוע, לחיים וקיבה לכהן (ומהדין נוהג בחו"ל, אלא שנהגו בדוחק לסמוך על דעת יחיד להקל) והחלב והדם הראויים למזבח - אסורים.
אפשר לומר שיש לנו קדשי קדשים, קדשים קלים, ו"קדשים קלילים" - חולין.
כך בכל עיסה, היא כמנחה. יש מנחות קדשי קדשים שמוקרבות כליל, קדשים קלים שמעלים רק קומץ, וחולין שמעלים מהם "קומץ" לכהנים.
וכך נראה מסדר הפרשיות, שחלה באה מיד אחרי נסכים.
ומכאן "שולחן דומה למזבח" כפשוטו.
ומעניין שיוצא שבבהמות יש קדושה גם בחו"ל, פירות רק בארץ (ביכורים ותרומות ומעשרות), וקמח גם בחו"ל, אך רק מאז שנכנסו לארץ (נסכים נהגו רק מהכניסה לארץ, וכן חלה).
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)