לקט מ"תורה ככתבה" מאת אי"ם – פרשת לך לך
נכתב על ידי אורן מס, 18/10/2018
לקט
מ"תורה ככתבה" מאת אי"ם – פרשת לך לך
יד,יד:
וירק את חניכיו: ש: מדוע 'וירק' ולא 'ויספור'? ת: אברם ספר את כל
אנשי ביתו, בלי לאפשר לאף אחד מהם לחמוק מהמפקד. לצורך כך רוקן את כל הבית מאנשים,
לכן דווקא 'וירק'.
יד,טו:
ש: ויחלק עליהם לילה: מדוע דווקא 'ויחלק' ולא 'ויתנפל'? ת: אברם
חילק את אנשיו לכמה חלקים והתנפל על האויב מכמה כיוונים בו-זמנית, לכן 'ויחלק'.
יז,יט:
אבל שרה אשתך יולדת לך בן: ש: מדוע דווקא 'אבל' ולא 'באמת' או 'אכן'? ת:
במילה 'אבל' יש ביטוי להתגברות על פקפוק, כאילו אמר ה' לאברהם, נכון שאפשר לפקפק
בדברי ובכל זאת, ולמרות זאת, כך יהיה. זאת משמעות 'אבל', התגברות על פקפוק. 'באמת'
ו'אכן' מורים על חזרה והדגשה בלבד, ולא על התגברות על פקפוק.
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)