לקט מביאור הנצי"ב לפרשת תצוה
לקט מביאור הנצי"ב לתורה –
פרשת תצוה
כח,ד: ואלה הבגדים אשר יעשו – חושן ואפוד
ומעיל וכתונת תשבץ, מצנפת ואבנט, ועשו בגדי קודש לאהרן: מדוע לא נזכרו המכנסים
והציץ? נצי"ב: "המכנסים לא באו 'לקדשו', כי אם לכסות בשר
ערווה ... והציץ – באשר לא נזהרו לעשות 'לקדשו', באשר ה' קידשו כל צרכו".
קידוש ה' מצריך עבודה מיוחדת.
כט,כ:
ושחטת את האיל ולקחת מדמו, ונתתה על תנוך אוזן אהרן ועל תנוך אוזן בניו הימנית,
ועל בוהן ידם הימנית ועל בוהן רגלם הימנית:: מדוע דווקא על האוזן, היד והרגל?
נצי"ב: "ועניין אוזן ובוהן ורגל הוא להגביה בזה כוח השמיעה – המביא
לידי מעשה ביד, והמעשה מביא לידי הֶרגל, שיעשה לגבוה (לה') גם בלי כוונה, אלא
כמו הרגל שנעשה טבע שני, ועל זה נמשל בוהן ורגל". רגל – מרמז להֶרגל. הברכה
היא שנוכל לעשות מצוות כטבע שני, מתוך הרגל.
כט,מג:
ונועדתי שמה לבני ישראל, ונקדש בכבודי: מה משמעות 'ונקדש בכבודי'?
נצי"ב: "משמעות 'קודש' היא פרוש ומובדל ...'ונקדש בכבודי' – בגילוי כבודי
יהא פרוש ומובדל משארי עיתים". יש גילוי שכינה במקדש ויש במשכן, יש
בתפילה אישית ויש בתפילת הציבור. כל גילוי כבוד ה' – והמציאות המתאימה לעת הגילוי.
שבת שלום, ומזל טוב לבצלאל בטיט ואביה אוחנה שהתארסו
היום, ומזל טוב לבת המצווה של רותינקה, שנזכה לקדש ה' במעשה ידינו, לשמוע בקולו
ולבצע מצוותיו כטבע שני, להתקדש בכבוד ה', אורן, בן וכו'.