חידוש על רעיון מפרשת תרומה
לחידוש זה נוספו הערות המופיעות לאחר החידוש
בס"ד ובזרה"ק
בס"ד ובלי נדר, החידושים הם על פי דעתו ודרכו של רבי נחמן מברסלב זיע"א.
מה פירוש קחו לי תרומה?
כל אדם יש לו התיקון שלו, שבשבילו הגיע לזה העולם. דהיינו כי יש סך בירורים לכלליות נשמות ישראל, ולכל איש הישראלי יש הבירור שלו.
כי כל אדם הוא שכל חדש להוציא מכח אל הפועל את דעת ה' וע"י כך פועל תיקונים חדשים לגמרי, והוא הנקודה שאין בחברו.
כי רבינו ז"ל כותב שאין הקב"ה עושה שני דברים פעמיים, ולכן גם בגילגול שני לא תבוא אותה נפש אל זה האדם שצריך להתגלגל שנית, אלא בצירוף רוח אחר, לכן כל אדם הוא עניין אחר לגמרי אפילו מגלוגול אחד למשנהו.
ועולם העשייה הוא עולם הבירורים, שכאן מבררים את ניצוצות הקדושה שנפלו גם לעשייה בעת שבירת המלכים.
ולכל אדם יש את הבירור שלו.
לכן אומר הפסוק קחו לי תרומה!
מה זה תרומה? אותיות תרום ה"א. העולם הזה כנגד האות ה"א כמו שכתוב: "כי בי-ה ה' צור עולמים" שבאות יו"ד ברא עולם הבא ובאות ה"א ברא עולם הזה, שהוא עולם העשייה.
ומה מבקש הקב"ה? קחו לי תרומה. דהיינו שכל אדם כפי הבירור המיוחד לו, יקח לה' יתברך הניצוצות שבזה העולם השייכים לשורש נשמתו
וע"י שכל בני ישראל יקחו הבירורים ויעלו אותם לה' יתברך, ע"י כך תרום ה"א, דהיינו שמעלים ומרימים את כל עולם העשייה מגשמיותו, וממשיכים לו תיקון.
כי ע"י שמברר הניצוצות שבדבר מסויים הוא עושה לו תיקון.
תוספות, הערות והארות על החידוש:
(c) כל הזכויות שמורות למתניה-מאיר.
אין להעתיק ו/או לצלם ו/או לשכפל בכל דרך או אופן שהוא או לעשות במאמרים וקבצים אלו כל שינוי ו/או שימוש מסחרי.