chiddush logo

הבבא סאלי זצ"ל

נכתב על ידי DoarHamikdash, 31/1/2017

 הרב  ישראל אבוחצֵירה

הבבא סאלי זצ"ל

 א' בתשרי ה'תר"ן - ד' בשבט ה'תשמ"ד

 

 

 

הרב  ישראל אבוחצֵירה, הבבא סאלי, נולד בשנת תר"ן (1889) בעיר ריסאני שבמחוז תפילאלת, במרוקו, לשושלת רבנים ממשפחת אבוחצֵירה, הנודעת כמשפחת רבנים מקוּבָּלים ובעלי מוֹפתים. ר' ישראל היה נכדו של בעל "אביר יעקב", ר' יעקב אבוחצֵירה.

כבר מגיל צעיר הנהיג הבבא סאלי את עצמו בסיגופים, נָדר שלא לאכול בשר והיה צָם בימי חול. לימים נתמנה הבבא סאלי לראש ישיבה בעיר ריסאני ובהמשך - לרב של מחוז תפילאלת.

בשנת תרפ"ב עלה הבבא סאלי לישראל ולמד בישיבת המקוּבָּלים "בֵּית אֵל". לאחר מכן, בהוראת רבו, הרב משה תורג'מן - חזר למרוקו. הרב שב ארצה לישיבת "פורת יוסף", ושוב בהוראת רבו - חזר למרוקו וכיהֵן כאב בית דין בארפוד הסמוכה לריסאני. בשנת תשי"א עלה הבבא סאלי ארצה עם אשתו וילדיהם וגרו בירושלים.

בעקבות המצב הרוחני הנמוך ששָׂרַר בישראל, ירד המשפחה לצרפת, ומשם לתוניס ולמרוקו. בשנת תשכ"ד עלה הבבא סאלי ארצה וגר ביבנה, ולאחר מכן באשקלון, בשנת תש"ל עבר לגור בנתיבוֹת, וחי שם עד פטירתו ב-ד' בשבט ה'תשמ"ד (1984).

 

הבבא סאלי היה בעל מוֹפתים, ורבים מעם ישראל נהרו אליו כדי לזכות להתברך ממנו. עם תלמידיו ששימשו אותו נמנה הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, אשר זכה להתברֵך ממנו ולחווֹת את מופתיו הרבים.

 

כל ימיו של הבבא סאלי היו בציפיה לַגאולה השלֵמה ולביאת המָשיח. כחלק מציפייתו זו, הכין גלימה מיוחדת לקבל את פני המשיח, ואת הגלימה העביר לרב מרדכי אליהו, ובפיו בּקשתו – שהרב ילבש את הגלימה בשעה שיקבֵּל את פנֵי המשיח, וכך יהיה הבבא סאלי באמצעות גלימתו החגיגית שותף ונוכח בהקבלת פנֵי המשיח!

 

כמיהתו לגאולה ולבִניין המקדש באה לידי ביטוי גם בפיוט שכתב הרב הבבא סאלי:

"יוֹדוּ לך רעיוֹני, אֵ-ל מבטן יוצרי, על קִרבתך בסיני, להאיר את נֵרי, על כן בתחנוני, אפאר בשירי, בכל ימי ושני, עַד לָעַד לְעולם...אשמח בך, אשמח בך, אשמח בך אֵ-ל עולם. אשמח בך גואֵל נפשי, את גאוּלת עולם. חזה ציוֹן מועדנו, אשר מכוונת, מוּל זבוּל מִקדשנו, שהיא הנותנת, כוח עליון לגנו, עדן המכוננת. אשר בָּם כל חֶפצנו - הם מִקדָש ואוּלָם".

 

תהא נשמתו צרוּרה בצרוֹר החיים

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע