דברי תורה וחידושים לפרשת בראשית
27/10/2016
דברי תורה וחידושים לפרשת בראשית
אורן מס
תורה למעשה התבוננות בכתוב בתורה בדרך "מה עלי לעשות או להמנע מלעשות" אורן ירון מס (אָיָ"ם) כל הנכתב הנו על דעת אי"ם בלבד, ללא הסתמכות על פרשנים אחרים כלשהם. הנכתב אינו לשם הוראת הלכה למעשה, אלא רק לש
תורה למעשה התבוננות בכתוב בתורה בדרך "מה עלי לעשות או להמנע מלעשות" אורן ירון מס (אָיָ"ם) כל הנכתב הנו על דעת אי"ם בלבד, ללא הסתמכות על פרשנים אחרים כלשהם. הנכתב אינו לשם הוראת הלכה למעשה, אלא רק לש
פרשת בראשית- מדוע התפצל הנהר בגן עדן- לארבעה ראשים?/אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת בראשית- מדוע התפצל הנהר בגן עדן - דווקא- לארבעה ראשים? מאת: אהובה קליין. פרשה זו פותחת את החומש הראשון בתורה בתיאור הבריאה לפרטיה ומספרת גם על גן עדן- מקום משכנם הראשון של אדם וחו
אהובה קליין
פרשת בראשית- מדוע התפצל הנהר בגן עדן - דווקא- לארבעה ראשים? מאת: אהובה קליין. פרשה זו פותחת את החומש הראשון בתורה בתיאור הבריאה לפרטיה ומספרת גם על גן עדן- מקום משכנם הראשון של אדם וחו
פרשת השבוע - בראשית
אלון
"וַיִּקְרָא ה' אֱ-לֹהִים אֶל הָאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּכָּה. וַיֹּאמֶר אֶת קֹולְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן וָאִירָא כִּי עֵירֹם אָנֹכִי וָאֵחָבֵא" (בראשית ג, ט-י) שאלת מוצא האדם סקרנה תמיד את ההיגיון
אלון
"וַיִּקְרָא ה' אֱ-לֹהִים אֶל הָאָדָם וַיֹּאמֶר לוֹ אַיֶּכָּה. וַיֹּאמֶר אֶת קֹולְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן וָאִירָא כִּי עֵירֹם אָנֹכִי וָאֵחָבֵא" (בראשית ג, ט-י) שאלת מוצא האדם סקרנה תמיד את ההיגיון
ברכת עץ החיים -לפרשת בראשית התשע"ז
izik28
בס"ד ברכת עץ החיים דבר תורה לפרשת בראשית כז תשרי התשע"ז עלון קול מהיכל [מאמר היובל-50]----------------------------------------------------------------------- סדרב בקשה אנו קוראים בתחילת הפרשה את
izik28
בס"ד ברכת עץ החיים דבר תורה לפרשת בראשית כז תשרי התשע"ז עלון קול מהיכל [מאמר היובל-50]----------------------------------------------------------------------- סדרב בקשה אנו קוראים בתחילת הפרשה את
המקדש אורו של עולם
DoarHamikdash
בראשית – תשע"ז פרשת המקדש המקדש אורו של עולם הרב אבי כהנא פרשת בראשית מתארת את בריאת העולם על ידי הקב"ה. המדרש (בראשית רבה ב), מתאר בקשר ישיר את העולם בנוי יחד עם המקדש, לאמר כשיש מקדש העו
DoarHamikdash
בראשית – תשע"ז פרשת המקדש המקדש אורו של עולם הרב אבי כהנא פרשת בראשית מתארת את בריאת העולם על ידי הקב"ה. המדרש (בראשית רבה ב), מתאר בקשר ישיר את העולם בנוי יחד עם המקדש, לאמר כשיש מקדש העו
פרשת השבוע בראשית
אלון
בראשית "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ" (א, א) סח אליהו הנביא זכור לטוב: מעשה בילד שלימדו אביו ספר בראשית. פעם אחת עלה הקיסר לאותה מדינה ונפל אותו ילד בשבי וספרו עימו. חבשוהו בבית האסורים, והכ
אלון
בראשית "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ" (א, א) סח אליהו הנביא זכור לטוב: מעשה בילד שלימדו אביו ספר בראשית. פעם אחת עלה הקיסר לאותה מדינה ונפל אותו ילד בשבי וספרו עימו. חבשוהו בבית האסורים, והכ
פתיחה בבראשית ללמד שא"י שלנו
יניב
"בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ" (בראשית א,א) '"בְּרֵאשִׁית" אמר רבי יצחק: לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מ"הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם" (שמות יב ב), שהיא מצוה ראשונה שנצטוו ישראל. ומה ט
יניב
"בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ" (בראשית א,א) '"בְּרֵאשִׁית" אמר רבי יצחק: לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מ"הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם" (שמות יב ב), שהיא מצוה ראשונה שנצטוו ישראל. ומה ט
עץ הדעת וסנהדרין
יניב
"ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו" (בראשית ב,יז). 'דתניא: אילן שאכל ממנו אדם הראשון, רבי מאיר אומר: גפן היה, שאין לך דבר שמביא יללה על האדם אלא יין, שנאמר (בראשית ט, כא) "וישת מן הי
יניב
"ומעץ הדעת טוב ורע לא תאכל ממנו" (בראשית ב,יז). 'דתניא: אילן שאכל ממנו אדם הראשון, רבי מאיר אומר: גפן היה, שאין לך דבר שמביא יללה על האדם אלא יין, שנאמר (בראשית ט, כא) "וישת מן הי
קשר הנשמה והתורה לתיקון העולם
יניב
'...הני חמשה "ברכי נפשי" כנגד מי אמרן דוד?- לא אמרן אלא כנגד הקב"ה וכנגד נשמה. מה הקב"ה מלא כל העולם, אף נשמה מלאה את כל הגוף. מה הקדוש ברוך הוא רואה ואינו נראה, אף נשמה רואה ואינ
יניב
'...הני חמשה "ברכי נפשי" כנגד מי אמרן דוד?- לא אמרן אלא כנגד הקב"ה וכנגד נשמה. מה הקב"ה מלא כל העולם, אף נשמה מלאה את כל הגוף. מה הקדוש ברוך הוא רואה ואינו נראה, אף נשמה רואה ואינ
ברוך עינב
בס"דאדם הראשון אמר ביחס לחוה: "וַיֹּאמֶר הָאָדָם זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי" (בראשית ב, כג). ננסה בעה"י להוסיף תירוץ נוסף לקושיה - כיצד מתבטא אדם הראשון באופן שממנו ניתן להבין
בס"דאדם הראשון אמר ביחס לחוה: "וַיֹּאמֶר הָאָדָם זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי" (בראשית ב, כג). ננסה בעה"י להוסיף תירוץ נוסף לקושיה - כיצד מתבטא אדם הראשון באופן שממנו ניתן להבין
מה היה עץ דעת
יניב
'דתניא: אילן שאכל ממנו אדם הראשון, רבי מאיר אומר: גפן היה, שאין לך דבר שמביא יללה על האדם אלא יין, שנאמר (בראשית ט, כא) "וישת מן היין וישכר". רבי נחמיה אומר: תאנה היתה, שבדבר שנתקלקלו
יניב
'דתניא: אילן שאכל ממנו אדם הראשון, רבי מאיר אומר: גפן היה, שאין לך דבר שמביא יללה על האדם אלא יין, שנאמר (בראשית ט, כא) "וישת מן היין וישכר". רבי נחמיה אומר: תאנה היתה, שבדבר שנתקלקלו
פירוש בציור
"ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן ומשם יפרד והיה לארבעה ראשים"
[בראשית ב,י]- [שמן על בד] *כל הזכויות- שמורות לאהובה קליין-על היצירה(c)
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)