מנהיגים של אמת
הנה בכל דור ודור ישנם כאלה שהם חכמים בעיניהם, הן כאלה שמבינים יותר טוב מהתורה, (לפי דעתם המשובשת), או מבינים בתורה יותר נכון ממה שחכמינו ז"ל קיבלו והבינו, או שהם מבינים יותר טוב מגדולי הדורות וצדיקי אמת, והם החכמים המה להרע ולהטיב לא ידעו (ירמיהו ד-כב), שמזיקים לעצמם ולמשפחתם ולדורותיהם ולדורות דורותיהם, ועוקרים א"ע מעלמא דאתי ומחיי נצח. שמעי זאת היפה בנשים [דהיינו עם ישראל] – מי הרב האמיתי שיכול להנהיג? למי לשמוע? ממי לקבל? איך מוצאים את האמת? ואיך מתרחקים מהשקרנים שמתלבשים בטלית ורבנות לא להם? העיצה היא – צאי לך בעקבי הצאן, הסתכלי בפסיעות שהלכו הצאן, התבונני בדורות הראשונים שקיבלו תורתי ושמרו משמרתי, כפי שהורו להם צדיקי האמת, ולכי בדרכיהם…
מנהיג אמיתי | פרשת השבוע עקב
להורדה והדפסה >> פרשת השבוע לילדים – פרשת עקב.
וזהו (דברים ז-יב) "והיה עקב תשמעון.. ושמרתם ועשיתם אותם.. ואהבך וברכך והרבך".
כי חובה גמורה ומוחלטת, וגם היא סוד הישרדות וההצלחה של עם ישראל, הוא להתבטל (לא להיות טיפש ולהקשיב לכל אחד שחזר אתמול בתשובה ונהיה דרשן, אלא הכוונה היא) לשמוע בקול רבותינו – מוסרי התורה, ומעתיקי השמועה מדור לדור.
ההולכים בדרך הצדיקי אמת התמימים והישרים אשר נטע השי"ת בעולמו בכל דור ודור.
וכמ"ש בפרשת שופטים (דברים יז) ובאת את הכהנים הלויים.. אשר יהיה בימים ההם.. ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך..
ושמרת לעשות ככל אשר יורוך, על פי התורה אשר יורוך, ועל המשפט אשר יאומרו לך תעשה, לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל,
ואמרו חז"ל (ספרי קנה, והו"ד בפרש"י על אתר) אפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל, ועל שמאל שהוא ימין (לא תסור מדבריו), וכל שכן שאומר לך על ימין ימין, ועל שמאל שמאל (ע' סנהדרין פט.).
והנה בכל דור ודור ישנם כאלה שהם חכמים בעיניהם, הן כאלה שמבינים יותר טוב מהתורה, (לפי דעתם המשובשת), או מבינים בתורה יותר נכון ממה שחז"ל קיבלו והבינו (עפ"ל), או שהם מבינים יותר טוב מגדולי הדורות וצדיקי אמת, והם החכמים המה להרע ולהטיב לא ידעו (ירמיהו ד-כב), שמזיקים לעצמם ולמשפחתם ולדורותיהם ולדורות דורותיהם, ועוקרים א"ע מעלמא דאתי ומחיי נצח. והולכים בחושך ואומרים אור הוא ונר אור אנוכי.
[אמר המעתיק – תראו בעצמכם לאן הגיעו דורותיהם? כמה נשארו באמונה ויהדות? ועוד שלא פה המקום להזכיר]
וכמו שקונן הנביא (ישעיהו ה-כ) הוי האומרים לרע טוב, ולטוב רע, שמים חושך לאור, ואור לחושך, שמים מר למתוק ומתוק למר, הוי חכמים בעיניהם וכנגד פניהם נבונים,
כי עיקר היהדות הוא לילך בפשיטות ובתמימות בלי שום חכמות ולהסתכל בכל דבר שעושה שיהיה שם השי"ת.
וזהו "והיה עקב תשמעון.. וברכך והרבך". שכל הברכות וההצלחות בעוה"ז ועוד יותר בעוה"ב בעולם הניצחי הוא ע"י בחי' 'עקב תשמעון' היינו בחי' לשמוע בדברי הצדיקי הדורות בתמימות ופשיטות, וכמ"ש (שה"ש א-ח) צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותיך על משכנות הרועים.
וכדפרש"י וזה תוכנו: אם לא תדעי לך להיכן תלכי לרעות צאנך, את היפה בנשים (היינו עַם ישראל)
שחדל הרוע המנהיג, מלהנהיג אותך (היינו בחי' הסתרת פנים מה' שיש עכשיו בזמן הגלות)
[דהיינו מי הרב האמיתי שיכול להנהיג למי לשמוע ממי לקבל, איך מוצאים את האמת ואיך מתרחקים מהשקרנים שמתלבשים בטלית ורבנות לא להם ?]
העיצה היא – צאי לך בעקבי הצאן, הסתכלי בפסיעות שהלכו הצאן,
התבונני בדורות הראשונים שקיבלו תורתי ושמרו משמרתי, כפי שהורו להם צדיקי האמת, ולכי בדרכיהם.
בברכת התורה וכטו"ס
ישיבת נצח מאיר
שמעון יוסף הכהן ויזנפלד