חידושים ודברי תורה לפרשת כי תשא תשע"ו
לכבוד פורים קטן...
משחק לפורים - תלו את המן ובניו על העץ!
שאלת השבוע:
"וַיַּעֲמֹד מֹשֶׁה, בְּשַׁעַר הַמַּחֲנֶה, וַיֹּאמֶר, מִי לַה' אֵלָי; וַיֵּאָסְפוּ אֵלָיו, כָּל-בְּנֵי לֵוִי. וַיֹּאמֶר לָהֶם... וְהִרְגוּ אִישׁ-אֶת-אָחִיו וְאִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ, וְאִישׁ אֶת-קְרֹבוֹ. וַיַּעֲשׂוּ בְנֵי-לֵוִי, כִּדְבַר מֹשֶׁה...
וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, מִלְאוּ יֶדְכֶם הַיּוֹם לַה', כִּי אִישׁ בִּבְנוֹ, וּבְאָחִיו וְלָתֵת עֲלֵיכֶם הַיּוֹם, בְּרָכָה"
(ספר שמות פרשת כי תשא פרק לב כו-כט)
אחרי חטא העגל בני לוי נענים לקראתו של משה ומשה מצווה אותם להרוג איש את אחיו, ואחר כך מזכיר בנים ואחים, עלו לי 2 שאלות:
שאלה 1- איזה אחים נשארו לבני לוי אחרי שכל בני לוי הגיעו "ויאספו אליו כל בני לוי"?
שאלה 2- למה משה מתכוון באומרו :מלאו ידכם היום לה', כי איש בבנו, ובאחיו ולתת עליכם היום ברכה"?
חידושים ודברי תורה לפרשת כי תשא
פרשת השבוע - כי תשא
אלון
"וַיִּקַּח אֶת הָעֵגֶל אֲשֶׁר עָשׂוּ וַיִּשְׂרֹוף בָּאֵשׁ וַיִּטְחַן עַד אֲשֶׁר דָּק" (שמות לב, כ) קצב ההתפתחות של העולם הוא בלתי נתפס, המציב בפנינו אתגר חינוכיעצום. דברים שלפני עשרי
שמן המשחה/ שיר מאת: אהובה קליין
אהובה קליין
שמן המשחה שיר מאת: אהובה קליין © ציווי למשה משמים רקיחת בשמים בידיים מלאכת קודש נאצלת למען תכלית נבחרת. אוסף שוקל חומריםשוקד ברמ"ח איברים עליו תשרה השכינה
פרשת כי תשא- מה צפון בשמן המשחה?/מאת: אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת כי תישא- מה צפון בשמן המשחה? מאמר מאת: אהובה קליין. פרשה זו, היא ארוכה במיוחד וכוללת מאה שלושים ותשעה פסוקים - ומכילה נושאים רבים .אחד הנושאים המעניינים בפרשה, הציווי למשה לרקוח א
פרשת השבוע כי תשא
אלון
כי תשא "וידבר ה' אל משה לאמור: כי תשא את ראש בני ישראל לפקודיהם" (ל, יא-יב). כך אמר למשה לפני הקב"ה: רבונו של עולם, משבעים אומות שיש לך בעולם, אין אתה מצווני אלא על ישראל, "כי תשא את ראש
תפילת משה
יניב
"ויחל משה את פני ה' אלקיו ויאמר למה ה' יחרה אפך בעמך אשר הוצאת מארץ מצרים בכח גדול וביד חזקה, למה יאמרו מצרים לאמר ברעה הוציאם להרג אתם בהרים ולכלתם מעל פני האדמה שוב מחרון אפך והנחם על הרעה לעמך" ו
פרשת משפטים- מהו המסר לדיינים?/מאת: אהובה קליין.
אהובה קליין
פרשת משפטים- מהו המסר לדיינים בפרשה? מאמר מאת: אהובה קליין. פרשה זו פותחת בפסוק: "וְאֵלֶּה, הַמִּשְׁפָּטִים, אֲשֶׁר תָּשִׂים, לִפְנֵיהֶם...." ומכילה מערכת רחבה של חוקים ומשפטים בעיקר בי
אישור ה' לשבירת הלוחות
יניב
"ויאמר ה' אל משה פסל לך שני לחת אבנים כראשנים וכתבתי על הלחת את הדברים אשר היו על הלחת הראשנים אשר שברת" (שמות לד,א) 'דתניא ג' דברים עשה משה מדעתו והסכים הקב"ה
להתאים את ההנהגה למצב העם
דביר
"וְדִבֶּר ה' אֶל-מֹשֶׁה פָּנִים אֶל-פָּנִים, כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל-רֵעֵהוּ, וְשָׁב, אֶל-הַמַּחֲנֶה, וּמְשָׁרְתוֹ יְהוֹשֻׁעַ בִּן-נוּן נַעַר, לֹא יָמִישׁ מִתּוֹךְ הָאֹהֶל. (שמות לג פסו
חידושים ודברי תורה אחרונים
האפוד והחושן
DoarHamikdash
הלכה יומית בנושאי נמקדש: האפוד והחושן גם הם היו בגדי זהב, וצריך שהזהב יהיה בתוך האריג עצמו: מצרף חוט זהב לששה חוטים של תכלת, וכן חוט זהב לששה חוטי ארגמן וכן חוט של זהב לששה חוטים לתולעת שנים, וע
מה היה עץ דעת
יניב
'דתניא: אילן שאכל ממנו אדם הראשון, רבי מאיר אומר: גפן היה, שאין לך דבר שמביא יללה על האדם אלא יין, שנאמר (בראשית ט, כא) "וישת מן היין וישכר". רבי נחמיה אומר: תאנה היתה, שבדבר שנתקלקלו
ניכור כלפי הורים בטיפול נפשי
הרב יוסי איתן
"וְהִרְגוּ אִישׁ אֶת אָחִיו וְאִישׁ אֶת רֵעֵהוּ וְאִישׁ אֶת קְרֹבוֹ" ובברכת משה לשבט לוי לפני מותו: "הָאֹמֵר לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ לֹא רְאִיתִיו וְאֶת אֶחָיו לֹא הִכִּיר וְאֶת בָּנָיו לֹא יָדָע"
מעיל כהן גדול
הלכה יומית בנושאי המקדש:בשולי המעיל בין כל שני רימונים צריך לשים פעמון עם ענבל (רמב"ם כלי מקדש ט, ד),ולדעת הרמב"ן הפעמון היה יוצא מתוך הרימון (רמב"ן שמות כח, לא) ובסך הכל היו שבעי...
פירוש בציור