chiddush logo

גדרי מצוות הכנסת אורחים (1 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 27/10/2010

 מצוות  הכנסת   אורחים   היא  מצווה  חשובה,  עד   כדי כך  שנאמר  "גדולה הכנסת אורחים יותר  מהקבלת שכינה",  אלא  שדווקא משום כך  צריך  לברר  מהו  הגדר   של אורח  שאיתו  מקימים את  מצוות הכנסת   אורחים,  ועל איזה אורח  לא   מקימים  מצווה זו.

חשבתי לומר,  שבבית מלון  או אכסניה   -בעלי האכסניה   לא  מקימים  בזה  את  מצוות  הכנסת אורחים.

ראשית- בדרך כלל הם דורשים כסף,  וגמילות חסדים מתקיימת  בדרך  כלל  ללא   שכר,  למעט  שידוכים,  שעל  זה  מקובל  ליתן דמי  שדכנות,  ולכל  הפחות  מתנה.

שנית-  אפילו אם נאמר  שבעלי המלון לא ידרשו כסף,  נראה שמצוות הכנסת אורחים   אינה  מתקיימת  כאשר  בשעה  שהאורח  יוצא  מביתו  הוא  יודע  בדיוק  היכן   האכסניה   שלו,    בנידון  שלנו-  אדם  שיוצא  מביתו  לעבר בית מלון   יודע בדיוק    היכן  האכסניה  שלו.

ניתן להוכיח   את דברינו  מספר  יוסף אומץ,  שם  נאמר  שלשון  הכנסת אורחים  נופלת  דווקא על מי  שמכניס  אורח לביתו  מרחוב העיר   כשהולך ותועה  ולא ידע מי יאספו  לביתו.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (1)
mose67 (27/10/2010)
ב''ה
מענין לענין באותו ענין.ראיתי בשם הבעש''ט שמזה שגדולה הכנסת אורחים מפני שכינה ללמדנו שהכנסת אורחים היא גם אם בגללה יהיה מעט לה''ר וביטול תורה וממילא סילוק שכינה.
ציורים לפרשת שבוע