chiddush logo

להיות בני עלייה שיחה לפרשת ויקהל פיקודי תשע"ה

13/3/2015

 

להיות בני עלייה
שיחה לפרשת ויקהל פיקודי

פרשת השבוע עוסקת בעיקרה בסיכום מלאכת המשכן. אך בנוסף, ישנה התייחסות של התורה לתחום המידות של העוסקים במלאכת המשכן. הרב נתנאל אריה מבקש ללמוד מתיאור המידות המובאת בפרשה הדרכות כלליות ומעשיות בתורת הנפש. 

לשמיעה או לצפיה לחץ כאן. 
להורדה בכתב לחץ כאן.  

מה נעשה בישיבה?? 
א. ערב חג הפורים, ככל בית ישראל, ציינו בישיבה את צום תענית אסתר. תאריך זה נצרב בתודעת עולם הישיבות גם כיום האזכרה של הרב צבי יהודה זצ"ל. אי לכך, בעיצומו של הצום קיימנו אזכרה בה נשאו ראשי הישיבה דברים לזכרו של הרב צבי יהודה וכן שמענו מפיו של ר' שמיל קליין את זכרונותיו מהרב. 
ב. בליל חג הפורים השנה זכינו לארח את האדמו"ר המפורסם מבית הבעלש"ט כ"ק הרב סטבסקי. קיימנו עם הרב טיש במעמד רוב עם של תלמידי אברכי ורבני הישיבה. עם ניגונים, קיגל ושתייה חריפה, כמיטב המסורת הטישית. לאחר הטיש החלה הרקדה אשר נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה. 
ביום חג הפורים, לאחר קריאת מגילה ומתנות לאביונים, יצאנו למעון נופים השוכן ביישוב מגדל, לשמח את תושבי המקום שם ולהכניס בהם שמחת החג. לאחר מכן, כבכל שנה, מנחה נוסח של ימים נוראים, סעודות פורים של כל שיעור עם רבניו, וסיימנו את היום המרומם הזה במעמד קבלת עול מלכות שמיים, שהשנה עסק בעניינה של עבודת התפילה, ובמלווה פורים בביתו של ראש הישיבה, הרב יואל מנוביץ.
ג. בי"ב באדר, במפגשים בשביעית, שמענו שיחה מפיו של הרב אלישע וישליצקי בנושא: "גיבורי כוח עושי דברו לשמוע בקול דברו"- ךקראת פורים בשנת השמיטה בחבלי משיח. 
השבוע במפגשים בשביעית שמענו שיחה מפיו של הרב ד"ר מיכאל בריס, רב בית הכנסת "קוממיות אברהם" בתל אביב, השיחה עסקה בנושא:החקיקה במדינת ישראל בראי ההלכה; יצירתיות אנושית וגבולותיה.  


 

שבת שלום!
בית ישיבת הגולן

שיעורים אחרונים באתר:
» מרור - הרב ישי סמואל
» כוס ראשונה - הרב ישי סמואל
» "גיבורי כח עושי דברו" - הרב אלישע וישליצקי
» מגילת אסתר - הרב מנשה וינר

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה