chiddush logo

רבי עקיבא השתנה בגיל 40 זה מראה שכל אחד מסוגל לעשות שינוי

נכתב על ידי יונתן שטנצל, 16/9/2014

 רגע של שינוי

רגע של שינוי

לכל אחד מאיתנו ישנו את הרגע שאנחנו הוא עוצר לרגע את הריצה השוטפת של החיים, הפרנסה, הילדים, ההורים, ההתמודדויות, ויש את הרצון לעשות את השינוי, ואז עושים שינוי לכמה ימים ונשברים.  

לרבי עקיבא זה קרה בגיל 40 שלא למד ולא שנה כלום וללא ידע מינימאלי.  אולם בעת שהוא הלך ליד הבאר, והתפלא איך טיפות מים רכות מסוגלות לשבור את אבני הבאר הקשות?

את התשובה הוא מקבל מהאנשים שעמדו בקרבת מקום: אי אתה קורא (אינך יודע את הכתוב): "אבנים שחקו מים" – המים הם ששחקו את האבן. המים מסמלים בתמונה זו את המאמץ העקבי, האיטי, הסבלני והמתמשך. הסלע הקשה מסמל את הקשיים העצומים שבדרך.

רבי עקיבא הסיק את המסקנה, הוא נכנס לתלמוד תורה של ילדים קטנים והחל ללמוד מההתחלה, והגיע למעמד של רבי עקיבא לאחר העקביות שהוא דבק בו.

מעל 60 שנה שבו החל המהפכה של רבבות יהודים שגם החלו את השינוי הקטן מאז החל הרעיון של "קביעותא" ללימוד משנה והלכה יומית שייסד הגה"צ רבי יונה שטנצל, הצטרפו רבבות של לומדים ל"קביעותא".  ע"פ הסדר של 3 הלכות ליום שקבע מרן "החזון איש",  ולימוד  קבוע של ויומי של 2 משניות שקבעו מאורי הדור".

 אנשים בדרך לעבודה, במקום לשבת באוטובוס ולקרוא עיתון החלו ללמוד משנה והלכה יומית, אברכים שלומדים מידי יום עיון ובקיאות  בגמרא החלו לשנן 3 הלכות מידי יום, גם בעלי בתים, גם בני עלייה התחברו לרעיון הנפלא של "קביעותא" של הלימוד היומי של משנה והלכה יומית. התוצאה: סיפוק גדול של כמה דקות ביום ובתוך 3 שנים מסיימים את כל סדר המשניות, ואת סדר שלחן ערוך- משנה ברורה. לקבל לוח חינם ניתן להתקשר ל 036167469

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע