Toggle navigation
ENGLISH
|
ראשי
דברי תורה
שאלות
שיעורים
ציורים
משחקים
ראש השנה
ENGLISH
Toggle navigation
כניסה ומדורים
הכנס
לחץ כאן להרשמה לאתר
שכחתי סיסמא
פרשת השבוע
חגים
הלכה
חסידות
נך
משנה
גמרא
מחשבה
שונות
סגולות ותפילות
ציורים לפרשת השבוע
עלונים לשבת ולפרשת שבוע
הדף היומי
המשנה היומית
הרמב"ם היומי
טופ-top
דברי תורה
תהילים
לוח כיתתי חינמי
פרסום:
מופאש - מופע להטוטים
הצגה לנוער ולמתגברים
אתר שורש - גולשים לתוכן
הלכה בפרשה
מחולל משחקים ClapLab
משחק קליקרים לאירוע שלך
הדר קופות רושמות
צדיקים, מקובלים, אדמו"רים בעולם
אקספרס הלוואה דיגיטלית
אשראי מהיר
הובלות לכל הארץ
הלוואות לעסקים רק תבקש
פורטל הובלות בישראל
פ
ורטל צימר בקליק
הלוואות רק תבקש
מיני קורסים - פולסטאק
תמונות יהודיות
לעילוי נשמת מרים בת עמנואל ועזרא בן יוסף
להקדשה או פרסום באתר -
צור קשר כאן
חגים
רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲ..
אלון
משתה אחשוורוש בשנה הש..
יניב
מרדכי לא השתחווה להמן..
יניב
פרשת השבוע
כי תשא
עלון "אברהם יגל&qu..
avim
עלון "אברהם יגל" לפרשת "כי-תשא" "שושן פורים" תשפ"ה - לחץ כאן להורדה
פרשת השבוע - כי תשא
אלון
" וְהַלֻּחֹת מַעֲשֵׂה אֱ-לֹהִים הֵמָּה וְהַמִּכְתָּב מִכְתַּב אֱ-לֹהִים הוּא חָרוּת עַל הַלֻּ
עוד בפרשה:
שיחתו של הרבי על פרש..
•
תפזורת לפרשת כי תשא ..
•
התמיהה שבפתח הפרשה
•
דברי ה' למלאכים ..
•
האם מקרא מגילה הוא ביטול תורה?
•
עלון "אברהם יגל" לפרשת "כי-תשא שושן פורים" תשפ"ה
•
פרשת השבוע - כי תשא
•
רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים
•
שיחתו של הרבי על פרשת כי תשא
•
דברי תורה לפרשת כי תשא
•
הקדשת פרשת המן - סגולה לפרנסה
•
הקדשת חידושים ודברי תורה, חינם!
•
קבוצות תפוצה וואטספ
•
שאל את המומחה- זוגיות ומשפחה
•
שאל את המומחה- מכשירים דיגיטליים
•
אָחוּדָה-נָּא- מספר 10
•
אָחוּדָה-נָּא- מספר 9
•
חגים
רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲ..
אלון
משתה אחשוורוש בשנה הש..
יניב
מרדכי לא השתחווה להמן..
יניב
נך
משחק לפרק יב בספר יהו..
עמי
ואנוכי הסתר- ששם ה' י..
משה אהרון
התמיהה שבפתח הפרשה
משה אהרון
חסידות
כיצד ניתן לקיים מצוות..
אביהו ח
ואנוכי הסתר- ששם ה' י..
משה אהרון
לא להיות כפוי טובה ול..
מכלוף מיכאל זכרי
הלכה
ואנוכי הסתר- ששם ה' י..
משה אהרון
התמיהה שבפתח הפרשה
משה אהרון
הילולא דרבי יוסף זגל
משה אהרון
שונות
ברכה לעשירות
אביהו ח
שם ה' לא נזכר במגילת ..
יניב
צדקה ליתומים
גמרא
האם מקרא מגילה הוא בי..
הרב דניאל קירש
משתה אחשוורוש בשנה הש..
יניב
מרדכי לא השתחווה להמן..
יניב
משנה
חושן, נחש ומשיח - היל..
אלעזר כהן
יצא לנחל קדרון מועלים..
טל סייג
זהב, כסף ונחושת | פרש..
אלעזר כהן
הלכה יומית
י"א אדר
סימן תרצג - פורים שחל במוצאי שבתא אין להביא המגילה לבית הכנסת בעיצומו של יום השבת לצורך קריאתה בלילה, שהרי הוא כמכין משבת לחול. [מור וקציעה (סי' תרצג). ובעיקר הטלטול של המגילה ביום שבת (אפילו בביתו) הפרי חדש (סי' תרפח ס''ו) אוסר לטלטל המגילה בשבת. אך המטה יהודה (דנ''ג ע''ד) כתב דהיינו דוקא בפורים שחל בשבת, שגזרו שלא יקרא המגילה שמא יעבירנה ד' אמות ברה''ר (מגילה ד:). אבל בשבת שאינו פורים מותר לטלטלה. ושכ''פ השכנה''ג להתיר טלטול המגילה בשבת. וכ''כ בשו''ת חתם סופר (חאו''ח סי' קצה) בדעת הפר''ח. וכן העלה בשו''ת עדות ביהוסף בן סאמון (סי' א) ודחה ד' הפר''ח (לפי מה שהבין בכוונתו שאוסר בכל שבתות דעלמא). ע''ש. וכ''פ בקיצור ש''ע (סי' קמא סי''ז) להתיר כאמור, ורק אסר להביאה בשבת לצורך הלילה, משום מכין משבת לחול]. ובמקום הצורך מותר להביאה (במקום שיש עירוב) אחר שקיעת החמה של יום שבת. ואם אפשר יעשה זאת על ידי קטן. [יפה ללב ח''ב (ר''ס תרצג). וע' פמ''ג (מש''ז ר''ס תקג) שמשמע שגם בבה''ש יש להחמיר משום הכנה. אך מ''מ במקום צורך מצוה כה''ג יש מקום להקל. וע' בהגה (ס''ס תרסז) ובאחרונים. וע' בשו''ת שואל ומשיב תנינא (ח''ב סי' י). ובשו''ת ירך יעקב (סי' ח). ובילקו''י שבת (כרך ב' סי' שו). ילקו''י מועדים (עמ' שטו). חזו''ע פורים (עמ' קז). הליכות עולם ח''ג (עמ' קצה).] ב אם חל פורים במוצאי שבת, גם הנש...
שאלות אחרונות
ויראו את מראהו....
חיים יוסף הלוי
מה הפשט שנדב ואביהוא ממשיכים לאכול ומתוך שגס ליבם לא ראו את מראה הגרפים? הרי כל אחד שיגידו לו שהוא יכול לראות את הקב"ה דבר ראשון יירוץ למקווה בפ
ויראו את מראהו....
חיים יוסף הלוי
מה הפשט שנדב ואביהוא ממשיכים לאכול ומתוך שגס ליבם לא ראו את מראה הגרפים? הרי כל אחד שיגידו לו שהוא יכול לראות את הקב"ה דבר ראשון יירוץ למקווה בפ
ויראו את מראהו....
חיים יוסף הלוי
מה הפשט שנדב ואביהוא ממשיכים לאכול ומתוך שגס ליבם לא ראו את מראה הגרפים? הרי כל אחד שיגידו לו שהוא יכול לראות את הקב"ה דבר ראשון יירוץ למקווה בפ
דיונים אחרונים
רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַ..
בס"ד. תגידו האין זאת חוצפה, לחגוג הצלה יחסית מעמלק לפני כ2500 שנה . הצלה שגם הכזיבה בכך שלא הניבה את המתבקש לנצל ההלה לשיבה ..
רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַ..
בס"ד. תגידו האין זאת חוצפה, לחגוג הצלה יחסית מעמלק לפני כ2500 שנה . הצלה שגם הכזיבה בכך שלא הניבה את המתבקש לנצל ההלה לשיבה ..
שם ה' לא נזכר במגילת אסתר
בס"ד. רק הקב"ה בוחר בעצמו בלבד איפה "לשכן את שמו". בין במשכן ובין בספר. משה אהרון