ובאת ואכלת
ובאת
אל המקום... ואכלת
כבר
ניתפשט המינהג ברגלים ובסעודה שלישית לבוא לפנים מהחומה העותומאנית או בזביבתה
מחוצה לה ולאכול הסעודה השלישית והסעודות רגלים כקדשים קלים כתודות וכשלמים לפנים
מן החומה וכן סעודה שלישית של שבת בפינה דרומית מערבית של הכותל, והיא אתחלתא עוקבתא
של מנהג קדשים קלים תודות ושלמים של בית מקדש שלישי שכפסק המלבי"ם נבנה על
הכתף השנייה כלומר הרובע היהודי של העיר העתיקה ולא עוד בימקומו הישן כי הוא ההר
הה' הוא חמישי חמש משיח לסיני תבור כרמל והמוריה והגיבעה של הרובע היהודי של העיר
העתיקה המיתנשאת מהצד השני של שקע רחבת הכותל הוא ההר החמישי מקום המקדש העתידי
כפסק המלבי"ם ואפשר כבר להביא לשם כככקדשים קלים כתודות וכשלמים ואין בהר
הבית של הערבים כבר יותר שום עיניין כי הוא לא שלנו ואין מה לעשות שם.
אך
דא עקא מאיש חמסים תינצרנו וצורם לבלות שאול מזבול לו אשר חישבו לדחות פעמי שאחרי
שהחלו במינהג הזה זה מכבר כבר כמה רגלים החלה מלחמת חמס חיזבלה איש חמסים וההותתות
על הזבול של החיזבאלה כי מעמידים את התורה עוד פעם על הדין והלוא התורה היא רחמנא
ולא להעמיד את כול זה על הדין סיבת חורבן הבית אלה להעביר את זה חלק כדי שלא יהיו
שיבושים בעיניין.