chiddush logo

סגולות לראש השנה

נכתב על ידי DL2000, 2/10/2019

 סגולות לראש השנה :


טוב לאכול בימי ר''ה מאכלים מתוקים, כמו שכתוב בפסוק ''אכלו משמנים ושתו ממתקים'', להימנע ממאכלים חמוצים, כי טעם חמוץ מסמל ''קילקול'' או ''החמצה'' ולכן להימנע מזה, וכן לא לאכול אגוזים, וענבים שחורים, כי ''אגוז'' בגמטריא ''חטא'' ואנחנו לא רוצים להזכיר חטאים אפי' ברמז ביום הדין הגדול והנורא, מעיקר הדין מותר לאכול ''חריף'' בר''ה, גם הרימון שאוכלים לסימן להקפיד שיהיה מתוק ולא חמוץ, לכוין טוב בבקשות שאומרים בעת שאוכלים את הסימנים כי הסימנים הללו פועלים מאוד בשמים לטובה עלינו, כמו שכתוב בגמ'.


סגולה טובה לפרנסה טובה, לקנות סכין חדש לכבוד ראש השנה, ובערב החג להשחיז מעט את הסכין, ולכוין שע''י ההשחזה אנחנו מסירים את כל הדברים המפריעים והמעכבים את פרנסתינו, כי הסכין הוא שם ס''מ,  וע''י ההשחזה מורידים את האות מ' משמו, ונשאר שם קדוש הנקרא *סא''ל* שזה אחד משמות הקודש של הפרנסה כנודע.


ליזהר מאוד מאוד שלא לכעוס ולהתעצבן בשני ימי ראש השנה, כי תחילת השנה משפיעה על כל השנה כולה, ואנחנו רוצים שנה רגועה ושקטה ללא לחצים עצבים ודאגות.


אסור לישן בימים של ראש השנה, ומי שישן המזל שלו יהיה רדום חסום ותקוע בכל השנה, וכך כתבו התנאים הק' ב''תלמוד ירושלמי'', ומי שעייף מאוד יכול לישן אחרי חצות היום בלבד.


 טוב לקום מהשינה לפני עמוד השחר, שלא תהיה מציאות שיישנו בשעות היום, שהרי הדין והמשפט בשמים הוא בשעות הבוקר, ואוי לו לאדם שבשמים דנים אותו מה יהיה איתו כל השנה, והוא שוכב על מיטתו רדום.


טוב לקרוא בכל יום פעמיים את ספר ה''תהילים'', כי יש בספר 150 פרקים, ופעמיים זה 300 גימטריא *''כפר''* שה' יכפר לנו על כל העבירות ויכתבינו בספר החיים והשלום, ומי שקשה לו לקרוא פעמיים בכל יום, שיקרא בכל יום פעם אחת.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה