chiddush logo

לקט מביאור הרוקח לתורה – פרשת שמות

נכתב על ידי אורן מס, 27/12/2018

 

לקט מביאור הרוקח לתורה – פרשת שמות

 

 

א,יב: ויקוצו מפני בני ישראל: מדוע קצו המצרים בחייהם מפני בני ישראל? רוקח: "קצו בחייהם כי נעשה להם כל אחד מישראל כקוצים, מפני שמרבים בנים עצומים בכוח". כוח היחד מתחזק בהרבה מול ריבוי פריטים.

 

ב,י: ותקרא שמו משה, ותאמר כי מן המים משיתיהו: מדוע לא קראה לו אם כן 'משוי'? רוקח: "אלא מושה אחרים מן הים". בת פרעה כבר ראתה בעיני רוחה את התינוק הזה כמושיע של ישראל, בדרך הים.

 

ג,ב: וַיֵּרָא מַלְאַךְ יְהוָה אֵלָיו: מדוע בחר ה' דווקא במשה כדי להושיע את ישראל? רוקח: "בחרו ה' כשהיה רועה, וכן דוד מאחרי הצאן הביאו, לפי שהיו (רועים) מרחמים הצאן, מאכילים לקטני צאן עשבים רכים ולגדולים השורשים, אמר ה', אלו יהו רועי צאני כי ירחמו עליהם, ומרעים צאנם במדבר במקום הפקר". רועה, עם כל פשטותו, יש לו לב רחב ומרחם, וה' – רוצה לב.

 

ג,ו: ַיֹּאמֶר, אָנֹכִי אֱלֹהֵי אָבִיךָ, אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק, וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב: וכי משה היה בנם של אברהם, יצחק ויעקב? רוקח: "בקולו של עמרם בא לו שלא יתבהל, כמו לשמואל בקולו של עלי". ה' מתאים עצמו לאלה שהוא עושה להם נס, כדי לא להכביד עליהם בהפתעה. ה' - טוב מוחלט.

 

שבת שלום, שבת של גבורת היחד, מחשבה קדימה, רוחב לב ואהבת ה', ומזל טוב לבר המצווה המהולל איתן בן אליעזר מאלופי העולם בקרטה ובאהבת ה', אורן, בן וכו'.

 


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע