בין הרן לאהרן

נכתב על ידי איתיאל, 30/10/2018

הרן הוא איש הרגל פה ורגל שם. כבר באותיות של שמו אנו רואים את כל האותיות האמצעיות - ה"א, האות האמצעית באחדות, נו"ן, האמצעית שבעשרות, ורי"ש, האמצעית שבאותיות המייצגת מאות באלף-בית (בין קו"ף לת"ו).

אנחנו מכירים שם דומה מאוד, אהרן, שזה הרן עם אל"ף לפני האותיות האמצעיות. מעניין, אבל מה כל זה אומר?

המדרש מספר שכשזרקו את אברהם לכבשן האש הוא החליט שהוא ילך עם המנצח. אחרי שאברהם ניצל, הוא הכריז שהוא מאמין כמוהו. אז זרקו גם אותו לכבשן האש, והוא נשרף. למה לא קרה לו נס, כמו לאברהם?

כי הרן לא היה מאמין. הוא חצי-חצי, מוכן ללכת עם כולם. זה נראה נחמד הפתיחות הזאת, אבל למעשה אין פה חוט שדרה. גם כשהוא הולך עם אברהם - זו לא אמונה. זה פשוט נראה יותר רווחי להיות איתו. בסוף הוא בעצם בוחר בעצמו... לכן הוא לא זוכה לנס. 

אהרן לעומת זאת גם מקבל את כולם, הוא אוהב שלום ורודף שלום. אך הכל מתחיל מתוך אמונה - זו האל"ף, ואחריה מתוך כך הוא מקבל את כולם ונוח לכולם.

הם נראים דומים, אבל ההבדל עצום. יש נחמד כי אין לו עקרונות, ויש נחמד מתוך עקרונות. 

מפה צריך לבדוק מי אני: האם אני נחמד ומקבל כי אין לי חוט שדרה, או מתוך עקרון ברור שמוביל אותי אליו?

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן

חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע