chiddush logo

לקט מביאור הנצי"ב - פרשת צו

נכתב על ידי אורן מס, 23/3/2018

 לקט מביאור הנצי"ב לתורה – פרשת צו


ו,ב:, צו את אהרן ואת בניו: מה סוג הזירוז שצריך? נצי"ב: "השגחה ושום לב שתקוים המצווה כהלכתה". זירוז נחוץ גם לדייק את המעשה, לא רק להתגבר על חסם כספי. מעניין.

ז,יג: על חלות לחם חמץ יקריב קרבנו, על זבח תודת שלמיו: מה תכלית קרבן התודה, ומדוע יוקרב דווקא עם חמץ? נצי"ב: "תכלית תודה שבא על הנס הוא כדי לספר חסדי ה' שגמל עליו ... מצה הוא לחם עוני ואינו נאכל יפה כמו חמץ". כדי שסיפור הנס יהיה מוצלח, גם האוכל צריך שיהיה מוצלח.

ח,ג: ואת כל העדה הקהל אל פתח אוהל מועד: מה הסיבה שלשמה יש להקהיל את כל העדה? נצי"ב: "היו כמה שינויים במעשה ממה שנשמע מלשון הפרשה שאמר להם משה כבר (בימי המילואים, בפרשת תצווה) ... ולמדו כאן כל ישראל כח קבלה בתורה שבעל פה, שראו כי משה רבינו בעצמו עושה באופן אחר מהדיבור שבכתב, ויידעו כל העדב דרך התורה", ולצורך כך ציווה להקהיל את העדה. מעניין. לכן פסוק ה' מרחיב: "ויאמר משה אל העדה, זה הדבר אשר ציווה ה' לעשות", ואומר הנצי"ב: "זה הדבר אשר ציווה ה' בקבלה לעשות". שיטתו של הנצי"ב ברורה, להסביר מדוע דברי חז"ל מחייבים.

שבת שלום, שבת ושנזכה לתשומת לב למצוות, לספר חסדי ה', ולקבל את חז"ל כמורי דרכינו, אורן, בן וכו', השב מגרמניה נרגש מאירועי השקת הספר של אמא, והפגישות המגוונות עם המקומיים.
-------------------------------------------------



להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע