chiddush logo

ההבהרות הסופיות

נכתב על ידי טל סייג, 8/8/2016

 

מקדש שלישי נקרא מקדש דייקא ולא בידיוק בית מקדש כי בית זה מקיף הרחוק ומקיף הרחוק זה כתר וכתר זה אותיות כרת וזה הוא שמכניסים את השם לכיביכול בית זה דין כרת שהיה גזור על חטא העגל, - אך מקדש שלישי אינו בא לכפר בכלל על ענייני חטא העגל ולכן הוא מנובא בחומש עוד לפני חטא העגל בחציית ים סוף מקדש השם כוננו ידך ולכן הוא עניינו ירידה משוכלל מן השמיים בלבד.

 

וכך הבטיח משיח בן אפריים שכול הנשמות שעלו במחשבה להיברא עתידים להיגאל החל מאדם הראשון וחוה ולכול דור החל מאדם הראשון וחווה יהיה שיכלול המתאים לו בזה המקדש וכשתבוא הגאולה הזו שום דור לא יצטרך להצטער שלכאורה וכיביכול בימיו לא נבנה בית המקדש ולכן בימיו נחרב כי יראה בעניים גשמיות בית מקדש שלו שנבנה על ידי עמלו בימיו – וכל השיכלולים האלו ימורכזו ויתמצעו לכדי מכלול אחד גדול רב מימדי שהוא כללות בית המקדש שבאמצעיתו קודש הקודשים הכללי לכול השכלולים האלו.

 

וכך כתב הרמב"ם במורה נבוכים שזה המקדש לא יהיה בו טכסיס העבודה יותר כמו במקדשות הקדמונים משכן בית א' ובית ב', כלומר שחיטת פרות כבשים עיזים ובני יונה, מנחות ונסכים וקטורת, אלה כפי שפרשו חז"ל הציבי לך ציונים שכול טכסיסי העבודה הישנים הם רק ציונים, - סימנים, מליצות עילאיות למה שיהיה שם באמת טכסיס העבודה שיוסברו ויבוארו רק על ידי משיח צדקנו בתורה דלעתיד שעליה נאמר תורה חדשה מאיתי תצא.

 

ולכן תמוהה ביעיני כול העיסוק הטפל הזה בדורות האלו בנושאי צורת הבית ותבנית הבית על פי נבואות יחזקאל כי זה לאיהיה ככה, זה לא יהיה ככה בכלל ולא עניין כלי ואביזרי המקדש כגון מה שעושה פה בדור הזה מכון המקדש כי גם זה לא יהיה ככה בכלל, -- כי כול התבניתות האלו של צורת המקדש שביחזקאל וצורת הכלים המסורה בחז"ל כפי שהסברתי הם רק סימנים מליצות וציונים למה שיהיה באמת לעתיד לבוא.

 

וגם התאווה של כמה שוטים בדור הזה לבנות את בית המקדש השלישי מאבנים בהר הבית זה שטות גמורה כי כפי שהסביר המלבי"ם מקדש שלישי מקומו לא יהיה יותר בהר הבית אלה בכתף הגבעה הסמוכה כלומר הרובע היהודי, ושם יבנה בידי בשר ודם לשכת הסנהדרין של בית המקדש או מה שהוא שווה ערך לציונים וסימנים ומליצות של זה שהוא הבית מדרש הכללי של כול הקיבוץ גלויות של כול עם ישראל על פני כול הגלובוס הזה שבו יסכמו את כול תורות עם ישראל לאורך כול ימות העולם תנ"ך ומדרשיו תלמוד ומדרשיו ופוסק ומפרשיו ונסתר וסוד וחסידות זוהר וקבלה, ומתוכם ומתוך מבואותיהם יפיק משיח בן דוד את התורה דלעתיד.

 

אבל ראש הבית מדרש הזה עצמו יהיה משיח בין רחל שלו הבכורה פי שניים בתורה ולכן עוסק בתורה שבכתב ובעל פה ובן דוד בתורה דלעתיד, ובן רחל ראש הסנהדרין הכללית של כל ישראל ואב בית דין ובן דוד מלך ונשיא כמנהג שתקנו הזוגות בימהם.

 

לכן כאשר אנו מייעדים את עצמנו לבנות משהו בידיים בקרבת מקום עצומה מבלוקים בטון אבנים עצים וברזלים וכול החומרים החדשים שנלווים אליהם בשיטות הבנייה החדישות של העידן המודרני זה מיועד רק לבית המדרש הכללי, - שמקומו ברובע היהודי ולא בהר הבית, ותעזבו את עניין הר הבית לעוד הרבה הרבה זמן, ורק ברובע היהודי יש עניין לבנות ממש משהו בידינו ככמה פסקים של הרמב"ם אך המקדש השלישי עצמו הוא משוכלל מהשמיים בידי השם וזה נושא אחר שלא כרגע לבאר.

 

השם יצילינו מכול המבוכות והבילבולים שפוקדים את הדור הזה ברוחות שטות נוראיות שסופם אם הכתות האלו שמחזיקות בהם יתעקשו עליהם יותר מידי נורא כפי שמבואר בכמה מדרשי חז"ל – ארמילוס, גוג ומגוג, מדבר העמים ומר מגלות.

 

לכן אל נא אחי בקשה שטוחה לא לשעות להם אלה ללכת בדרך הנכוחה ולא לעשות מעשים חפוזים שכול ישראל עלולים לשלם עליהם ביוקר אלא לצפות לתכליתות הגאוליות האלו באמונה פשוטה ובתמימות ויושר בלי יותר מידי חשבונות שמיים ועל ידי זה נזכה לגאולת עולמים גאולה שבאמת אין אחריה יותר שום גלות במהרה בימנו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע