קדיש
נכתב על ידי שניאור, 11/9/2014
לחברים באשר הם שלום רב ומיטב הברכות, ידוע ומפורסם כי הרב המקובל רבי משה בן טוב זצוק"ל זיע"א ייסד את מוסדות דור ודור, ובהם גם ייסד קבוצת אברכים אשר אומרים קדיש לעילוי נשמת נפטרים שאין מי שאומר עליהם קדיש,
אמירת הקדיש נאמרת ללא כל תשלום, למרות שלעניות דעתי אני חושב שמהראוי לאדם המשתמש בשירות זה שיתן תרומה לארגון החסד דור ודור
מהאתר קדישים:
ארגון "תורת דור ודור" מיסודם של הרב משה
בן-טוב זצוק"ל ובניו, מפעיל ומחזיק מספר מסגרות לימוד תורה בירושלים, בבאר שבע
ובמקומות נוספים בארץ, בהם שוקדים על לימודים מאות אברכים מצוינים, תמורת מלגה
חודשית. על הכוללים נמנים כולל "נץ", כולל יום,כולל ללימוד הקבלה, כולל "אור זורח"
לקהילת העיוורים, כולל ערב, כולל "ערב שבת" ועוד.בחלק מהכוללים לומדים האברכים
במסגרת הכשרה לרבנות ועוברים מבחנים מיוחדים.
במסגרת פעילות החסד של המוסדות בעבודה מול קהל לצערנו הרב נתקלנו בהמון מקרים החוזרים ונשנים של נשמות יהודיות יקרות שנפטרו מן העולם בלא שיאמרו עליהם קדיש או לחילופין משפחות שיש מי שיאמר קדיש אך מרב טרדות היום יום שוכחים לצערנו לומר וכן מקרים דומים ,לכן
במסגרת פעילות החסד של המוסדות בעבודה מול קהל לצערנו הרב נתקלנו בהמון מקרים החוזרים ונשנים של נשמות יהודיות יקרות שנפטרו מן העולם בלא שיאמרו עליהם קדיש או לחילופין משפחות שיש מי שיאמר קדיש אך מרב טרדות היום יום שוכחים לצערנו לומר וכן מקרים דומים ,לכן
ארגון "קדישים" לקח על עצמו את משימת
החסד,לדאוג לאמירת קדיש על כל יהודי/ה שאין מי שיאמר עבורו/ה קדיש לעילוי
נשמתו/ה
אמירת הקדיש,יום יום, במשך אחד עשר חודשי
האבלות ובכל יום השנה,מתבצעת על ידי אברכים בני תורה מטעם ארגון "קדישים" ללא תשלום
וללא כל תמורה.
מתי
אומרים חצי קדיש? |
א. אַחֲרֵי
יִשְׁתַּבַּח, בִּתְפִלַּת שַׁחֲרִית בְּשַׁבָּתוֹת, יָמִים טוֹבִים, יָמִים
נוֹרָאִים וִימֵי חוֹל. ב. אַחֲרֵי תְּפִלַּת שְׁמֹנֶה עֶשְׂרֵה, בִּתְפִלַּת שַׁחֲרִית בְּיוֹם חוֹל. ג', אַחֲרֵי הַלֵּל, בִּתְפִלַּת שַׁחֲרִית בִּימֵי חֲנֻכָּה. ג. אַחֲרֵי מִזְמוֹר לְדָוִד ד' רוֹעִי לֹא אֶחְסַר, בְּלֵיל שַׁבָּת לְפִי נֹסַח סְפָרַד חֲסִידִי. ד. אַחֲרֵי קְרִיאַת הַתּוֹרָה, בְּשַׁבָּתוֹת, יָמִים טוֹבִים, יָמִים נוֹרָאִים וִימֵי חוֹל. ה. אַחֲרֵי וּבָא לְצִיּוֹן בְּמִנְחָה בְּשַׁבָּתוֹת, יָמִים טוֹבִים וְיָמִים נוֹרָאִים. ו. אַחֲרֵי אַשְׁרֵי בְּמִנְחָה, בִּימֵי חוֹל. ז. אַחֲרֵי עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ בִּקְהִלּוֹת מָרוֹקוֹ. ח. לִפְנֵי תְּפִלַּת י"ח בְּמַעֲרִיב בְּשַׁבָּתוֹת, יָמִים טוֹבִים, יָמִים נוֹרָאִים וִימֵי חוֹל. ט. לִפְנֵי תְּפִלַּת מוּסָף בְּשַׁבָּתוֹת, יָמִים טוֹבִים, יָמִים נוֹרָאִים וְרֹאשׁ חֹדֶשׁ. י. אַחֲרֵי אַשְׁרֵי שֶׁלִּפְנֵי הַסְּלִיחוֹת בִּימֵי הַסְּלִיחוֹת.
מָתַי אוֹמְרִים
קַדִּישׁ דְּרַבָּנָן? א. אַחֲרֵי הַבְּרַיְתָא דְּר' יִשְׁמָעֵאל לִפְנֵי הוֹדוּ בְּשַׁחֲרִית, וּבְסוֹף הַתְּפִלָּה, אַחֲרֵי אֲמִירַת הַקְּטֹרֶת בְּשַׁבָּתוֹת, יָמִים טוֹבִים, יָמִים נוֹרָאִים וִימֵי חוֹל. ב. אַחֲרֵי בִּרְכַּת הַלְּבָנָה לִפְנֵי מִנְהַג סְפָרַד וְעֵדוֹת הַמִּזְרָח, וְלִפְנֵי כֵן אוֹמְרִים ר' חֲנַנְיָא בֶּן עֲקַשְׁיָא. ג. אַחֲרֵי דְּרָשָׁה בְּצִבּוּר, בָּהּ נֶאֶמְרוּ דִּבְרֵי אַגָּדָה, לִפְנֵי כֵן אוֹמְרִים ר' חֲנַנְיָא בֶּן עֲקַשְׁיָא. וְאֵלֶּה דִּבְרֵי "אוֹר זָרוּעַ" (חלק שני, הלכות שבת, סימן נ): מַעֲשֶׂה בְּרַבִּי עֲקִיבָא, שֶׁרָאָה אָדָם אֶחָד שֶׁהָיָה עֵרוֹם וְשָׁחוֹר כְּפֶחָם, וְהָיָה טוֹעֵן עַל רֹאשׁוֹ, מִטְעַן עֲשָׂרָה טְעוּנִין, וְהָיָה רָץ בִּמְרִיצַת הַסּוּס. גָּזַר עָלָיו ר' עֲקִיבָא וְהֶעֱמִידוֹ, וְאָמַר לוֹ לְאוֹתוֹ הָאִישׁ: לָמָּה אַתָּה עוֹשֶׂה עֲבוֹדָה קָשָׁה כָּזֹאת? אִם עֶבֶד אַתָּה, וַאֲדוֹנְךָ עוֹשֶׂה לְךָ כָּךְ, אֲנִי אֶפְדֶה אוֹתְךָ מִיָּדוֹ, וְאִם עָנִי אַתָּה, אֲנִי מַעֲשִׁיר אוֹתְךָ. אָמַר לוֹ: בְּבַקָּשָׁה מִמְּךָ, אַל תְּעַכְּבֵנִי, שֶׁמָּא יִרְגְּזוּ עָלַי אוֹתָם הַמְמֻנִּים עָלַי. אָמַר לוֹ: מַה זֶּה וּמַה מַּעֲשֶׂיךָ? אָמַר לוֹ: אוֹתוֹ הָאִישׁ (הַכַּוָּנָה לְעַצְמוֹ) מֵת הוּא, וּבְכָל יוֹם וְיוֹם שׁוֹלְחִים אוֹתִי לַחֲטֹב עֵצִים, וְשׂוֹרְפִין אוֹתִי בָּהֶם. וְאָמַר לוֹ: בְּנִי, מֶה הָיְתָה מְלַאכְתְּךָ בָּעוֹלָם שֶׁבָּאתָ מִמֶּנּוּ? אָמַר לוֹ: גַּבַּאי מַס הָיִיתִי, וְהָיִיתִי מֵרָאשֵׁי הָעָם וְנוֹשֵׂא פָּנִים לַעֲשִׁירִים וְהוֹרֵג עֲנִיִּים. אָמַר לוֹ: כְּלוּם שָׁמַעְתָּ מִן הַמְמֻנִּים עָלֶיךָ, אִם יֵשׁ לְךָ תַּקָּנָה? אָמַר לוֹ: בְּבַקָּשָׁה מִמְּךָ אַל תְּעַכְּבֵנִי, שֶׁמָּא יִגְזְרוּ עָלַי פֻּרְעָנוּת, שֶׁאוֹתוֹ הָאִישׁ אֵין לוֹ תַּקָּנָה. אֶלָּא שָׁמַעְתִּי מֵהֶם דָּבָר, שֶׁאֵינוֹ יָכֹל לִהְיוֹת: שֶׁאִלְמָלֵא הָיָה לוֹ לָזֶה הֶעָנִי בֵּן, שֶׁהוּא עוֹמֵד בַּקָּהָל, וְאוֹמֵר "בָּרְכוּ אֶת ה' הַמְּבֹרָךְ", וְעוֹנִין אַחֲרָיו, "בָּרוּךְ ה' הַמְּבֹרָךְ לְעוֹלָם וָעֵד", אוֹ יֹאמַר "יִתְגַּדַּל", וְעוֹנִין אַחֲרָיו "יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא", מִיָּד מַתִּירִין אוֹתוֹ הָאִישׁ מִן הַפֻּרְעָנוּת. וְאוֹתוֹ הָאִישׁ לֹא הִנִּיחַ בֵּן בָּעוֹלָם, וְעָזַב אִשְׁתּוֹ מְעֻבֶּרֶת, וְאֵינוֹ יָדוּעַ אִם תֵּלֵד זָכָר מִי מְלַמְּדוֹ, שֶׁאֵין לְאוֹתוֹ הָאִישׁ אָהוּב בָּעוֹלָם. בְּאוֹתָהּ שָׁעָה, קִבֵּל עָלָיו ר' עֲקִיבָא, לֵילֵךְ וּלְחַפֵּשׂ אִם הוֹלִיד בֵּן, כְּדֵי שֶׁיְלַמְּדוֹ וְיַעֲמִידוֹ לִפְנֵי הַצִּבּוּר. אָמַר לוֹ: מַה שִּׁמְךָ? אָמַר לוֹ: עֲקִיבָא. וְשֵׁם אִנְתְתֶךָ (אִשְׁתְּךָ)? אָמַר לוֹ: שׁוֹשְׁבִינָא. וְשֵׁם קַרְתְּךָ (עִירְךָ)? אָמַר לוֹ: לוֹדִיקָא. מִיָּד נִצְטָעֵר ר' עֲקִיבָא צַעַר גָּדוֹל, וְהָלַךְ וְשָׁאַל עָלָיו. כֵּיוָן שֶׁבָּא לְאוֹתוֹ מָקוֹם שָׁאַל עָלָיו. אָמַר לוֹ: יִשְׁתַּחְקוּ עַצְמוֹתָיו שֶׁל אוֹתוֹ רָשָׁע! שָׁאַל עַל אִשְׁתּוֹ. אָמְרוּ לוֹ: יִמַּח זִכְרָהּ מִן הָעוֹלָם! שָׁאַל עַל הַבֵּן. אָמְרוּ: הֲרֵי עָרֵל הוּא, אֲפִלּוּ מִצְוַת מִילָה לֹא עָסַקְנוּ. מִיָּד נְטָלוֹ ר' עֲקִיבָא וּמָלוֹ וְהוֹשִׁיבוֹ לְפָנָיו, וְלֹא הָיָה מְקַבֵּל תּוֹרָה, עַד שֶׁיָּשַׁב עָלָיו אַרְבָּעִים יוֹם בְּתַּעֲנִית. יָצְתָה בַּת קוֹל וְאָמְרָה: ר' עֲקִיבָא, לֵךְ וְלַמֵּד לוֹ! הָלַךְ וְלִמְּדוֹ תּוֹרָה, וּקְרִיאַת שְׁמַע, וּשְׁמוֹנֶה עֶשְׂרֵה, וּבִרְכַּת הַמָּזוֹן, וְהֶעֱמִידוֹ לִפְנֵי הַקָּהָל, וְאָמַר, "בָּרְכוּ אֶת ה' הַמְבֹרָךְ", וְעָנוּ הַקָּהָל, "בָּרוּךְ ה' הַמְבֹרָךְ לְעוֹלָם וָעֵד", יִתְגַּדַּל... יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא". בְּאוֹתָהּ שָׁעָה, מִיָּד הִתִּירוּ הַמֵּת מִן הַפֻּרְעָנֻיּוֹת. מִיָּד בָּא לְר' עֲקִיבָא בַּחֲלוֹם וְאָמַר: יְהִי רָצוֹן מִלִּפְנֵי ה', שֶׁתָּנוּחַ דַּעְתְּךָ בְּגַן עֵדֶן, שֶׁהִצַּלְתָּ אוֹתִי מִדִּינָהּ שֶׁל גֵּיהִנֹּם. מִיָּד פָּתַח ר' עֲקִיבָא וְאָמַר: ה' שִׁמְךָ לְעוֹלָם, ה' זִכְרְךָ לְדוֹר וָדוֹר. וְכֵן מָצָא מוֹרִי הַר' אֶלְעָזָר מוורמשא בְּתָנָא דְּבֵי אֵלִיָּהוּ רָבָא: הַקָּטָן הָאוֹמֵר "יִתְגַּדַּל", מַצִּיל אָבִיו מִן הַפֻּרְעָנוּת. עַד כָּאן דִּבְרֵי הָ"אוֹר זָרוּעַ". בְּסֵפֶר "יֵשׁ נוֹחֲלִין", מוּבָא בְּשֵׁם זֹהַר חָדָשׁ שֶׁבְּבֹא הָאִישׁ בַּחֲלוֹם לְר' עֲקִיבָא, אָמַר לוֹ: "בְּשָׁעָה שֶׁאָמַר בְּנִי הַפְטָרָה, הֵקֵלּוּ לִי מִדִּינָהּ שֶׁל גֵּיהִנֹּם, וּבְשָׁעָה שֶׁעָבַר בְּנִי לִפְנֵי הַתֵּבָה, לְהִתְפַּלֵּל בְּצִבּוּר וְאָמַר קַדִּישׁ, קָרְעוּ לִי גְּזַר דִּינִי מִכָּל וָכֹל, וּבְשָׁעָה שֶׁנִּתְחַכֵּם וְזָכָה לְתוֹרָה, נָתְנוּ לִי חֵלֶק בְּגַן עֵדֶן". מוּבָא בְּיַלְקוּט לֶקַח טוֹב/ פִּרְקֵי אֱמוּנָה וְנֶחָמָה. קַדִּישׁ נלקח מתוך הספר "מעלת הקדיש והאמן" לר' אברהם בן טוב זצ"ל ללמוד לדעת על השפעת הקדיש על הנפטר ראו נא בספר רוחות מספרות וכן ניתן לראות סרטים באתר פרידמן בוקס תקשורת עם רוחות סרטון הסבר על הקדיש תגיות: קדיש על הנפטר קדיש יתום קדיש בחינם קדיש בתשלום קדיש אמירת קדיש יהי רצון מלפני אלהי השמים והארץ, בורא עולם ומנהיגו, אשר ברא גן עדן ו-גיהנם, חיי העולם הזה ו-חיי העולם הבא, בוחן כליות ולב ומשלם לאדם כפרי מעשיו, שנזכה אנו וכל בני ביתנו וכל זרענו כולנו להיות ממזכי הרבים ברוחניות וגשמיות ושנזכה להגדיל ולהגביר ולהרבות את גבול הקדושה והטהרה בבתי ישראל מתוך שמחה ובריאות איתנה והרחבה מופלגה ברוחניות וגשמיות עם כל אחינו בית ישראל ויתמלאו כל משאלות ליבנו לטובה ולברכה בטוב הנראה והנגלה ותחזנה עיננו בבנין אריאל במהרה ונאמר אמן ואמן |
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)