chiddush logo

ההיסטוריה חוזרת! (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי יהונתן, 29/7/2010

בהתחלה הם רוצים את כל הארץ, אח"כ רוצים את החלקים ש"לקחנו" להם, אח"כ רוצים 2 מדינות... ראו עד הסוף:

סנהדרין צא ע"א:

* כשבאו בני אפריקיא לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו ארץ כנען שלנו היא דכתיב {במדבר לד-ב} ארץ כנען לגבולותיה וכנען אבוהון דהנהו אינשי הוה אמר להו גביהא בן פסיסא לחכמים תנו לי רשות ואלך ואדון עמהן לפני אלכסנדרוס מוקדון אם ינצחוני אמרו הדיוט שבנו נצחתם ואם אני אנצח אותם אמרו להם תורת משה נצחתכם נתנו לו רשות והלך ודן עמהם אמר להם מהיכן אתם מביאים ראייה אמרו לו מן התורה אמר להן אף אני לא אביא לכם ראייה אלא מן התורה שנאמר {בראשית ט-כה} ויאמר ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיו עבד שקנה נכסים עבד למי ונכסים למי ולא עוד אלא שהרי כמה שנים שלא עבדתונו אמר להם אלכסנדרוס מלכא החזירו לו תשובה אמרו לו תנו לנו זמן שלשה ימים נתן להם זמן בדקו ולא מצאו תשובה מיד ברחו והניחו שדותיהן כשהן זרועות וכרמיהן כשהן נטועות ואותה שנה שביעית היתה

* שוב פעם אחת באו בני מצרים לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו הרי הוא אומר {שמות יב-לו} וה' נתן את חן העם בעיני מצרים וישאילום תנו לנו כסף וזהב שנטלתם ממנו אמר גביהא בן פסיסא לחכמים תנו לי רשות ... נתנו לו רשות והלך ודן עמהן אמר להן מהיכן אתם מביאין ראייה אמרו לו מן התורה אמר להן אף אני לא אביא לכם ראייה אלא מן התורה שנאמר {שמות יב-מ} ומושב בני ישראל אשר ישבו במצרים שלשים שנה וארבע מאות שנה תנו לנו שכר עבודה של ששים ריבוא ששיעבדתם במצרים שלשים שנה וארבע מאות שנה אמר להן אלכסנדרוס מוקדון החזירו לו תשובה אמרו לו תנו לנו זמן שלשה ימים נתן להם זמן בדקו ולא מצאו תשובה מיד הניחו שדותיהן כשהן זרועות וכרמיהן כשהן נטועות וברחו ואותה שנה שביעית היתה

* ושוב פעם אחת באו בני ישמעאל ובני קטורה לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו ארץ כנען שלנו ושלכם דכתיב {בראשית כה-יב} ואלה תולדות ישמעאל בן אברהם וכתיב {בראשית כה-יט} אלה תולדות יצחק בן אברהם אמר להן גביהא בן פסיסא לחכמים תנו לי רשות ... נתנו לו רשות הלך ודן עמהן אמר להם מהיכן אתם מביאין ראייה אמרו לו מן התורה אמר להן אף אני לא אביא ראייה אלא מן התורה שנאמר {בראשית כה-ה} ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנות אב שנתן אגטין לבניו בחייו ושיגר זה מעל זה - כלום יש לזה על זה כלום?!

 

מתש"ח הם (כל יושבי אזור כנען) דורשים את הכל, מתשל"ח הם (בעיקר מצרים) דורשים תחזירו ואנחנו ומחזירים, מתשס"ח הם (בני אברהם) דורשים שלנו ושלכם - 2 מדינות.

מה חסר בסוף המעשה?

בפעם השלישית הסיפור נגמר בטענת גביהא בן פסיסיא ולא כתוב מה קרה אח"כ! לא כתוב שבדקו ולא כתוב שברחו והניחו שדותיהם!?

התשובה בפנים: הם טוענים שהם בני אברהם ולכן מגיעה להם מדינה משלהם, אבל התשובה איננה רק שלא מגיע להם אלא שבני אברהם נשלחו להם קדמה מזרחה! אומר להם גביהא 'אברהם שיגר את בניו מפני יצחק עם מתנות... אתם באים בשמם? זה בכלל לא המקום שלכם! מה אתם עושים כאן ב"כאילו"?!' לכן אין להם שדות ואין המשך כי הם סתם אסיפת אנשים ללא מסגרת - בניגוד לקודמים כנען ומצרים שהם עמים לעצמם, כאן הם "בני ישמעאל ובני קטורה" - טרוריסטים בני ישמעאל ה"פרא אדם" יחד בני קטורה פלשתינאים שהגיעו משום מקום יחד עם תמיכה רחוקה של בני המזרח התיכון והרחוק...

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
DL2000 (29/7/2010)
נחמד
יהונתן (29/7/2010)
רש"י: אגטין. כתבים שלא יטול אחד בחלק חבירו כמו שעשה אברהם לישמעאל שלא ליטול במה שנתן ליצחק