chiddush logo

שינה בסוכה בסוכות (2 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי אריאל אליעזר, 28/7/2010

יש  מנהג    של   חסידי    חב"ד    שלא  לישון  בסוכה,     ברצוני  לטעון    שמנהג  זה  הוא    מנהג טעות,   ואין  לו  יסוד    רציני    בהלכה.

אדרבא-   החיוב  לישון בסוכה   הוא   חיוב  מן  התורה,   נא'  בתורה    "בסוכות תשבו    שבעת  ימים"    ודורשים    "תשבו    כעין תדורו",    ובמשך    השנה אדם    ישן   בביתו-   וכך  אדם    צריך בסוכות   לישון בסוכתו,   ושכבת וערבה   שנתך.

ומה  שיש  שהקלו   לגבי שינה-   זה  דווקא    בארצות  קרות,   אבל בארץ ישראל, שנחשבת לארץ חמה- אין היתר  לבטל  ולהפקיע את עצמו מן המצווה.

ואדרבא-   חיוב   שינה בסוכה  חמור    מחיוב אכילה בסוכה,   שאכילת עראי  מעיקר הדין מותרת,   ושינת עראי    מעיקר   הדין אסורה.

ואה"נ   אם יהיה  מצב    שגם בארץ ישראל יהיה קר בסוכות-   (וזוכרני    שפעם אחת    ירד גשם    בסוכות)    יהיו פטורים    באותו יום  ובאותה  שנה מישיבת סוכה,    אולם מצב   שכזה   אינו  שכיח.

אין   בכוונתי חלילה    להוציא  שם רע   על אנשי  חב"ד,   שידועים במסירות הנפש שלהם  להפיץ  תורה בכל אתר ואתר בארץ ובעולם,    רק באתי להעיר   ולהאיר. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (2)
mose67 (28/7/2010)
ב''ה
הייתי מאד מבקש לפני שחורצים משפט. ישנה שיחה של הרבי.שהוא מסביר באריכות שזה מנהג אדמורים קודמים.ומבוסס על המצטער פטור מן הסוכה.ואין בזה שום עקירת מצוה.שהמצוה מתקימת בשלימותה באכילה ושתיה (שערי הלכה ומנהג .אפשר לצפות בזה באינטרנט)ואפילו הרמ''א בסימן תרל''ט מלמד זכות על הנוהגים לישון עם נשותיהם בבית ושמעתי שזה גם מנהג חסידי בעלז.ויש לי קרובי משפחה ליטאים לרוב וחלקם הגדול ישנים מחוץ לסוכה בטענות שונות ומשונות.ושמעתי שהבבא סאלי הגיב לאחד הרבנים שבא בטענות על הרבי.''מה לזבוב קצוץ כנפיים מול נשר גדול בשמיים'' ואל תגעו בצדיק יסוד עולם ולפני שמתקיפים אפשר לברר בנועם עם מאות רבני חב''ד שביניהם רבני ערים חולון ק. גת.אילת ק. מוצקין.מילאנו.ועוד ועוד ודי בזה
יצחק ג (28/7/2010)
הדברים ידועים,
ולא בכדי זעק מרן הרב שך זצוק"ל "עוקר דבר מן התורה"