רזין ד-באר. (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 20/11/2025
בס"ד.
רזין ד-באר.
--------------------
באר, איננה רק בור ששואבים ממנו מיים .
אלא היא גם בבחינת "באר התורה הזאת" .
שהתורה זקוקה למיים רבים ובלתי פוסקים מיים זכים
להשקות בהם בני אדם.ודוק דווקא מיים עליונים מהולים
במיים תחתונים.
בבאר מתחברים כאמור מיים עליונים עם מיים תחתונים.
לא בכדי שהתורה נמשלה כאמור : למיים .
התורה חייבת להיות תמהיל של מי שמיים עם מי אדמה.[מי תהום]
"מי אדמה משולים לחידושי תורה,שהחיים על פני האדמה יהיו טובים יותר.
או לה לקהילה שמשקה בניה אך במיים עליונים של קדושה עליונה
תוך הזנחת מיים תחתונים של עמל בניין ויצירה בבחינת :
"אשר ברא אלוהים לעשות. [של שישה ימי מעשה ושביתה ממלאכה דווקא בשביעי]
משל מיים עליונים מסמלים את המוחלט את האין סופי - את האמת והמשפט. [לאלוהים הוא]
ומיים תחתונים מסמלים את : הצדקה , החסד והרחמים [לאדם הם].
סוד זה ידעו האבות בהתמדתם לחפור בארות ולקשור את הבאר ככזו למהות חייהם .
מקור נובע ובלתי נלאה של אמצעי לעשיית חסד.
המשוואה של משפט וצדקה כמשוואה גאולית היא למעשה תרכיב מחד של המוחלטות האלוקית [משפט - אמת] ומאידך,הגמישות הערכית של האדם בדמות : "החסד והצדקה" .
לעולם החסד והצדקה מהותם למתק את "כאב" - המשפט והאמת ......
[פעם הזקן זכה במשפט לקבל פיצוי מהנתבע משהתברר לו כי תשלום הפיצוי יגרום לקריסתו הכלכלית של הנתבע וויתר על זכייתו .
ואמר שזו זכות גדולה להסמיך למשפט שלאלוהים הוא - חסד של בני אדם] שזו אבוקת אור של גאולה
אין לך חסד גדול יותר מלהשקות מיים קרים ונעימים להלך במדבר שצמא למיים.
ואת החסדים הללו הרבו האבות לעשות בבארות .
יותר מזה עם הגר וישמעאל - ביקש הקב"ה לעשות עימם חסד - בזימון להם של באר שלמה ומיוחדת להם .....
והנה ,בסוד הזה גם ביקש העבד לבחון את רבקה - בחסד המיים אשר מן הבאר לכל אדם צמא.
את הסוד הזה ידעה גם ידעה רבקה..... שגם היה בה כבר אז גרעין של נבואה.
וכשאמרה : "אשאב" רמזה לזו השרשרת של חסדי האבות במיים.
ש"אש - אב" מרמז לאש החסד שבערה באברהם. [אב].
והיא רבקה ביקשה להתחבר לאותה ה"אש" של החסד. כ"כרטיס" הכניסה למשפחת אברהם.
זו גם הסיבה שהבאר הפכה למוקד של זיווגם של גדולינו ואבותינו. [משל ולהבדיל - דייט בבית הקפה]
שהבאר כאמור סמל לחיים . סמל למקום המסמל את האמת והחסד את המיים העליונים בהתחברותם עם המיים התחתונים. שכך יאה לו לביית להיבנות על מסד של אמת וחסד שיהא שופע במיים של תורה....
לימים גם יעקב הבין וידע סוד זה והייחוד קודם של הבאר.
כשביקש לעשות חסד עם רחל להשקות צואנה. ביקש את חסד ההשגחה .לתן לו הכוח :
לגולל האבן מהבאר.שכך ביקש להתחיל ולבנות את ביתו [להזיז אבן מהמיים לבנות בה ביית] .
לשחרר מחד את המיים לחסד של הצמאים .....
ומאידך להניח אבן פינה לבניין הביית .
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)




רבקה זכתה לעשות חסד לא סתם במיים של באר . אלא במיים גם של מעיין וגם של באר .
שהיה זה מעיין שופע שחפרו באר לידו שהמיים היו גם מתנקזים וממלאים לבסוף
את הבאר .....