למען ה', חידלו מדיני עבדים (1 תגובות לחידוש זה)
נכתב על ידי משה אהרון, 20/2/2025
בס"ד
למען ה' חידלו מדיני עבדים.
-----------------------------------------
אנשים ממשיכים להתפעל מדיני עבד עברי ועושים לולאות של לוליאנות
כדי גם להמשיך ולפארם.
משל ,כאילו בימי ירמיה הנביא,הקב"ה בכבודו ובעצמו לא נסוג מהם.
ואף כרת ברית חדשה עם עם ישראל. ברית לביטולו כליל של מוסד
העבדות בכלל......
לא בכדי , דיני עבד עברי נתנו ככותרת למשפטים .אותם דינים שעתידים להתבטל בעתיד ,
או להשתנות או בהתאמה רעיונית אחרת - לדיני עבודה או העסקה בכלל.
היום. כדי לקיים את דבר התורה לעניין זה, אין צורך להישאב לקונסרוקציה של יחסי עבדות.
די שתוקם רשות לשיקום הגנב וקורבנו אשר תעסיק את הגנב תוך הפרשה חודשית משכרו לכיסוי הגניבה.
כך החירות של הגנב אינה נשללת הוא ממשיך לנהל ולקיים חיי משפחה.
והוא "ימכר" אך לעבוד, כדי ערך גנבתו.
טעות היא .וודאי כיום, לפרש את הביטוי :"נמכר בגנבתו" .
כשינוי דרסטי של שינוי סטטוס להיותו "עבד".
מדוע להפליג ולפרש הביטוי "נמכר" כמכירה של גוף האדם ולא כמכירה של אונו או כח עבודתו.
שאם אחרת ,היה לה לתורה לכאורה : לכתוב במפורש :
"ונמכר לעבד בגניבתו".....
מה הומלס שגנב המהכולת כיכר לחם וגביע לבן, יימכר לעבד......
סכום שבכלל כל איש מישראל היה שמח לתיתו כצדקה. והכל מבלי לפגוע, במי שכולנו לו עבדים.
צריך בכלל הווה אמינא שדין שהוא בבחינת "משפטים" יעביר אדם מהיותו עבד לאנוכי ה' אלוהיך להיותו עבד למי על מנת למימון חוב.....
משה אהרון
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (1)
כשאור רב נערם,האמת האלוקית תובעת את תיקונה.
גם אם מי חושב שאני טועה.
ולכתחילה התורה כן כיוונה כי
גנב יימכר בגנבתו לעבדות.
גם אז איך אפשר להתעלם מהאור הרב שנערם
על נפסדותה הגמורה של העבדות.
מה עוד שיש לנו את התקדים של הנביא ירמיה
שכאמור בימיו היה ניסיון לבטל כליל את
מוסדהעבדות מקרב בני ישראל .
כך או כך, מה הטעם להתפלפל בדינים אלו כיום
. להרחיק עוד יותר יהודים מתורת ישראל
ומאלוהי ישראל