chiddush logo

נוטריקון מקץ

נכתב על ידי טל סייג, 24/12/2024

 

מקץ:


מקץ ראשי תיבות משא ומתן בדין, קבעת עיתים לתורה, ציפיתה לישועה.

 

ויש קביעת עיתים לתורה שהיא בעצמה ציפייה לישועה כי התכליתות הגאוליות שנועדו להתממש בעולם ולהתגשם בעולם האמורות לאורך כל הנביא במקרא ובחז"ל יש להם עיתים מדוייקים להתגשם וקביעת עיתים לתורה בעניינם היא קביעת עת להתממשות תכלית גאולית מסויימת לישראל ולעולם כולו, - ודע שהתורה היא ים של תכליתות גאוליות שמחכות להתממש וטווח זמן התממשותם הוא כדברי רבי יהודה הנשיא במסכת סנהדרין על פני 365000 שנה של ימי הגאולה והמשיח על פי הפסוק "...ושנת גאולי הנה באה" שנה בעולמו של הקדוש ברוך הוא על פי התהילים "כי אלף שנים בעניך כיום אתמול..." 365000 שנה שלנו ועל פניהם פרוסות כול התכליתות הגאוליות שצריכות להתממש ולהתגשם ולחול, לכן יש לברור טוב טוב בקביעת עיתים לתורה איזו ואיזו מן התכליתות הגאוליות האלו זה הזמן לעסוק בה ולהחיל אותה ואילו תכליתות מהם הם לעוד זמן הרבה וצריך לעסוק בהם רק כדי לשמר את התורה לזמן הנכון.

 

ואיזו תכלית תצא מהכוח אל הפועל בכל רגע ורע בזמן נתון את זה קובע העניין של המשא ומתן בדין כלומר השתלמות הכלים התחתונים ביותר פה למטה בעולם הזה של מציאות העולם הזה במרקם החיים היום יומי של בני האדם, חיים פשוטים שאלנו ממך ועל פיהם יכולות לצאת אלו התכליתות הגאוליות של ימי המשיח מהכוח אל הפועל.

 

ויש שהוא 3 מיליון שנה השנה הזו ואז קביעתה עיתים משנה לפי כך ויש שהוא 2.191 מיליון שנה ואז זה אחרת.

 

ויש ציפייה לשנת גאולי של פריזאציה וזה מסתיים בשלמות ולחלוטין ועד תום ובפשיטות ובתמימות וביושר וכנות

 

וכשיום בעולמו של השם יתברך הוא הנקיפה של כדור הארץ סביב צירו שהיא 25,920 שנה כי שנה היא רגע ויש 1080 רגעים בשעה ו24 שעות ביממה הרי ש24*1080=25,920 הכללות שנה בעולמו של השם יתברך היא 9,470,835.6, מ3750 הכנת הכותל שהוא ערוב היום הראשון של זה - לכן לא שיקר משיח שאמר שיבוא "היום", כפי שאמר לריב"ל בסנהדרין, - כי זה עלול להיות אצלו מיצידו עד שלהי האלף ה30, ועם רבנו תם המאוחר ביותר 130 דקים אחרי השקיעה עד 32,010 צדק* הס"ק, 854*33 מחורבן בית שני כגימטרייה משיח בן דוד עם התיבות * דורו של דויד המלך ע"ה לאדם הראשון דור 33, - וזה יהיה לכול המאוחר, כי אם הפועלים יהיו עצלים יותר מידי בהכנת הכלים דתיקון באיתערותא דילתתא בהישתדלות הלמטה הכלים דתיקון התחתוני תחתוני תחתונים, - אז זה עלול להיתארך העיניין אפילו עד אז.

 

והמספר הזה הוא 367*11 והוא הראשוני ה73 הראשוני ה21 שם אהיה כי עד שמה שם אהיה סומך אתהציפיה לישועה הכי רחוקה שיכולה להיות.

 

כי בהכרע בין בעתה לאחישנה כלומר בעתה עת הקצובה באיזה שהוא עולם בעליונים שתכלית מסוימת תחול לאחישנה כלומר שזכאים על פי השתלמות הכלים שתכלית מסויימת תחול ההכרע הוא לטובת האחישנה שאם מגיעה עת מסויימת שתכלית גאולית מסויימת צריכה לחול אבל הסך של עבודת השם הקצוב שנועד להשלמת הכלים עוד לא הסתיים נדחה הקץ עד שישתלמו הכלים וכך באה הגאולה הזו יותר מאוחר אבל יותר מעולה וטובה וזה עדיף.

 

לכן יש יהודים שאף שבמזלי גבוהה במקיף רחוק וסובב ועיגול הם מצפים לישועה אם תשאל אותם פה למטה בממלא ויושר וקו אם הם רוצים להיגאל ושיבוא משיח הם יגידו לך שכרגע הם לא חושבים על זה בכלל, - כי הם נשמות כול כך גבוהות שבאחוז תחילתם בסופם שלהם הכלים התחתונים לגאולה ומשיח שהם צריכים טרם השתלמו ולכן אף על פי שבשורשם הם מצפים לישועה פה למטה הם לא מחפשים כרגע שום גאולה משיח בית מקדש וקיבוץ גלויות ותורה שלעתיד כי אין בשביל שורש נשמתם כלים לכך בעולם בדורות האלו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע