chiddush logo

אין אמונה בלוא המציאות

נכתב על ידי משה אהרון, 27/8/2024

בס"ד.


אין אמונה בלוא המציאות, כשם שאין  גאולה שלמה בלוא : "גאולת האתחלתא".
========================================================== 

יש להניח, כי בנאומו האחרון של משה, יש איזה סדר כולי מסויים.
 משהו מעין בריח תיכון רעיוני ,הנמתח מתחילה ועד והסוף והשוזר סביבו  שרשרת או מעטפת  של 
יסודות ומרכיבי ביניים שונים וחשובים  . - 
משה ביקש להנחיל לדורות העצמת האמונה ומכל היבטיה.

 אז בחומש הסיכום חומש דברים, יש לא רק "נתחים",המאפיינים את העבר , ההווה והעתיד.
 אלא גם כאמור סדר רעיוני מהותי וביסודם של הדברים .
כך למשל לא בכדי קובצו וכבר בפתח, פרשיות ואתחנן, עקב וראה.
 
אחרי מעמד סיני ומתן עשרת הדברות, כמתואר בפרשת ואתחנן  , היה מקום לפרוט ולהמחיש  את משמעות עקרון היסוד של מעמד סיני - את מהותה ומשמעותה של האמונה.

שאמונה : "נבנית" בברית של כל החושים : תחילה בחוש השמיעה [של : "עקב תשמעון"] ואחר כך חוש הראיה [של פרשת ראה].
 היסוד כאמור כמוס במה שנאמר במעמד סיני  של : "והעם רואים את הקולות".
 כאמור קודם שמיעה גם במובן של הבנה ועיכול של השכל ואחר כך פקיחת עיניים לראות משמעותם ותוכנם של הדברים במציאות החיים.
 הנה אם כן ,אחרי השמיעה המאסיבית של פרשת "עקב" באה הראייה היישומית המפוקחת של פרשת ראה.....
 והנה ,דווקא בארץ ישראל, היה צורך להמחיש פיזית עניין זה : בהלבשת כל הרעיון של סיני על שני הרים הניצבים זה ליד זה הר הקללה - עיבל והר הברכה  - הר גריזים.
 הנה כי כן, האמונה היא בראש וראשונה מורכבות של שמיעה וראייה : של מחד הבנת השכל ומאידך ובמזיגה אחת  : הרגשת הלב.
 ככשומעים קול אלוהים חייבים לראות את האש......
 והצד הנוסף של המטבע : 
שאפשר לשמוע כל דבר תורה אך אסור להתנתק מראיית המציאות .
 
בשבוע הבא בעזר ה',בפרשה הבאה, ניווכח  :
 כי אין אמונה בלוא  סדר ומשפט.

 כל אותם המבקשים ועוד ב"אמוק" ,לקעקע את "משפט האתחלתא" ,משל חלילה,לא הוא יתברך החליט על כך ובכוונת מכוון .....  . הורסים ודורסים לא פחות את ניצני הגאולה השלמה........
 אלה מובטח להם שלא יזכו לגאולה השלמה.

משה אהרון

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה