chiddush logo

מילה טובה

נכתב על ידי אביהו ח, 21/8/2024

 



*בס"ד*

*חיזוק יומי - יח' תמוז*

*מילה טובה היום שווה חיים מחר*

בצעירותו למד הרב איסר זלמן מלצר בוולוז'ין. כשהגיע לישיבה היה חסר כל, והלך בבגדים בלויים וקרועים. בהיכנסו לישיבה, גילה כי הבחורים כולם לבושים היטב, וחש בושת פנים איומה להראות עצמו בבגדים שלגופו, עד שהחליט לפרוש מהישיבה ולשוב לבית הוריו.

בעודו אורז את מטלטליו לקראת היציאה, ניגש אליו בחור ואמר: "איסר זלמן, ראש הישיבה אמר לי אתמול שהבחור החדש שנכנס לישיבה זה עתה, שאל קושיה גאונית, ממש עוקר הרים.

ראש הישיבה כל כך התפעל מכך עד שהחמיא על זה. דע לך, שראש הישיבה כאן אינו מהמרבים להחמיא... הקושיה שלך מעידה שאתה בחור מיוחד..."

כששמע איסר זלמן את המחמאה החליט לנסות שנית. הוא שב ופרק את המזוודה וחזר שנית להיכל הישיבה.

עם השנים הפך איסר זלמן לרב גדול, ולאחד מענקי הרוח.

כשעלה רבי איסר זלמן ארצה, הוא ביקש לפגוש את הגאון רבי זעליג ראובן בענגיס זצ"ל.

רבים תמהו מהי הסיבה שרבי איסר מבקש לפגוש בראשונה דווקא את הרב בענגיס. תמיהתם גברה שבעתיים, כשהמיפגש בין גדולי התורה יצא לפועל, רבי איסר זלמן התרפק על הרב בענגיס בידידות ואהבה, כאילו היו ידידים שנים רבות, ואמר לו: "יישר כוח, אין לי מילים להודות למעלת כבודו. הצלת את החיים שלי!"

עתה, גם הרב בענגיס עצמו התפלא ולא הבין את פישרן של המילים המטלטלות "הצלתת את החיים שלי".

אז סיפר רבי איסר זלמן את דבר המעשה, ואותו בחור שהחמיא לו, רגע לפני שעזב את ספסלי הישיבה לעד, היה לא אחר מהרב בענגיס, שכלל לא זכר את הארוע...

מה גרם לרב איסר זלמן להגיע למעמדו? מילה טובה, מילה שגרמה לו להרגיש טוב, לכבוד והערכה.

מילה טובה מביאה תחושה טובה, מביאה כוחות, ולעיתים מביאה עוד חיים.

ימי בין המיצרים הם ימים של חשבון נפש על חורבן הבית, זמן שכל מי שהֵצֵיר לישראל עלה לגדולה. בימים הללו צריכים אנו לעלות לגדולה ולהעלות איתנו גם אחרים, ועל ידי כך להוריד את הקמים עלינו. כיצד עושים זאת?  באמצעות מילים טובות, מפרגנות וחמות.

אם יש לך הזדמנות לומר מילה טובה, אם יש לך את היכולת והרצון לתת לאחר תחושה טובה, אם אתה רוצה להרים אדם ברגע, אל תהסס, תוציא מפיך את המילים הנכונות, מילים שאולי עבורך הן רק מילים, אולם עבור האחר הן לפעמים סם חיים... ("חיזוק יומי" - רונן קרתא)

*יום טוב, בשורות טובות ובעזרת ה' ננצח*
*לגאולת והצלחת עם ישראל ברחמים רבים. אמן!*

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע