chiddush logo

יחצנות

נכתב על ידי אביהו ח, 21/8/2024

 



*בס"ד*

*חיזוק יומי - יז' אב*

*את עצמך אתה יודע ליחצן, ומה עם חברך?*

לרב חיים שמואלביץ היה קרוב משפחה מבוגר מאד שהתגורר בבית אבות. האיש היה תלמיד חכם, ורבי חיים הקפיד לבקרו מידי פעם, ולשוחח עימו בדברי תורה. בין ביקור לביקור היה גם שולח לו מכתבים.

באחד הימים ביקש הרב חיים מבן ביתו שישלח עבורו את המכתב. הלה נטל את המכתב, ולהפתעתו הבחין שעל צידה השני של המעטפה רשם רבי חיים את שמו: "הרב חיים שמואלביץ".

הדבר עורר פליאה בעיניו. הוא ידע היטב כי רבי חיים מקפיד שלא להתהדר בתארים כלשהם. סקרנותו גברה עליו, הוא ניגש לרבי חיים ושאלו לפשר הדבר החריג.

השיבו הרב בחיוך: "האיש תלמיד חכם וזקן, ובבית האבות בוודאי שאינו זוכה לכבוד ולתשומת הלב הראויים לו. מי יודע? אולי מישהו יראה שהוא מקבל מכתב מ'רב', ויִתן לו מעט כבוד בשל כך".

כשאדם שולח קורות חיים כדי להתקבל לעבודה הוא כותב שם את כל הדברים הטובים שבו, מנסה ליָיקר את עצמו ככל שניתן, כותב על תאריו, הצלחותיו ועוד, כל זה כדי לעשות רושם על המעסיק שיקבל אותו לעבודה.

לא כל אחד זוכה לתארים רבים ולהצלחות, אולם לבטח יש דברים טובים בכולם.

תפקידנו למצוא בכל אחד את תכונותיו ומידותיו הטובות, אותן ליָיקר, אותן להבליט, ובכך לתת לאחר תשומת לב והארת פנים.

כשם שהנך מיָיקר את עצמך, מבליט את הדברים הטובים שבך ומנסה להסתיר את אלה שפחות, כך עשה עם חברך - תבליט את הדברים הטובים ואת אלה שפחות נסה להסתיר מעיניך.

אדם הנוהג בדרך זו מעורר את בורא עולם לנהוג כך גם, להבליט את הטוב שבו ואת כל הפחות טוב להסתיר מעיניו... ("חיזוק יומי" - רונן קרתא)

*יום טוב, בשורות טובות ובעזרת ה' ננצח*
*לגאולת והצלחת עם ישראל ברחמים רבים. אמן!*   

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע