chiddush logo

איך עושים חוקים

נכתב על ידי אביהו ח, 12/4/2024

 




‏פרופסור משה כהן אליה:

האמת
המחאה איננה למען החטופים, למען גיוס בחורי ישיבות,
 או למען הדמוקרטיה. 

המחאה אפילו איננה כנגד ביבי. ביבי הוא פשוט המנהיג הכי חזק שמחנה הימין יכול היה לגייס ולהגן על האינטרסים שלו, ככל הניתן בנסיבות העניין. 

גם לאחר שביבי ילך, המחאה תמשיך עד שיפול השלטון ותקום ממשלה חדשה. 

נדמה לי שכולנו כבר מבינים את זה, ועדיף שלא להיתמם.
 כי בעיני האחוס"לים, כמו שאמרה לאחרונה ד"ר עינת וילף: לקבוצות שמרכיבות את הימין אין לגיטימציה עמוקה לשלוט במדינה.

אני מודה שאני הייתי תמים. 
מיד לאחר הבחירות פעלתי במרץ כדי לקשר בין מכוני מחקר מהימין ומהמרכז שמאל כדי לקדם הסכמות בנוגע למשבר החוקתי. 
התקיימו עשרות פגישות, של מאות שעות, והעניין התגלגל גם לבית הנשיא. בשלב הדיונים בבית הנשיא, ומאחורי הקלעים, עלתה הצעה שאני אניח את מתווה שני השלישים, מתווה ליברל דמוקרטי, על שולחן בית הנשיא, ומשפטנים בכירים מהימין והשמאל יתמכו בו (לינק למתווה בתגובה הראשונה). כך המתווה יהיה עוגן מקצועי מוסמך שיוכל לסייע לפוליטיקאים להתכנס להסכמות פוליטיות.
השגתי הסכמה מימין, וכל מה שנותר לי הוא להביא את הסכמת פורום המרצים למען הדמוקרטיה. בפגישות שקיימתי אנשים בכירים בפורום הסכימו שהמתווה הוא טוב, שהם יכולים לחיות איתו בשלום, ואחד אף אמר שהמתווה הוא "מצוין". 
עם זאת, בכירים מהם אמרו לי בצורה הכי ישירה, שהם לא מעוניינים להגיע להסכמות, וכל מה שמעניין אותם הוא להפיל את הממשלה. 
הרדיקלים בפורום, הנוטים לווק, גם השתעשעו ברעיון של הקמת מדינה פלשתינאית. כלומר, מה שבאמת עניין את הפורום הזה שהגיש ידיד בית משפט "מקצועי" ו"אקדמי" לבג"ץ בעניין הסבירות הוא לא הרצון להבטיח כללי משחק דמוקרטים כמקובל בדמוקרטיות ליברליות, אלא להפיל את הממשלה.

 וכדי לעשות וידוא הריגה למתווה שני השלישים, הם מיהרו לפרסם יום לאחר שאני פרסמתי את מתווה שני השלישים בבלוג אייקונס, את נייר העמדה שלהם (ממתי מפרסמים נייר עמדה בבלוג אקדמי) והמציאו שקר אקדמי חמור, שלפיו אי מתן וטו לשופטים מהווה חציה של קווים אדומים במדינה דמוקרטית. כך, בלי למצמץ. פשוט משקרים לציבור.
זו האמת.
כלומר, על הפקולטות למשפטים חולש גוף, שנקרא פורום המרצים למען הדמוקרטיה, והפורום הזה פועל כאילו להגן על הדמוקרטיה, אבל בעצם פועל בצורה הכי פרטיזנית שיש. וזו ההגמוניה בפקולטות למשפטים היום. 
מילא שהם פוליטיים, ומשחיתים את האקדמיה בפוליטיזציה הקיצונית שהם עשו לה. אבל חמור מזה – הם רימו את האזרחים: הם מכרו סיפור שהם פועלים כדי להגן על הדמוקרטיה, ולמעשה רצו לשנות את תוצאות הבחירות, תוך שימוש ברעיונות מסוכנים כמו "המצב החריג", ותמיכה שקטה או פחות שקטה ברעיונות של אי ציות אזרחי. את התוצאות של ההתנהלות הזו ראינו ב-7 באוקטובר. ההיסטוריה תשפוט אותם בחומרה על מה  שהם עשו בשנת 2023.

חשוב שעם ישראל ידע את האמת. ולכן דיברתי על כך אתמול בתכנית הפטריוטים, ו-238,000 אזרחים שמעו אותי.

פורום המרצים לא פעל כדי להגן על הדמוקרטיה. הוא פעל כדי להגן על ההגמוניה, שהוא בשר מבשרה. אני מציע לכם להסתכל על שמות המשפחה ברשימת המרצים ולהתרשם בעצמכם מהמאפיינים הסוציולוגים של הקבוצה הזו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע